۱۳۹۹ تیر ۱۱, چهارشنبه

نامه سرگشاده به آقای استاندار زنجان

جناب آقای حقیقی
استاندار محترم دولت تدبیر و امید در زنجان
سلام

دوباره مرغ گران شده و دوباره سازمان رسانه‌ای تحت مدیریت جنابعالی  گزارش‌ داده که ساعت 2 و 3 بامداد لب جاده و کنار اتوبان می‌ایستید تا مبادا کامیون‌ها مرغ‌های مرغداری‌های زنجان را از استان خارج کنند و در استان‌های دیگر گران‌تر بفروشند. مطمئناً فرض جنابعالی این است که این مانور، این پیام را به مردم منتقل می‌کند که عالی‌ترین مقام اجرایی استان خود پای کار مرغ است؛ اما دو مسئله؛
1) چقدر این فرض پیش شما مقبول است که این مانورهای شما (که پیشتر به خصوص در بازدید از رستوران اکبرجوجه و لمس مرغ‌های بریان برای کنترل‌های بهداشتی(؟)، بسیار خبرساز و مایه شوخی شده بود) به نوعی نمایانگر بی‌اعتمادی مقام عالی استان به نهادهای نظارتی عریض و طویل حکومتی است؟
2) دغدغه شما برای تامین مرغ ارزان‌تر و کلاً معیشت مردم در این روزگار سخت، قابل ستایش است اما تا به حال، چند بار سرزده، با دوربین و همراهان، به کتابفروشی‌ها و رخدادهای غیردولتی فرهنگی استان سر زده‌اید تا نشان دهید همان‌قدر که شکم مردم محترم برای شما مهم است، کتاب و فهم و فرهنگ نیز برای شما محترم و قابل اعتناست؟ چقدر به مدیران توصیه کرده‌اید در کنار سبد کالایی و کنار مرغ و روغن و برنج، یک جلد کتاب وزین و اصیل هم توزیع کنند؟ این ظرایف ِ با برکت و البته نه چندان زودبازده را، به سهم خودتان، جدی بگیرید لطفا.

همه امیدواریم تفاخرهای زودگذر و روزمرگی‌ها ما را دچار توهم بی‌نیازی از مهمات "جاودانگی" نسازد؛ یعنی آنچه انسان خردمند را از بهائم جدا کرده است.


۱ نظر:

  1. سلام. ممنون از شما به خاطر دغدغه همیشگی فرهنگیتون. راستش کارهای ایشان آدم رو یاد احمدی‌نژاد و مدیران دوره اون موجود میندازه. ایشان با بال اصلاحات وارد استان شد ولی فقط احمدی نژادی بود. کلا نطقها و صحبت‌ها هیجانی و دور از منطق. متاسفم.

    پاسخحذف