۱۴۰۰ فروردین ۲۱, شنبه

مگر متاع غرورتان انتها ندارد؟

دیروز (جمعه) مبتلایان جدید کرونا در کشور (حسب ادعا و آمار رسمی) 22478 نفر بود؛ بیستم اسفند: 8606 نفر. این یعنی افزایش بیش از 2.6 برابری مبتلایان. درگذشتگان ناشی از کرونا هم دیروز، 2.5 برابر یک ماه قبل بود. مردم پروتکل‌ها را خیلی کمتر رعایت کردند و بسیاری به مسافرت رفتند اما مردم چه "پیام"هایی دریافت کردند که ناگهان چنین بی‌خیال شدند؟!

 

هیچکدام ما کمتر از "یک سال" سن نداریم که یادمان نباشد چطور همین دولت و همین مقامات، همین یک سال قبل چطور ورودی شهرها را کنترل و پروازها را ممنوع کردند، جاده‌ها را زیر کنترل بردند و هتل‌ها را بستند! این واضح است که محدودیت‌ها، کسب‌وکارهای بسیاری را زمین زده و دولت ظاهراً در مجال نوروز خواست رونقی به آن کسب‌وکارها بدهد. پس شل گرفت! شاید هم می‌خواهند تا انتخابات پیک جدید بیاید و برود؛ هر چه زودتر بهتر! از طرفی همه از سطح بسیار بالای نارضایتی و فقر عمومی باخبریم. بسیاری به درست یا غلط بر این باورند که ترساندن از کرونا، در اصل "ابزار"ی است برای منع مردم و ترساندن‌شان از تجمع و اعتراض! پس نباید گول خورد! منع ورود برخی واکسن‌ها به دلایل "غیر علمی" هم پیام "جدی بودن خطر کرونا" را به مردم "نداد". حالا با قدرت کمتری می‌شود برای رعایت پروتکل‌ها مردم را با دلایل "علمی" قانع کرد! همان یک مشت واکسن‌ها را هم نتوانستند طبق برنامه خودشان تزریق کنند. تحریم هم که هست! خروجی همه این خبر و "تحلیل"‌های گاه متناقض، یک گیجی منتهی به "بی‌خیالی" و "تقدیرگرایی" شد! مردم در یک "بی‌"سری مخوف روزگار می‌گذرانند.

 

سیستمی که خودش "شل" گرفت، خودش "غیرعلمی" منع کرد، مردمان مستأصل‌اش را با سر توی دهان "تحریم" راند و همه "سر"های بلند را قربانی چالش‌های قدرت کرد، حالا خیلی احساس "قدرت" و "تدبیر" می‌کند که کاسه‌وکوزه‌های این اوج‌گیری ویرانی کرونا را سر همان مردم می‌شکند؟!

این مردم ِ "بی‌آه" زدن دارند؟ مگر متاع غرورتان انتها ندارد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر