۱۳۹۶ خرداد ۱۸, پنجشنبه

17 خرداد 96 – تهران – ایران





اول - عملیات تروریستی کور، از نوع آنچه دیروز در تهران رخ داد، نباید عملیات پیچیده و سنگینی باشد! نه خرید سلاح و مهمات به یُمن همسایه غربی‌مان مشکل است و نه رساندن خود به آرامگاه امام خمینی و مجلس. آنچه باید مهیا باشد گرهی است  که چند از جان‌گذشته مشتاق بهشت را به هم برساند و زدن این گره، در دنیایی که امکانات ارتباطی در آن به طور وسیع و کاملا بی‌سابقه‌ای رشد کرده، کاری دشوار نیست. این تروریست‌ها اگر ایرانی باشند، کار باز هم ساده‌تر خواهد بود.

دوم – خب که چه؟! ... این احتمالا یعنی از لحاظ عملیاتی کار پیچیده‌ای صورت نگرفته و داعش نمی‌تواند از این لحاظ احساس پیروزی بکند. همزمان این مسئله نشان می‌دهد گذاشتن همه تخم‌مرغ‌های امنیت و احساس امنیت در سبد «در ایران هیچ حادثه تروریستی رخ نمی‌دهد» نه تنها کاری درست نبوده که غلط هم بوده است. اگر تروریست‌ها دو مرکز نسبتا محاظت شده را هدف قرار دادند، فردا روزی (خدای نکرده) می‌توانند مراکز جمعیتی محافظت نشده، از بازار و مترو گرفته تا صف بانک و سنگک و حلیم را هدف خود قرار دهند. در صورتی که همه تخم‌مرغ‌ها در همان سبد باشد، احساس گسترده ناامنی که از وجود خود ناامنی آسیب‌زاتر است، در کشور شایع خواهد شد.

سوم – جریان بازنده نتیجه انتخابات اخیر و جریان مخالف ایده «اگر در سوریه نجنگیم باید در تهران بجنگیم» دیروز خواسته یا ناخواسته از حوادث تهران خوشحال بودند (خرسندی جریان اول البته گسترده‌تر می‌نمود)! هر دو به این دلیل که اینک قرائنی در دست داشتند که به زعم‌شان نشان می‌داد تحلیل آن‌ها از وقایع درست بوده؛ مثلا رویه تنش‌زایی دولت روحانی درست نیست و یا این‌که دیدید جنگ در سوریه هم ناامنی را در تهران منتفی نکرد! متاسفانه هر دو جریان به یک مهم بسیار بی‌توجهی کردند و آن این‌که این قرائن (فارغ از حق و ناحق بودن‌شان) به بهای سنگینی به دست آمده؛ به بهای جان 13 هم‌وطن و تیراندازی در مرکز کشور و نمایشی شوک‌آور از ناامنی. در چنین مواردی آیا بهتر و درست‌تر نیست به رخ کشیدن اتحاد و یکپارچگی ملت در برابر تروریسم، اوجب واجبات باشد و نه عقده‌گشایی؟ در این گرداب حتی کسانی امثال احمد توکلی نیز گرفتار شدند و خواستند عقده‌ای باز کنند.

چهارم و آخر: همه به این فکر کنیم و به یاد داشته باشیم که 5 تروریست دیروز که جان 13 تن را بی‌رحمانه گرفتند و بیش از 40 نفر را مجروح کردند، تروریست و آدم‌کش به دنیا نیامده بودند. 


https://t.me/mmoeeni1/1419


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر