۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

برای دولت رویا زده


نخست - گرانی هست، وضع اقتصاد مملکت و مردم هم خوب نیست. این را آدم هایی که بین مردم راه می روند و به تفرج در قلعه خود و روی ابرها اکتفا نمی کنند، خوب می فهمند. اما وقتی معاون اول احمدی نژاد می گوید که وضع اقتصادی کشور خوب است، وضع مردم هم خوب است،(+)، چه باید کرد؟ گوش این دولت از شماتت کارشناس جماعت پر است اگر که نگوییم منتظر می ماند تا خلاف نظر کارشناسان مستقل رفتار کند؛ دولتی که آمار می سازد، آمار ساخته شده خودش را هم مخفی نگاه می دارد و ابایی ندارد از این که «دو -  دوتا؛ ده تا»!
.
دیگر – کمتر از یک سال مانده به پایان دوره اول ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و در حالی که گرانی و تورم ناشی از اجرای سیاست  اقتصادی موسوم به «تعدیل»، آثار خود را نشان داده بود، مقام رهبری به هیئت دولت توصیه کرد: «بخش های اقتصادی بايد تلاش خود را در جهت مبارزه با گرانی متمركز كنند.» سپس وقتی سال نخست دولت دوم هاشمی رفسنجانی تازه تمام شده بود، مقام رهبری در اقدامی بی نظیر، پانزدهم مهر سال 73 پیامی سرگشاده به رفسنجانی نوشت که بازتاب فراوانی داشت. در این پیام آمده بود: «گرانفروشی‌ پديده‌ زشت‌ و ظالمانه‌ای‌ است‌ كه‌ بار سنگين‌ آن‌ غالبا بر دوش‌ مردم‌ ضعيف‌ قرار می‌گيرد و از طرفی‌ تلاشهای‌ اقتصادی‌ مسئولان‌ دولتی‌ را كه‌ بحمدالله‌ از موفقيت‌ چشم‌‌گيری‌ هم‌ برخوردار بوده‌ است‌ ناموفق‌ جلوه‌ می‌دهد و زمينه‌ برای‌ تبليغات‌ خصمانه‌ و دروغين‌ دشمنان‌ را فراهم‌ می‌آورد.»(+)
.
و آخر – برای بیرون کشیدن این دولت از قلعه ای که در آن اوضاع را «خوب» توصیف، و برای پراکندن ابرهای زیر پای این دولت رویا زده، که مردم را از درک و فهمیده شدن شان توسط نظام، و نه حتی حل شدن مشکل شان، مأیوس می کند، گو یک اقدام کم نظیر دیگر لازم است.
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر