۱۴۰۰ مرداد ۹, شنبه

سردار



 

13 اردیبهشت 91: «بايد در هر نماز دعا كنيم كه تحريم‌ها روز به روز عميق‌تر شوند چراكه هرگاه عليه كشور ما تحريمي شده است ما پيشرفت كرده‌ايم»

2 خرداد 92: «تشدید تحریم‌ها محصول خیانت‌ها و فتنه سال 88 است»

8 بهمن 94: «رفع تحریم‌ها در واقع شکست آمریکا بود»

30 فروردین 91: «فوتبالی داشته باشیم که بازیکنان نمازشب بخوانند برزیل را هم شکست می‌دهیم»

8 مرداد 1400: (خطاب به نمایندگان مجلس) «از یک مشت منافق کامنت‌گذار نترسید؛ مردم با شما هستند. به حاکمیت بیگانگان بر مدیریت فضای مجازی ایران پایان دهید»

 

همه این‌ها نقل قول‌های سردار 60 ساله‌ی سپاه اسلام، سردار محمدرضا نقدی، است؛ فعلا معاون هماهنگ کننده سپاه، قبلا از 71 تا 79 رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ناجا (او به واسطه این سمت در دادگاه شکایت مدیران شهرداری تهران (دوره کرباسچی) بابت آزار متهمان پرونده شهرداری به 8 ماه حبس قطعی محکوم شد؛ حکمی که هرگز اجرا نشد)، سپس معاون ستاد کل نیروهای مسلح، آنگاه رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق، 88 تا 95 فرمانده بسیج و از 95 تا 98 معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده کل سپاه.

سردار نقدی در مصاحبه با روزنامه شرق (دوم آذر 95) هم گفته بود: «آقای خاتمی رفته برای کارسیاسی از شاه عربستان پول گرفته» و وقتی خبرنگار می‌گوید: «اینکه تکذیب شده»، سردار در پاسخ می گوید: «تکذیب شده؟! از من شکایت کنند و من را محاکمه کنند.»

خاتمی از او شکایت کرد ولی دادگاهی تشکیل نشد!

 

درس اخلاقی: مسئله نباید شخص "سردار نقدی" و "آزادی بیان" او باشد. مسئله این است محاکمه و مجازات، یا مسئولیت‌پذیری برای حرف‌زدن‌های بی‌پایه و ملوّن از جایگاه حقوقی، یا حتی "بازنشستگی" چنین افرادی مطلقاً ربطی به "عدالت" یا  وزن اجتماعی و خواست مردم ندارد. کسانی‌اند که مستقل از اراده مردم، با پول مردم اداره می‌شوند و اداره می‌کنند. حمایت سردار نقدی از "طرح صیانت" را هم در چهارچوب بی‌علاقگی او به "آزادی بیان دیگران" باید دید و "مصونیت"‌سواری‌شان وقتی قرار باشد اعتبار حرف‌های بسیاری که بر زبان و قلم رانده‌اند یا خواهند راند، سنجیده شود!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر