۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

معرفی پنج وبلاگ / به بهانه روز جهانی وبلاگ – 2


قرار روز وبلاگ نویسی اینه که هر وبلاگ نویس پنج وبلاگ رو معرفی کنه. من پنج تا وبلاگ رو معرفی می کنم هر چند دلم می خواست تعداد بیشتری وبلاگ رو بهتون معرفی کنم؛ وبلاگ هایی که می خونمشون و برای به روز شدنشون همیشه منتظرم. من چیزی بیشتر از هشتاد وبلاگ رو دنبال می کنم؛ چه از طریق لینک های موجود در همین وبلاگ و چه از طریق گوگل خوان؛ انصاف بدین که انتخاب پنج از بیش از هشتاد کار آسانی نباشد.
.
تماشا – من یکی با تعبیر سیندخت درباره این وبلاگ موافقم؛ که شعر و عکس های این وبلاگ یه جورایی شبیه فال روزانه است. فسانه، مدیر این وبلاگ، وبلاگ دیگری دارد به اسم "فسانه" که قدیمی تر از "تماشا"ست. در "تماشا" هر بار شما یک هایکو می خوانید و یک عکس می بینید؛ معمولا متمایز و غالبا درنگ برانگیز. من رازگونگی غریب و دلپذیری در انتخاب های این وبلاگ حس می کنم. وبلاگ تماشا مرتب به روز می شود؛ تقریبا دو بار در روز. انتخاب یک قالب از ورد پرس که رنگ صفحه را هوشمندانه با رنگ غالب عکس منتخب، تطبیق می دهد، لذت خواندن و تماشای ِ"تماشا" را بیشتر کرده
.
دلقک ایرانی – در این وبلاگ شما تحلیل های سیاسی و اجتماعی یک ایرانی مقیم لندن را می خوانید. تحلیل های سیاسی متفاوت و تفکر برانگیزی دارد. با تکیه بر مسائل روز و جاری ایران، روی دولت مدرن و چگونگی و البته مزایای آن بسیار می نویسد؛ گاه طولانی. نوشته ها البته لبریز از استعاره است. مرتب هم به روز می شود
.
پیرفرزانه – در این وبلاگ درباره مسائل سیاسی و اجتماعی روز و خاطرات و حس های شخصی صاحب وبلاگ می خوانید که با قلمی روان و ساده نوشته شده. بانوی نویسنده این وبلاگ، که دختر همسایه سال های دور ما در زنجان است و فعلا مقیم تهران، کارمند است و از قضا پسر پانزده ساله اش هم وبلاگی دارد که البته تازه نفس است؛ "عمو بیلبیلک". مرتب به روز می شود. کاش وبلاگش را به بلاگر منتقل کند؛ بلاگفا آن قدر نامرد هست که می تواند در چشم بر هم زدنی همه نوشته های قبلی را بر باد دهد؛ و این واقعا حیف است
.
سی.سی.یو سینما – وبلاگ جوانی است اما آن چه این وبلاگ را برای من متمایز می کند؛ ایده و تلاش های مداوم نویسنده آن در جلب مشارکت خوانندگانش است برای داوری درباره سوژه هایی که پیشنهاد می دهد؛ مثلا انتخاب "ترین"ها در حوزه های مختلف یا همین ابتکار اخیرش درباره نوشتن از وضعیت امنیت در شهر. مرتضا نیک نهاد، نویسنده این وبلاگ، از هنرمندان بندرعباس است. قالب وبلاگ قدری سنگین است که به نظرم باید فکری برایش بکند. نمی توانم به راحتی بگویم که مرتب به روز می شود. کمتر به مسائل کشوری علاقه نشان می دهد
.
دیونه خونه من – به نظرم تقریبا همه وبلاگ نویس های بندرعباس نویسنده وبلاگ را می شناسند با وجود این که نویسنده ذکری از نامش در وبلاگ نکرده. آن چه این وبلاگ را برای من متمایز و جالب کرده، جسارت نویسنده "نامخفی" آن است در نوشتن از خودش و حس هایش، گاه با رد شدن از خط قرمزهای عرفی جامعه ایرانی. من این شیوه را تحسین می کنم.
*

اگر تصویر را نمی بینید، اینجا را کلیک کنید

۱ نظر: