۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

چهار صندوق اخذ رای در کتابخانه نیمه کاره شیراز


به گزارش پایگاه خبررسانی عبرت یک خبرنگار شیرازی فاش کرد در جریان بازدید سرزده چهارشنبه ده تیر استاندار فارس و امام جمعه شیراز و خبرنگاران روزنامه های محلی شیراز از عملیات احداث ساختمان کتابخانه مرکزی شیراز چهار صندوق رای در ساختمان نیمه کاره کتابخانه کشف شد. به گزارش محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه نگار در شیراز، استاندار فارس پس از مواجه شدن خبرنگاران با این صندوق ها از آن ها خواست که به این موضوع در رسانه ها اشاره ای نکنند. با این حال در پی این رسوایی تازه یک مقام مسوول به ایرنا گفت: صندوق هاي نگهداري شده در مرکز اسناد شيراز مربوط به سومين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا، چهارمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بوده است. مدير مرکز اسناد و کتابخانه ملي فارس افزود: عکس منتشر شده از چهار صندوق اخذ راي در برخي از سايتها مربوط به محل مخزن تالار مرجع است. جالب آن که وی اذعان داشته "مرکز اسناد و کتابخانه ملي فارس در "آينده" نزديک رسما افتتاح مي شود". مدير مرکز اسناد و کتابخانه ملي فارس در پاسخ به اين سوال که چرا صندوق هاي اخذ راي موجود در مرکز اسناد شيراز پلمپ شده مي باشد بيان داشت: "براساس قانون، نمونه هايي از صندوق هاي هر انتخاباتي که در کشور برگزار شده در سازمان اسناد کشور نگهداري مي شود و بر همين اساس پس از يک دوره زماني و بعد از انجام مراحل قانوني، صندوق هايي با محتويات داخلي خود و پلمپ شده تحويل مرکز اسناد مي شود". سایت عبرت این سئوال را در واکنش مطرح کرده که "چرا همان زمان آقای استاندار به جای توضیح قضیه گفته اند که خبری منعکس نشود؟"

۱۰ نظر:

  1. سلام دوست خوبم
    از عکس فوق اطلاعات زیر استخراج شده:
    تاریخ عکس برداری: 31/01/2003 ساعت 10.36
    دوربین :sony DSC-F828
    و خیلی اطلاعات دیگه که می تونید ببینید.
    و اما سوال بنده :
    عکس تزئینیه ؟
    یا از این عکس برای مطلب استفاده کردید؟
    یعنی هیچ کدوم از خبرگزاری های مخالف دولت هم این خبر ( !! ) رو اعلام نکردند ؟
    جالبه ؟ مگه نه؟

    پاسخحذف
  2. بامداد عزیز! فرمایش ها می کنین؟ گیرم چنین تاریخی هم روی عکس باشد؛ مگر نمی دانید که برای بعضی دقیق بودن ساعت دوربین و موبایل و تلویزیون و کامپیوتر اصلا اهمیتی ندارد. عکس تزیینی نیست در ضمن در این سه هفته فضای سانسور را لابد لمس نکرده اید که انتظار دارید یک خبرگزاری چنین خبری را کار بکند و سه سوته فیلتر هم نشود

    پاسخحذف
  3. دوست خوبم سلام
    متوجه این قسمت از صحبت هاتون نشدم:
    "گیرم چنین تاریخی هم روی عکس باشد؛ مگر نمی دانید که برای بعضی دقیق بودن ساعت دوربین و موبایل و تلویزیون و کامپیوتر اصلا اهمیتی ندارد."
    این تاریخ و مشخصات عکس به خاطر همین موقع ها از طرف شرکت های سازنده ايجاد شده. البته به راحتی میشه از بین برد این اطلاعات رو. اما حالا که هست باید بهش حساس بود. نبایداطلاعات غلط رو به خورد دیگران داد. هر کس از هر جناح که باشه با اطلاعات غلط بیشتر به فنا و نابودی نزدیک میشه به نظرم بنده البته.
    منتظر جوابتون در مورد مطلبی از نوشته هاتون کپی کردم هستم.
    شاد باشید و سربلند

