۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

زنجیره


جریان انحصارطلب و نزدیک به هسته سخت قدرت که همزمان هم از داشتن پایگاه مردمی ناامید شده و هم، خاکریزهای خود را مدام در حال سقوط می‌بیند، برای تخطئه و هم لوث کردن جریان اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، علاوه بر هجمه به اصل وجودی شبکه‌های اجتماعی و التماس و بسترسازی برای فیلترینگ گسترده‌تر، خود با راه‌اندازی شبکه گسترده‌ای از وب‌سایت‌های خبری زنجیره‌ای به خصوص در شهرستان‌ها، سعی می‌کند در کنار انتشار اخبار محلی، نسبت به جریان‌سازی‌های فرهنگی و سیاسی اقدام کند. با این حال تکرار اصرار به اعمال محدودیت علیه شبکه‌های اجتماعی نشان از ناکارآمدی هزینه‌کرد برای این وب‌سایت‌های زنجیره‌ای دارد. برای دیدن خط ارتباطی این رسانه‌های متصل به هم - با تقریبی مناسب از احتمال درستی - (با محوریت شبکه اطلاع‌رسانی "دانا" متعلق به "بسیج") کافیست عناوین برخی اخبار را "سرچ" کنید تا انبوهی از وب‌سایت‌ها با تیتر و متن‌های یکسان از خبرهای خاص ظاهر شوند! (با این دو خبر امتحان کنید: «نامه فعالان فضای مجازی به مجلس درباره کارنامه پراشکال وزیر ارتباطات» یا «شکست سنگین ضدانقلاب در موج سازی علیه نظام در پروژه تطهیر یک قاتل»)


پ.ن 1: سال گذشته توسط بسیج یک گردهمایی در اردوگاه آبعلی تهران برای هماهنگی فعالان فضای مجازی وابسته به بسیج برگزار شد. در معدود عکس‌های منتشر شده از این اجلاس (تصاویر را ببینید) چهره حاضران مات شده بود تا قابل شناسایی نباشند!

پ.ن 2: بگردید ببینید در شهر و استان شما کدام وبسایت حلقه این زنجیر است. به اعتبار قرائنی چند, در زنجان این وظیفه را پایگاه خبری "موج رسا" بر دوش می‌برد.

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر