۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

فراموش شدگان


شما راننده ای را سراغ دارید که گذرش به بندرعباس نیفتاده باشد؟! بیش از نیمی از همه عملیات تخلیه و بارگیری کشور در هرمزگان انجام می شود. کشنده ها جور راه آهن فشل کشور را هم در جابجایی بار بر دوش دارند؛ اصلا "بندر" و "راننده" همزادند؛ تلخی ماجرا اما سختی های طاقت سوز "رانندگان" است که انگاری آنها را تبدیل کرده به "فراموش شدگان" ... روزنامه صبح ساحل گزارشی تکان دهنده از وضعیت بزرگترین پایانه بار کشور در بندرعباس منتشر کرده؛ اینجا (+) می توانید متن کاملش را بخوانید و در ادامه هم بخش هایی از آن را؛
" بعد از 10‌ روز تـوقـف، سـه ساعت ايستادن در صف نوبت دهـى، پـنج ساعت درصـف گازويـيـل، ساعتها مـعـطـلـى در بارگيرى و انتـظار براى تايـيديـه بازرسى‌ها، درنـهايت شركت حـمـل ونـقل با مهار نامناسب بار، دردى بر مشكلات اضافه می کند ** ايـن پايانـه براى استـقرار 1000‌ دستگاه ناوگان جاده اى احداث شده بـود و ظرفـيت لازم براى پذيرش 17‌ هزار خودرويى كه تازگى فقط از چين وارد شده و 22‌ هزار ناوگان قبلى را ندارد ** وضعيت بهداشت بسيار نامناسب، درمانگاه بدون دارو و در شيفيت عــصر و شب هـمـيشـه تـعـطـيـل است ** 100‌ نفر در يك كلاس 12‌ مترى آموزش می ببينند ** خوابگاه پانصد نفر ظرفیت دارد در صورتي كه روزانه 2500‌ نفر نياز به خوابگاه دارند و عده اى سودجو نيز بازار سیاه درست مي كنند و تخت دو هزار تومانى را 20‌ هزار تومان اجاره مى‌دهند ** رانندگان مدعى هستـند كـه قربانـى مـنافـع طـلبـى عده اى شده اند وتحريـم كشـور از جانب كشورهاى اروپايى باعث وارد شدن خـودروهاى بـى كيفيت چـيـنـى شده وآنان با تـنفس شش ماهــه هــم از پرداخت حتـى پـنج نوبت اقساط عاجزند ** يگان مبارزه با قاچاق كالا شبها همه رانـندگان را با هـم ترخـيص مـى‌کند و ايـن حجـم خروجـى بـى موقع كاميون‌ها علاوه براينكه يــك روز وقت رانـنده‌ها هدر مــى‌دهد باعث ترافـيـك در تـنـگـه زاغ مــى‌شــود و جاده بـندرعباس سـيرجان را بــه قتـلـگاه مـعروف كرده ... "