۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

ملودی



آرش لباف، خواننده ایرانی مقیم سوئد، برای ترانه جدیدش – ملودی – فراخوان داده بود تا طرفدارانش با ارسال ویدئو، در ساخت موزیک ویدئوی آن مشارکت داشته باشند. حاصل کار شده این(+). بسیاری وقت گذاشته اند و ویدئو فرستاده اند و ویدئوها کنار هم ادیت شده اند. تا جایی که من شناختم، چند خواننده مشهور ایرانی و البته یک خواننده سوئدی(+) هم بین شان هست. تماشای آن حس خوبی به دست می دهد؛ شهروندانی دور هم جمع شده اند که چارچوب های رسمی، وجودشان را تایید نمی کند ... همه، با وجود متفاوت بودن؛ در سن و جنس و رنگ و نژاد، یکی شده اند، شادند و خوشحال، انگار همه دوست اند. و این همه، مولود ملودی "هنر" است ... خیلی خوشمان آمده و بسیار در این دو – سه روزه اخیر که کشف اش کرده ایم؛ به تماشایش نشسته ایم!
.
.
.

۲ نظر:

  1. در گوگل پلاس:
    .
    .
    .
    Katayoon Tabatabaei - این ترانه دزدیست می دانید که !
    .
    Mohammad Moeini - نه چیزی در این باره نمی دانم. بگویید بدانم ... ضمن این که در این مطلب من در مورد موزیک ویدئوش نوشتم و مشارکت هوادارنش در ساخت ان
    .
    تلخک می نویسد‎ - حس خوبي داشت. ممنون
    .
    Katayoon Tabatabaei - اسم اصلی ترانه"ژوزفین"است و ...
    دفعه اول هم نیست متاسفانه ترانه دیگران را می خواند و آهنگش را ...
    در خصوص کلیپ هم این ایده اولین بار توسط یک گروه انگلیسی حدود 20 سال پیش مطرح شد و ...
    و قبل از این کار هم کانالی موسو م به 4 از بینندگان خودش خواهش کرده بود روی ترانه های مایکل جکسون و ...واسه مسابقه و ... در خصوص مشارکت افراد عادی مسئله ای نیست ولی افراد سرشناس خارج از کشور قرارداد می بندند و قسمتی از ویدئو را بازی می کنند.
    .
    شاهاب عامو‎ - ممد خان معینی و کلیپ آرش. :))))اعتراف میکنم خیلی دور از انتظار بود واسه
    منم خیلی این کار آرش رو دوس دارم. حس خوبی داره و فک کنم دلیلش همین بوده که اشاره کردید
    .
    تلخک می نویسد‎ - براي من هم جالب بود اين بست از جناب معيني
    .
    Mohammad Moeini - خانم طباطبایی! ممنون از اطلاعاتی که داده اید. من قبلا از نوکیا هم شنیده بودم که از هوادارانش خواسته که برای کلیپ هایش کمک کنند، به نظرم یک ایده وقتی عمومی شد، دیگر دزدی نیست. در مورد استفاده از ملودی بدون کپی رایت هم حتما کار درستی نیست؛ چه از افتخاری باشد و شادمهر، و چه از آرش و دیگران ... در هر حال موزیک ویدئوی این شکلی فارسی را قبلا جایی ندیده بودم و از ابتکار در کار جدید آرش خیلی خوشم آمده
    .
    Mohammad Moeini - شاهاب جان! ما دل نداریم؟! ;) ... تعجب شما و "تلخک می نویسد" انصافا برایم جالب بود :)
    .
    Katayoon Tabatabaei - اختیار دارید :)
    .
    مریم شوریده‎ - آقای معینی
    مردی برای تمام فصول!
    :)

    پاسخحذف
  2. در فیس بوک:
    .
    .
    .
    Amineh Sharifi متاسفانه یه جور کپی بوده ... http://www.youtube.com/watch?v=SGVpsUnXtNk
    .
    Ali Nikbakht من هم دیدم احساس خوبی به من دست داد.
    محمد آقا من اهل ماهواره دیدن نیستم.و ندارم.
    چند روز پیش توسط دوستان کلیپ آهنگ آکادمی گو گوش را دیدم. متاءسفانه بدجوری حالم گرفته شد.کار بسیار زیبا است.
    حیف...
    این کشور با این همه سرمایه به اندازه این چند نفر نمی تواند زیبایی تولید کند.
    افسوس این تعصب الکی آن ها را از اینکه در این آب و خاک زیبایی خلق کنند محروم ساخته.
    همه خسران دیده ایم.
    .
    راز سر به مُهر - ‎@Amineh Sharifi متاسفانه اش به نظرم اینجاست که اشاره به این کارشان نکرده اند و گر نه الگو برداری به گمانم ایرادی نداشته باشد
    .
    راز سر به مُهر - ‎@Ali Nikbakht ... اقبال وسیع به ماهواره به خصوص در این سال های اخیر مولود بی اعتنایی رسانه های داخلی به ذائقه بخش قابل توجهی از مردم بوده؛ ذائقه ای که قبل از خوب و بد بودنش، مهم این است که وجود دارد

    پاسخحذف