۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

تمرین موفق یک مبارزه منفی


دیروز از "همه جهت" برایم اس.ام.اس می آمد که "امشب همه با هم گزینه شماره سه مسابقه پیامکی برنامه 90 را انتخاب کنیم؛ هر چه که باشد". این از "همه جهت" بودن معلوم می کرد که این خلاقیت با قدرت و سرعت تمام دارد همه گیر می شود. به همین راحتی دیشب بسیاری در مبارزه ای شریک شدند که نه کسی محارب شد و نه خونی از دماغی ریخت و نه شیشه ای شکست! نتیجه هم خیره کننده بود؛ نزدیک به هشتاد درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی این برنامه، گزینه سه را انتخاب کردند. به نظر من شرکت کنندگان در این نظر سنجی نسبت به جمعیت کل کشور، وحتی جمعیت شهری، قابل توجه نبود ولی این، لااقل حالا، در درجه دوم اهمیت است؛ مهم شیوه اعلام اعتراض و همبستگی بود که می تواند خشونت و هیجان صرف را از عرصه اعتراض دور، و عقلانیت را جایگزین آن کند.
در مانور دیشب جنبش سبز، از ابزار طرف مقابل، یعنی صدا و سیما، استفاده شد، محور "رسانه" بود؛ هم تلویزیون و هم مخابرات، کسی آسیب ندید و زندگی عادی مردم هم مختل نشد.

۶ نظر:

  1. به نظر من حرکت خلاقانه ای بود. اما در مورد تعداد شرکت کنندگان، ظاهرا بیشتر از این نمی شد. من ده بار اس ام اس فرستادم تا بالاخره رسید. در برنامه ی دوساعته ظاهرا موتورهایشان امکان پردازش بیش از این را ندارند. همین هم رکوردی بود در این برنامه، به خصوص که گزینه ی آخر واقعا بی ربط بود.

    پاسخحذف
  2. خوشحالم که فیدبرنر رو بالاخره فعال کردید
    مزیتش اینه که اگه خدای نکرده مجددا فیلتر بشید، میتونین آدرس فید جدید رو به فیدبرنر بدید و خوانندگان قبلی کماکان نوشته های شما رو دنبال کنند. به این ترتیب آرشیو همه مطالبتون رو هم میتونید یکجا داشته باشید

    پاسخحذف
  3. سلام

    ديشب يك ساعتي مشغول بودم تا بلاخره موفق شدم اس ام اس بفرستم.:))

    البته اگر راستشو بگم نظرم شماره 2 بود .ولي خوب دوستان گفته بودن 3.


    شهرزاد

    پاسخحذف
  4. برای اولین بار درزندگانیم چهارچنگولی نشستم پای تلویزیون نود نگاه کردم..حالشو بردم از اون نمودار میله ای خوشگل بلند

    پاسخحذف
  5. هر سكه دو رو داره
    اين پيام به اونها هم رسيد كه اينطوري علي آبادي رو گذاشتند گزينه ي اول

    پاسخحذف
  6. جناب معینی برادر بزرگوار سعی نکنید خودتان را گول بزنید؛ این بازی بچگانه یکطرفه بود حامیان ولایت فقیه گزینه ای مشخص نکرده بودند حتما این را خوب میدانید نه؟!
    ولی بااین حال خوش باشید به همان اس ام اس بازیهای یکطرفه تان!

    پاسخحذف