۱۳۸۹ آبان ۷, جمعه

دعایی که خدا از موسی پذیرفت

لابد می دانید که در قرآن در مورد هیچ پیامبری به اندازه موسی و درباره هیچ قومی به قدر بنی اسراییل سخن نرفته؛ این همه زیاد و این همه در سوره های متنوع و مختلف. انگار که داستان موسی و بنی اسراییل چراغی با فتیله همیشه بالا و فروزان باشد سر راه مردم؛ تا همیشه.

*

در سوره یونس، آمده که موسی شکایت فرعون را پیش خدا می برد و می گوید: "تو فرعون و اطرافيانش را زينت و اموال در زندگى دنيا داده‏اى، و آن ها بندگانت را از راه تو گمراه مى‏سازند. پروردگارا! اموالشان را نابود كن و دلهايشان را سخت و سنگين ساز، به گونه‏اى كه ايمان نياورند تا عذاب دردناك را ببينند". این یک نفرین خالص است و اذعان به این که حکومت فرعون با مال و منالی که اختیارش در دست خداست، دارد بندگان خود خدا را از راه به در می کند ... پاسخ خدا چیست؟ "دعاى شما پذيرفته شد" ... و شرطش؟ "استقامت به خرج دهيد و از راه كسانى كه نمى‏دانند، تبعيت نكنيد". (+)

۸ نظر:

  1. محمدخان جان اولش عمدی بود اما توضیحش فراموش شده بود اما بعدش اصلاح شد ... قربون یو ... راستی یک سوال ... از بندر عباس به کیش در عید چطوری میشه اقدام کرد ... میشه آماربرام بگیری یا شماره تلفنی جیزی ... تا تو باشی انتقاد نکنی !!!!

    پاسخحذف
  2. سعید جان به نظرم وقتی شماره منو داری لازم نیست این قدر متکی به اینترنت باشی!! ... تا تو باشی نخوای توی پول موبایل صرفه جویی کنی / تا جایی که من می دونم از بندر مستقیم به کیش فقط باید با هواپیما بری ... برای مسافرت زمینی؛ باید بری بندر لنگه و اونجا سوار شناورا بشی

    پاسخحذف
  3. بند اول که خود " آفتاب بود " بر هــــرچـــه سایه ی ممکن ... و دویومی امـــــــا :
    وقتی می گویند " همه چیزمان به همه چیزمان می آید " بی راه نمی گویند بنده های خدا ... که آن " پیامبر " این " خدا " را هم لازم داشت !!!

    ( چه می شد اگر " من " ... روزی ... شبی ... دمی ... پیامبر یا که خدا بودم ؟! )

    تذکره : مّجازید به حذف ... قول ِ قول !

    تبصره : منزل نو مبارک . عهد کرده ام گنجشک باغتان باشم ... " مدام " و نه دو روز هر ده فصل . جیر و جارم زیاد بود نصیب کنید تنها اشارتی ! :)

    پاسخحذف
  4. ناشناس مهربان! عشق مان جیر و جارهای دوستانه است؛ دریغ نکنید، بنوازید به قهر و مهر

    پاسخحذف
  5. ( دلمان مـُــــــرد از بس آرزو کردیم روزی به صبح سلام کنیم و خبری از درد کهنه - تازه های زخم سرزمینمان رگمان را نزند به چشـــم بر هم زدنی ... )

    از دل حکومت " بسیار نظامی " امروز برایتان می نویسم :

    دلمان به سبزینه های دیدارهایی چنین خوش ست ... ورنه امانمان روزهــــــاست که بریده از بدرنگی حوالی مان !

    .
    .
    .

    سایه ی راز سر به مهر - و دوستان چون خودش گرام - کم مباد از سر دل ِ تکیده ی سبز من ! :)

    پاسخحذف
  6. بله کلن در فرهنگ اسلامی . موسی یک پیامبر ساد هلوح معرفی شده است . و در ادبیات ما هم این هست و خودتان بهتر می دانید . همیشه دست و پاچلفتی بوده و سوالاتی از خدا می پرسیده که توسط خدا ی ( که فکر کنم الله ی باید بگویم ) حاضر جواب خیط می شود ! که فکر می کنم این بر می گردد به کینه ای که اسلام دارد از یهود چون به هر حال موسی اولین کسی بود که شریعت را بنا نهاد و یکتا پرستی را نهادینه کرد .

    پاسخحذف
  7. هميشه از موسي به عنوان پيامبر خشمگين ياد شده گاهي نميدانم چرا خداوند اينقدر خشم را بايد يك جا در پيامبرش جمع كند يعني قوم بني اسرائيل سزاوار اين همه خشم است؟ گاهي از اين همه خشم ميترسم

    پاسخحذف
  8. یاد سوره طه نمی دونم چرا افتادم

    پاسخحذف