۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

گوییا باور نمی دارند روز داوری


حسین بی غم معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، در دوره دوم دولت خاتمی، رابطه خوبی با نشریات محلی داشت. او سعی می کرد رابطه خود را با مطبوعات و رابطه مطبوعات را با سایر مدیران استان حسنه نگه دارد. از جمله نشست هایی برگزار می کرد بین نمایندگان جراید و مدیران. یکی از این جلسات جلسه ای بود با حضور مشترک بی غم و رییس کل آن موقع دادگستری کل زنجان؛ حجت الاسلام جعفری. پرسش و پاسخ هایی خوبی رد و بدل شد ولی از آن جایی که معمولا موارد "خاص" کمتر از یاد من یکی پاک می شود، یک بخشی از این جلسه را نتوانسته ام فراموش کنم! در قسمتی از این جلسه جعفری گفت که می خواهد چیزی را بگوید ولی از ما خواست در نشریه منعکس نکنیم. او می خواست برای شدت استقلال قضات (!) شاهد بیاورد. گفت: یک بار آیت الله یزدی به من زنگ زد و گفت به فلان قاضی بگویید به خاطر برخی مسائل درباره فلان پرونده، فلان جور حکم ندهد ... جعفری البته گفت که به رییس اش گفته بود نمی تواند چنین کاری بکند و قاضی مستقل است ... چه فرقی می کرد؟ یزدی مگر نمی دانست قاضی مستقل است؟
*
تا همین یازده سال پیش آیت الله شیخ محمد یزدی رییس قوه قضاییه ای بود که وقتی آیت الله شاهرودی جای او نشست، بی تعارف از تحویل گرفتن "ویرانه" خبر داد. یزدی که این روزها شمشیر را برای رفسنجانی از رو بسته و دارد مدام افشاگری می کند، در آخرین اظهاراتش گفته: "در زمان رياست بنده در قوه قضائيه دخترش (دختر هاشمی رفسنجانی) پرونده داشت و به بنده مي‌گفت پرونده را ببندم، من مي‌گفتم كه بگو بيايد دادگاه و من پرونده را بررسي كنم، چگونه شما مي‌خواهيد پرونده را ببنديد در حالي كه قوه قضائيه را قبول نداريد".
*
"واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند... چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند ... گوییا باور نمی دارند روز داوری"؛ این ها را حافظ گفته؛ قرن هشت هجری گفته؛ واعظان با خلوت های فراوان و آن کارهای دیگر، هنوز تمام نشده اند


کاریکاتور از: Doru Axinte / Romania

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر