۱۴۰۱ دی ۱۹, دوشنبه

ردیف وقایع

 

 ردیف اول) شش سال پیش در چنین روزی، سر "اکبر هاشمی رفسنجانی" در زیر آب پیدا شد.

 

ردیف دوم) پنج ماه بعدتر، مردم رأی به حسن روحانی را تَکرار کردند و در پی آن، به قول محمدجواد ظریف، قرار شد تنبیه شوند.

 

ردیف سوم) یک‌سال بعد از واقعه ردیف اول نخستین اعتراض‌های خیابانی سراسری صورت گرفت. دولت وقت معتقد بود اساس کار، زیر سر مخالفان دولت از درون حاکمیت است که بعدتر کنترل آن از دست خودشان هم خارج شد.

 

ردیف چهارم) یک سال و چهار ماه بعد (بعد از واقعه ردیف اول)، ترامپ آمریکا را از برجام بیرون کشید؛ برجامی که اثرات مثبت خود را به تدریج نشان داده بود. مخالفان اما معتقد بودند لاشه است. هنوز شایعات مربوط به این لاشه روی قیمت دلار موثرتر از تدابیر دولت انقلابی است.

 

ردیف پنجم) دو ماه کمتر از سه سال بعد (بعد از واقعه ردیف اول) کشتار آبان رخ داد.

 


ردیف ششم) شش روز کمتر از سه سال بعد (بعد از واقعه ردیف اول)، سردار قاسم سلیمانی ترور شد.

 

ردیف هفتم) پنج روز بعد از واقعه ردیف ششم، هواپیمای مسافری را ساقط کردند.

 

ردیف هشتم) یک‌ماه و نیم بعد از واقعه ردیف هفتم، مجلس جدید پرداخته و ساخته شد. کرونا هم آمد؛ آمده بود کلی جان ببرد. واکسن‌ها خیلی دیر رسید. به خیلی‌ها نرسید.

 

ردیف نهم) چهار سال و پنج ماه بعد (بعد از واقعه ردیف اول) قرار شد امید بیهوده به بصیرت اکثریت مردم بسته نشود، نتیجه انتخابات روشن باشد؛ قبل از خود انتخابات. عبدالملکی و بذرپاش در این مملکت وزیر شدند ... معیشت رو به وخامت بیشتر گذاشت.

 

ردیف دهم) در همه این شش سال، خبر بد از پی خبر بد آمده. حال هیچ کس خوب نیست ...

 

در تلگرام

 

پی‌نوشت: این نوشته را زیاد علمی‌ و تحقیقی‌طور نخوانید! برخاسته از حسی است که گاهی خیلی از ماها به ردیف و تسلسل وقایع داریم؛ مثل "پا قدم بد / خوب" و مثل معنای "نحوست" و "نحسی"! انگار یک نحوست و پلیدی و زشتی در کالبدی (این جا: جامعه ایران) رسوخ کرده که بدی از پی بدی می‌آید. آن نحوست انگار (از نظر من) مرگ عجیب رفسنجانی است. مسئله این مرگ ابهام دارد؛ مثل پیدا شدن رادیواکتیو بیش از حد در لباس مرحوم و یا مسئله‌ای که مسیح مهاجری اردیبهشت پارسال (در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سال 78 رفسنجانی) مطرح کرد و یا این چیزی که اخیرا محسن هاشمی به ایسنا گفته: «اتفاق جدیدی در پرونده فوت ایشان (هاشمی رفسنجانی) رخ نداده است. در دولت آقای روحانی، دبیرخانه شورای امنیت ملی مسئول تحقیق در این باره شد و نهایتا گزارشی را به رییس جمهور وقت ارائه کرد. دکتر روحانی به عنوان رییس شورایعالی امنیت ملی وقت، پس از مطالعه این گزارش پی نوشتی با این مضمون داشتند که گزارش استحکام لازم را ندارد و قانع نشدند. اینکه پس از این دستور رییس جمهور چه اتفاقی افتاد و آیا گزارش دیگری نوشته شده، ما اطلاعی نداریم» ... 

 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر