۱۳۹۱ فروردین ۲۳, چهارشنبه

چهارپاره – 68 / یک وبلاگ نویس نیست


(1)
نخستین بار 25 دی ماه گذشته (سه ماه قبل) سایت خبری «مشرق نیوز» از بازداشت شخصی موسوم به «شایگان اسفندیاری» در بندرعباس خبر داد. این پایگاه خبری نوشت: «عامل راه ‏اندازى وبلاگ ضداسلامى «گ- ن» در بندرعباس شناسايى و دستگير شد. بخشى از اقدامات وى شامل توهين به مقدسات اسلام، نظام و مسؤولان عالى، اهانت در قالب متن، كاريكاتور، عكس مونتاژ و انتشار كتاب «سفر به آخرت» با مضمون اهانت به حضرت امام(ره) بوده است. مشاراليه با نام مستعار «شايگان اسفنديارى» ارتباط نزدیکی با رسانه های ضد انقلاب و بیگانه برقرار کرده بود.»(+)
.
منظور از «گ.ن»، وبلاگ «گامرون» (نام قدیمی بندرعباس) بود(+). درباره وبلاگش نوشتند که «این همون وبلاگی بود که به سبک فارس‌نیوز مطلب می‌نوشت طوری که در نگاه اول مخاطب گول می‌خورد و موقع شر کردن توی گودر باید به بعضی‌ها توضیح می‌دادیم که این خبر واقعی نیست و طنزه!»(+).
.
(2)
یک وبلاگ چند روز قبل مدعی شد، که بی احتیاطی «شایگان اسفندیاری» در اعلام شرکت در یک مسابقه ماهواره ای در یک کانال به نام «کلیک»، و با حواله کرد مبلغی پول، باعث لو رفتن او شده(+).درباره شایگان اسفندیاری، مطالب دیگری در بالاترین هم منتشر شده(+).
.
(3)
درمعرفی وبلاگ «گامرون» - متاسفانه - حق با مشرق نیوز است. وی عموما در قالب طنز، با ادعای نقد، توهین های بسیاری را مرتکب شده. با این روند، این وبلاگ حتی بسیار پیش از موج بی سابقه فیلترینگ ها بعد از انتخابات 88، فیلتر شد ولی نویسنده آن، به کار خود ادامه داد. او به صراحت از اقامت خود در بندرعباس خبر می داد؛ ادعایی که برخی عکس های اختصاصی وبلاگش، آن را تایید می کرد. «شایگان اسفندیاری» یکی از کاربران شناخته شده و موفق «بالاترین» نیز بود و بیش از دو سوم لینک های معرفی شده وی در بالاترین، «داغ» می شد(+). از شش ماه قبل، فعالیت او در بالاترین متوقف شده و آخرین پست وبلاگش نیز به اوایل شهریور سال قبل (حدود هشت ماه قبل) باز می گردد.
.
(4)
یکی – دو بار برخورد در فضای مجازی و تبادل کامنت من با «شایگان اسفندیاری»، همچنین اقامتش در بندرعباس، عین خودم، مدت ها بود ترغیبم می کرد درباره او، بعد از خبری که از شناسایی و بازداشت اش در مشرق نیوز خواندم، مطلبی بنویسم. بسیار پیشتر، بارها با خودم فکر کرده بودم که اگر روزی گرفتار شود، دچار سختی شدیدی خواهد شد. حالا هیچ خبری از او نیست ... امیدوارم «شایگان اسفندیاری» ختم به خیر شود؛ همین.
.
.
این پست در پلاس(+) و در اینجا(+)
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر