۱۳۹۴ آذر ۲۰, جمعه

حلقه انقلابی‌ها



حلقه رسمی «انفلابی‌ها» (مثل همه انقلاب‌های دیگر)، بعد از انقلاب 57 - یا به تاکید رهبری: «انقلاب اسلامی» - تنگ و  تنگ‌تر شد؛ همان‌طور که دایره ضدانقلاب‌ها وسیع و وسیع‌تر می‌شد. این اتفاق بعد از درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی، وقتی جناح چپ به تدریج همه پست‌های انتصابی و سپس در انتخابات مجلس چهارم، مجلس را از دست داد، رویه و به نوعی: «سرعتی» دیگر گرفت. برآمدن احمدی‌نژاد در پس دو قطبی رفسنجانی – مخالف رفسنجانی، وجه جدیدتر این رویه بود. سال 88 که رسید آن حلقه پیش‌گفته به کوچکترین شعاع خود طی بیش از سه دهه رسید. سال 92 کار به جایی رسید که ماموت انقلاب، رفسنجانی، برای ریاست جمهوری رد صلاحیت شد؛ توسط ماموت‌های دیگری که جایگاه‌شان دور از دسترس رای مردم است. کار به این جا که رسید دختر بنیانگذار انقلاب، زهرا مصطفوی، نامه عجیب و تکان‌دهنده‌ای نوشت که نشان می‌داد آیت‌الله خمینی، رفسنجانی را هم شایسته رهبری بعد از خود دانسته بود. او خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای که شورای نگهبان برگزیدگان اویند (آن شش نفر فقیه) یا برگزیدگانِ برگزیدگانِ برگزیدگان‌اش (آن 6 عضو حقوق‌دانی که مجلسی انتخاب‌شان می‌کند که اعضای آن را پیشتر خود همین شورای نگهبان برگزیده‌اند؛ تازه مجلس این شش را از بین آن‌هایی انتخاب می‌کند که رییس منصوب رهبری بر قوه قضاییه معرفی کرده) نوشت: «همان روزی که تأئید امام بر رهبری حضرتعالی را از زبان ایشان شنیدم و همواره آن نظریه را در مواقع لازم بیان کرده‌ام تأئید صلاحیت برادر آقای هاشمی را هم شنیدم زیرا امام بعد از نام جنابعالی نام ایشان را هم ذکر کردند. خوشبختانه و به حق حضرتعالی مورد رأی خبرگان قرار گرفتید لذا لزومی نمی‌دیدم تا ذکری در این مورد از ایشان به میان آورم اما متاسفانه امروز که می‌بینم شورای نگهبان دست به رد صلاحیت ایشان برای ریاست جمهوری زده است، خواهرانه تذکر می‌دهم که این کار هیچ معنایی جز فاصله انداختن بین دو یار امام و بی‌توجهی به شوق و اقبالی که مردم کوچه و خیابان به نظام و انتخابات پیدا کرده است ندارد.»
.
حالا پسرِ «امینِ رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی» (مرحوم حاج‌احمدآقای خمینی) که برای مجلس خبرگان اعلام کاندیداتوری کرده، گو یک اپوزیسیون آمده تا خود را در معرض رای بگذارد؛ تازه اگر آن شورای نگهبان – که در رأس امور است – جواز بدهد.
.
آن حلقه نباید این همه تنگ می‌شد. می‌شود تصور کرد رأی بالای سید حسن خمینی، چه کابوس‌آفرین می‌تواند باشد برای برخی که رسالت‌شان تنگ‌تر کردن حلقه دوستان «انقلاب» بوده است؛ این انگیزه می‌دهد برای «مهندسی انتخابات» و «تغییر معادلات»  از آن نوع که نماینده ولی‌فقیه در نهاد نظامی مشتاق انتخابات درباره آن، از سر خط کردن 10 میلیون بسیجی و سپاهی گفته بود ... سال 88 بود.
.
.
فیلم «تغییر معادلات» (دقیقه 18 به بعد):  +

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر