۱۴۰۲ مرداد ۲۵, چهارشنبه

که اگر شِمر سر بُرید به جور ...

 

 


 

🔸 اول: آقای حمیدرضا تمدن (‏پژوهشگر مطالعات دین، تاریخ و فرهنگ) با انتشار این ویدئو نوشته‌: این سخنان مشعشع [عبدالرضا] سیف، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران [و مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران] درباره بر دار کردن حسنک وزیر را بشنوید تا متوجه وضع علم و دانشگاه در کشور بشوید. اگر بخواهم بیش‌تر شوک‌زده‌تان بکنم باید بگویم که این آقا تاریخ بیهقی هم تدریس می‌کند! از علی‌اکبر سیاسی، ذبیح‌الله صفا و نصر به این‌ها رسیده‌ایم!»

 

🔸 دوم: آنچه در تاریخ بیهقی آمده این است که هیچ ربطی به کربلا ندارد: «و حسنک قریب هفت سال بر دار بماند ... تا به‌دستور فرو گرفتند و دفن کردند چنان‌که کس ندانست که  سرش کجاست و تن کجاست و مادر حسنک زنی بود سخت جگرآور. چنان شنیدم که دو سه ماه ازو این حدیث پنهان داشتند و چون بشنید جزعی نکرد، چنان‌که زنان کنند، بلکه بگریست بدرد، چنان‌که حاضران از درد وی خون گریستند. پس گفت: بزرگا، مردا، که این پسرم بود.»

 

🔸 سوم: آقای احسان بداغی (روزنامه‌نگار) نوشت: «این آقای سیف همان کسی است که چند ماه قبل در جمع اساتید به دانشکده هنرهای زیبا گفته بود  «دانشکده رقاص‌ها» و بدتر اینکه گمانه‌هایی درباره احتمال ریاست او بر دانشگاه تهران هم مطرح است. می‌دانم رقص خودش یک هنر است اما ایشان از واژه رقاص در مقام توهین و تحقیر استفاده کرده بود.»

 

🔸 چهارم: آقای روزبه شهرستانی نوشت: «فکر کن این فرقه سر «تاریخ بیهقی» که نثریست مکتوب و مضبوط (خصوصاً «حسنک وزیر»ش که از فرط شهرت، ملکهٔ ذهن غالب اهل مطالعه‌ست)، در ملاء عام و جلوی چشم هزاران بیننده این بلا رو می‌آرند، ببین با باقی روایات نامکتوب و شفاهی چه کرده و می‌کنن.

 

🔸 پنجم: دروغی به این واضحی؛ بی‌هیچ شرمی! و این "بی‌هیچ شرمی" خیلی مهم‌تر است! این دریوزگان سیم و زر و کرسی قدرت، پیراهن مشکی به تن، البته بر صدرند؛ عفونت ِ مستولی مگر باید شاخ و دمی داشته باشد؟

 شمر دوم و بدتر، این‌هایند که اگر شِمر سر بُرید به جور، اینان به اسم محبت می‌خواهند که تاج خاری از دروغ بر سر آن اسطوره ستم‌ستیزی، حسین ع، بگذارند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر