۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

بازار زنجان در اعتصاب گسترده


آپ دیت اول: در پی سرقت مسلحانه دیروز عصر از یک طلا فروشی در بازار زنجان که منجر به قتل یکی از کسبه و فرار موفق سارقان شد، بازاریان زنجان در آستانه سال نو، بازار بزرگ زنجان را دراعتراض به وضع امنیتی بازار تعطیل کردند و در یکی از مساجد بازار متحصن شدند (+). سی ام بهمن ماه نیز در همین بازار، سارقان شبانه و با موفقیت به هشت مغازه دستبرد زده بودند (+). سرقت دیشب حوالی ساعت هشت عصر رخ داده و چهار سارق با اسلحه ژ3 "حاج نصرت معبودی"، بزّار خوشنام بازار زنجان، را در مجاورت محل سرقت به قتل رساندند و دو مامور پلیس را هم مجروح کردند. معاون اجتماعی ناجای زنجان گفته که بر اساس اطلاعات مردمي، سارقين با استفاده از يك دستگاه خودروي پرايد موفق فرار شده اند اما كليه عوامل انتظامي و امنيتي در آماده باش كامل به سر مي برند و اميدواريم كه هرچه سريعتر اين سارقين دستگیر شوند.
سابقه: 27 بهمن ماه دو سال قبل هم، یعنی حدود 25 ماه پیش، زنجان شاهد یک سرقت مسلحانه خونین دیگر بود. در آن ماجرا چهار سارق مسلح با بستن خيابان درمانگاه زنجان پس از تيراندازي و زخمي كردن دو نفر، طلاهاي مغازه را ربودند. در جریان تعقیب و گریز این سارقان حرفه‌ای، چهار مامور پلیس و بیش از ۱۴ شهروند عادی زخمی شدند که در این میان سه نفر از سارقان به همراه یک مامور پلیس بر اثر شدت جراحات وارده کشته شدند (+)
استان امن: سردار رئوفی نژاد، استاندار زنجان، چندی پیش گفته بود: "از جمله امن ترين استانهاي كشور استان زنجان مي باشد" (+)
آپ دیت دوم: استاندار زنجان گفته: "در هنگام تعطیلی بازار، بايد نقاط اصلی شناسایی و مسدود و همچنين رفت و آمد در برخي نقاط محدود شود"! ... (+)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر