۱۳۹۸ تیر ۵, چهارشنبه

🔴 درباره «بازتاب»ها و «مگر چه خواسته‌ایم؟»

🔹 اول) عصر جمعه‌ای که گذشت از یک بنر مقابل مسجد آیت‌الله دستغیب زنجان عکس گرفتم که روی آن نوشته بود: «هر چقدر برجام ظهور امام‌زمان را به تعویق انداخت، تدبیر شگفت‌انگیز و حماسی اخیر امام خامنه‌ای در مواجه با امان‌نامه آمریکا، شمارش معکوس ظهور را به صدا درآورده است.» زیر این پیام، نشان سپاه هم چاپ شده بود. بر آن نقد داشتم که اینجا نوشتم. روز شنبه نیز عکس را توییت کردم (اینجا). دیروز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خواندم که «در پی تذکرات مردم متدین زنجان، بنر جنجالی برپاشده مقابل مسجد شهید آیت‌الله دستغیب این شهر پایین کشیده شد.»
خبرنگار ایرنا پس از بررسی متوجه شده که این بنر توسط فردی به نام دکتر علیمحمدی، که فرمانده این پایگاه است، نوشته شده و پس از چاپ در ابعاد بزرگ در خیابان نصب شده است. با پیگیری بسیار، علیمحمدی در گفت‌وگو با این خبرنگار  پس از بیان نقدهایی که به برجام و نتایج آن داشته، گفته با اینکه حرفش کاملاً قابل دفاع است ولی از طرف دوستان، مسئولان شهر و نیز سپاه تحت فشار است ولی همچنان از موضعش دفاع می‌کند.
معلوم نیست این آقای دکتر، چطور دکتری است که در این متن 30 کلمه‌ای، هم غلط املایی داشته و هم انشایی! مهم اما این است که حالا این بنر را پایین کشیده‌اند و مهم است که او بابت این دست‌اندازی سیاسی به مفهوم ظهور، پاسخگو باشد.

🔹 دوم) دیروز عزیزی از بندرعباس برایم چند عکس فرستاد از اقدام دادگستری هرمزگان در نصب گسترده تصاویر و جملات حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در این شهر که شبهه تبلیغ سیاسی را له ایشان قوت می‌داد. عکس‌ها را هم با طعنه‌ای سنگین توییت کردم (اینجا). کانال پرمخاطب وحید‌آنلاین  هم آن را به نقل از توییت من، بازتاب داد. امروز (چهارشنبه) که تلگرام‌ام را چک می‌کردم، دیدم دوست شفیقی از دزفول برایم پیغام گذاشته که سخنگوی قوه قضاییه به این عکس‌ها واکنش نشان داده. سخنگو گفته: «بنرها کج‌سلیقگی بود در یکی از استان‌ها. خبر به محض دریافت، به‌اطلاع ریاست قوه قضاییه رسید و دستور دادند که جمع‌آوری شود و به همه استان‌ها اعلام شد که در همه ادوار از اینگونه اقدامات مشابه جلوگیری شود.»

🔹 آخر) نمی‌دانید چقدر خوشحالم؛ چقدر خوشحالم بابت حساسیت‌هایی که نسبت به انتقادهای مشفقانه یک شهروند به خرج داده شده. بیش باد ... چه خواسته‌ایم جز اصلاح امور؟




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر