۱۳۹۰ خرداد ۲۶, پنجشنبه

قول های گمشده یک انقلاب – خیابان مال ما نیست


"... من تعجب می کنم از این دسته های سیاسی، از این مارکسیست ها. چرا با صراحت نمی گویند؟ چرا آزادگی را از دست داده اند؟ ... صریح بگویید ما مارکسیستیم و راهپیمایی می کنیم، اعتراض هم به شما نداریم، این شهر است و این خیابان است و این مملکت مال همه است، مال ما نیست ... یا بعضی می گویند: "چرا راهپیمایی را امام تحریم کرد؟" تحریم نفرمودند. امام آزادی عمل را از دوستان مارکسیست نگرفتند. امام فرمودند (که) دوستان ما، علاقمندان امام، پیروان امام، این راهپیمایی از ما نیست. مردم آزادند اما (این راهپیمایی) از ما نیست ..."
.

حجت الاسلام (شهید) مفتح – روزنامه اطلاعات – چهارده اسفند 57
.
.
.

۸ نظر:

  1. زهرا در فیس بوک نوشته:

    "اصلا غیرقابل باوره برای نسل من که یه زمانی این حرف‌ها هم بوده، یعنی تصور اینکه، کسانی اینها رو ‌می‌گفتن، فقط صرف اینکه گفته می‌شده یه زمانی این حرف‌ها، برای ما خیلی بعید و دوره"

    پاسخحذف
  2. دوست دارم به صورت دنباله دار یه سری از این جمله ها رو پیدا کنم بذارم روی وب

    پاسخحذف
  3. Vahid Online در گودر نوشته:

    " بعد می‌گن انقلاب تازه منحرف شده"

    پاسخحذف
  4. mahsa zn در گودر نوشته:

    " بیخود نیس زیاد از مفتح حرف نمی‌زنن"

    پاسخحذف
  5. farzin irani در گودر نوشته:

    " مهسای عزیز فقط مفتح نبود که اولش اینجور حرف میزد همشون همینجور بودن باید حرفای سالای 59 و 60 حضرات رو میشنیدین مفتح فقط همون اول شمشیر کشی ها کشته شد و فرصت شمشیر کشیدن پیدا نکرد"

    پاسخحذف
  6. mahsa zn در گودر نوشته:

    " فرزین جان، می‌دونم چی می‌گی اما واقعا بعید می‌دونم حرفایی حتی نزدیک به این هم از دهن بقیه دراومده باشه
    این با اون کلی‌بافی‌ها در باب آزادی و مدینه‌ی فاضله‌ی اسلامی و این‌ها خیلی فرق داره
    کاملا صریح و دقیق و عملیاتی‌یه
    وعده وعید نیست"

    پاسخحذف
  7. mahsa zn در گودر نوشته:

    " اصلا ببین از چندتاشون سراغ داری که حتی در ذهن‌شون بتونن مارکسیست بودن رو با آزادگی جمع ببندن چه برسه که به زبون هم بیارن! و تازه بگن آزادگی یعنی این که از عقیده‌ی خودتون ـ که مخالف عقیده‌ی ماست ـ دفاع کنید
    خیلی حرفه"

    پاسخحذف
  8. farzin irani در گودر نوشته:

    "چرا عزیزم خود آقای خمینی کم در باغ سبز به ملت نشون داد؟ آقای بهشتی یادتون نیست چقدر دم از آزادی کامل در نظام اسلامی میزدن؟اقای مطهری نبودن که میگفتن باید کرسی تدریس مارکسیسم تو دانشگاه ها ایجاد کرد و یه مارکسیست باید درش تدریس کنه ؟متاسفانه تا زمانی که (...) همشون دم از آزادی کامل میزدن اما حالا به کمتر از التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه راضی نیستن"

    پاسخحذف