۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

چهار پاره - 25


اسراییل ذاتی ظالمانه دارد. مبنایش خشونت و اشغال است؛ حتی اگر صهیونیسم بخواهد آن را به آسمان ِ مقدسات بچسباند؛ که چسبانده، باز مبنایش ستمکارانه است! این را البته ما که به صهیونیسم به عنوان یک ایدئولوژی تعصب نداریم، و از بیرون از گود، تاریخ ِ مرگ و جنگ زای "اسراییل" را مرور می کنیم، بسیار راحت درک می کنیم؛ یعنی امیدوارم چنین باشد! یکی از مهم ترین دلایلی که فلسطینی ها و اسراییلی ها به صلح نمی رسند همین ماهیت ایدئولوژیک و "آسمانی" شده مساله "اشغال" است؛ "خدا" – قدرت برتر – حق را به اسراییلی ها داده و اسراییلی ها نمی توانند دست رد به سینه خدا بزنند و آمده اند وعده خدا را محقق سازند؛ به همین راحتی. تا مساله اسراییل را اسراییلی ها از "آسمان" به "زمین" نیاورند، صلحی شکل نخواهد گرفت، بازگشتی هم به مرزهای 1967 نباید متصور شد. وقتی هم نخست وزیر اسراییل در کنگره آمریکا از آمادگی برای یک "صلح دردناک" خبر می دهد؛ هم مزورانه "مظلوم نمایی" می کند و هم پیشاپیش ِ هر اقدامی برای صلح، ذات همیشه طلبکار خود را به نمایش می گذارد؛ و این یعنی: "صلح همچنان در کما"
.
*
در این هفته های اخیر در "بی.بی.سی فارسی" مستندهای خوبی از حکیم عمر خیام، محمود دولت آبادی، احمدرضا احمدی، بیژن پاکزاد و همچنین یکی از کنسرت های شهداد روحانی پخش شد (اونایی که من دیدم البته). این ها ستارگان درخشان آسمان علم و فرهنگ و هنر و تجارت این سرزمین اند که متاسفانه شنیدن و دیدن از آن ها در رسانه ملّی ("ملّی": هاها!) چیزی است شبیه باریدن باران در کویر لوت ... به هر حال: دست گُلت درد نکنه ای "بی.بی.سی"، ای رسانه ی "معاند"ِ دوست داشتنی!
.
*
تا کی قرار بود مفاسد اقتصادی "جریان انحرافی" لو داده نشود؟ ... لطفا به این سئوال خوب فکر کنید ... فکر می کنید پلک های "فرشته مصدوم عدالت" تکانی خورده یا "غول سرزنده مصلحت" دارد نوک دماغش را می خاراند؟ 
.
*

سریال ژاپنی "از سرزمین شمالی" یادتان هست؟ ... از اینجا (+) می تونید موسیقی خاطره انگیز اونو دانلود کنید ... یعنی ما نسلی شدیم که دلمون برای یک سریال هم تنگ می شه

۱ نظر:

  1. مثل همیشه عالی .دست شما درد نکند.
    این موسیقی تیتراژ از سرزمین شمالی ساخته "کیتارو" آهنگساز شهیر و توانمند ژاپنی ست.همان که موسیقی مجموعه مستند "راه ابریشم" را نیز ساخت. و ما نسلی هستیم که به خاطره ها زنده ایم! چنان که می خواهیم از امروز هم خاطره ای در بیاوریم! برای صباحی دورتر که با آن زندگی کنیم.

    پاسخحذف