    پاسخحذف
  4. جهت اطلاع دوست دقيق!!! آقاي بامداد
    تاريخي شما مي فرماييد امام جمعه و استاندار شيراز كسان ديگري بودند
    يك نكته ديگر (سوال) آيا در انتخابات دوره سوم شوراها هم صندوق آرا از اين نوع جديد و فايبرگلاس بود؟

    پاسخحذف
  5. جناب آقای بامداد، دوست نکته بین!!
    فرماندار شیراز امروز اعلام کرده که این صندوقها مربوط به انتخابات سالهای گذشته است و به عنوان سند ملی!!!! در کتابخانه مرکزی نگهداری میشود!!!!
    معنی نگهداری از اسناد ملی آن هم به این شیوه را متوجه شدم..
    امیدوارم شما هم متوجه بشید.
    موفق باشید

    پاسخحذف
  6. http://www.irna.ir/View/FullStory/Photo/?NewsId=571607
    بد نيست سري به اين ادرس بزنيد

    پاسخحذف
  7. سلام آقای " یک دامغاتی "
    فرمودید: "تاريخي شما مي فرماييد امام جمعه و استاندار شيراز كسان ديگري بودند"
    بنده هم همین نظر رو دارم. این به این معنی می تونه باشه که حداقل عکس اشتباه می باشد .
    در مورد صندوق ها....
    تا اونجائی که بنده رای می دادم یادمه که از همین مدل های صندوق استفاده می شد. فکر می کنم از اواسط دوران آقای خاتمی.
    ---------------------
    و اما در مورد دقیق بودن باید عرض کنم که دقیق بودن و عدم پذیرش هر چیزی در اولین وهله باعث میشه انسان در بحث های سیاسی بتونه به مواردی استناد کنه که خدشه ای بهشون وارد نشه. وگرنه این عکس ها و ... بیشتر باعث میشه توی بحث هائی که انجام میشه به راحتی شکست نخورده و حتی پیروز بود. و این فقط در صورتی میسر می شه که اظلاعات سالم و مستند حداقل از این جناح توی جامعه نشر داده بشه.
    -----------------
    بی احترامی به نویسنده محترم نشه. قصد جسارت نداشتم.
    شاد باشید و سربلند.

    پاسخحذف
  8. سلام.امروز كه طبق معمول وبلاگتون رو ميخوندم به قسمت نظرات وصحبتهاي شما و بقيه خواننده هاتون رسيدم.اقاي بامداد سوالهايي در مورد عكس و مطلب شما كرده بودن و شما و بقيه پاسخهايي.منم يه نظر در اين مورد دارم كه با اجازه شما مينويسم:خيلي خوب و عاليه كه در اين قسمت وبلاگ چنين بحثهايي بشه واميدوارم شما از كساني مثل بامداد عزيز با خوشرويي استقبال كنيد و حتي برخورد منتقدانه رو ترجيح بديد
    متشكرم .بابت نوشته هاي خوبتون.

    پاسخحذف
  9. دوستی که سوالاتی را در مورد عکس بصورت نسبتا منطقی مطرح کرده اید، این لینک به وبلاگ خبرنگاری است که این خبر را برای اولین بار منتشر کرده است:
    http://nasabonline.blogfa.com/
    دیگر اینکه آقای ایمانی چند ماهی بیش نیست که بعنوان امام جمعه شیراز جایگزین آقای حائری شده است. از طرف دیگر در سمت دیگر ایشان استاندار فارس دیده میشود که در دولت کنونی این سمت را عهده دار شده. پس بین تاریخ عکس که می فرمایید مربوط به 6 سال پیش است با این موارد که هردو آقایان که لابد آنزمان سمتهای دیگری داشته اند در کنار هم و در کنار صندوقها قدم بردارند، چه ارتباطی میتواند باشد . جالبتر اینجاست که خود دوربین در تاریخ آگوست سال 2003 به بازار آمده است در صورتیکه تاریخ مورد اشاره شما ماه اول یعنی ژانویه است.

    پاسخحذف
  10. سلام دوباره به همه دوستان
    ممنونم از حسن نظر و ادبتون توی پاسخ هاتون.
    بنده به خود مطلب ظن و شکی ندارم. بنده عرض کردم که آیا عکس تزئینی ست ؟ که نویسنده محترم جواب منفی دادند.
    احتمالا عکس مناسب این مطلب انتخاب نشده.
    شاد باشید و سربلند

    پاسخحذف