۱۳۹۱ آذر ۸, چهارشنبه

چهارپاره – 94 / تا حالایش که خیلی «گران» از آب درآمده




توجه: به زمان‌ها در هر پاره توجه کنید: ... 40 روز ... دیروز ... 3 سال
.
(1)
از مصاحبه حدودا 40 روز قبل حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، با روزنامه اعتماد، این جمله باید هنوز در ذهن خیلی‌ها نقش بسته باشد: «درباره احمدی نژاد، علم غیب نداشتیم»(+). دو روز قبل اما، بوتیانیوز به نقل از وی نوشت: «متاسفانه برداشت خوبی از سخنان من نشد. من سخنم این بود که ما نسبت به رای دادن به آقای احمدی نژاد پشیمان نیستیم، چرا که ما در راستای تدابیر رهبری حرکت کردیم؛ معیارهایی که رهبری فرموده بودند بر ایشان بیشترین تطبیق را داشت.»(+)
.
(2)
حجت‌الاسلام محمد موسوی خوئینی‌ها در نشستی که اخیرا با حضور اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار برگزار شده، و خبر آن دیروز در جرس آمده، ضمن رد پیشنهاد برخی مبنی بر اعلام برائت اصلاح طلبان از میرحسین و کروبی، گفته: «ما خودمان آقای موسوی را به عنوان کاندیدا معرفی کردیم، و او مدعی است رأیش را خورده‌اند و هنوز تکلیف این مساله روشن نشده است چون یک طرف دعوا را بر کرسی نشانده‌اند وطرف دیگر را در خانه‌اش زندانی کرده‌اند، حالا ما از او برائت بجوییم تا بتوانیم در انتخابات شرکت کنیم و آنان همین داستان را دوباره تکرار کنند. کدام عقل سیاسی به ما اجازه این کار را می‌دهد؟ دین هم به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. بالاخره آقای موسوی که تنها نیامد. من گفتم، شما گفتید، دیگران گفتند و خودش هم احساس وظیفه کرد و آمد، همین طور جناب آقای کروبی. آن وقت بگوئیم ما به ایشان ربطی نداریم. در این صورت چه فرقی با آن‌ها داریم. آن آقا را با آن همه ساز و دهل آوردند، حالا هم می‌گویند به ما ربطی ندارد. حالا که مملکت را خراب کرده، می‌گویند ما او را نمی‌شناختیم و نمی‌دانستیم. هر آدم عادی می‌دانست که کشور با چنین مدیریتی به اینجا می‌رسد. اصلا از اول هم معلوم بود. شما چشمانتان را بسته بودید.»(+)
.
(3)
حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، «سه سال و هفت ماه قبل»، و قبل از آن که شورای نگهبان اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را اعلام کند، خیلی صریح، خواستار رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان شده و دلیل آن را هم دروغگویی‌های شخص رییس دولت نهم دانسته بود. او گفته بود: «یکی از دروغ‌هایی که شاید عوام متوجه نشوند اما خواص می‌فهمند "ادعای پیروی از ولایت فقیه" است. ما در طول این سی سال دولتی نداشتیم که تا این حد نسبت به رهبری و مراجع تقلید بی‌اعتقاد باشد و البته از آن طرف سنگ آن را هم به سینه بزند ... انحلال سازمان برنامه و بودجه باعث شد یک سری از درآمدها و ارز دولت در برخی جاهای نامعلوم هزینه شود و می‌بینیم که دیوان محاسبات هم در حال فاش کردن این مسائل است اما رییس دولت مصاحبه می‌کند و می‌گوید دولت پاک است و این مسائل دروغ است. مرتب هم مجلس و رییس مجلس مصاحبه می‌کنند و پاسخ او را می‌دهند و گزارش ارائه می‌کنند. خب این نشان می‌دهد که دولت دروغ می‌گوید و این تخلفات قابل انکار نیست ... این‌ها مسائلی به وجود آورده است که به نظر من شورای نگهبان در روز قیامت هیچ جوابی ندارد بدهد که چگونه این فرد را جزء رجال سیاسی کشور اعلام کرد.»(+)
.
(4)
یک حلقه مفقوده‌ای این وسط هست؛ «هر آدم عادی» در کلام موسوی خوئینی‌ها، «دروغ» و «قیامت» در کلام مسیح مهاجری و «تطبیق» در کلام علی سعیدی، به هم وصل نمی‌شوند. این وسط شاید یک «مصلحت» خارج از فهم آدم‌های عادی، یا خارج از تفسیر و قابل دفاع، هست؛ هر چه هست امّا، تا حالایش که خیلی «گران» از آب درآمده.
.
.
کامنت‌ها در پلاس(+)
.

۱ نظر: