۱۳۹۷ شهریور ۳۱, شنبه

درباره مولفیکس، آقای نماینده و حجت‌الاسلام پناهیان






1) برنامه پایش (شبکه اول) علیه شرکت پارس‌حیات و نماینده ابهر در مجلس (محمد عزیزی) گزارشی پخش کرده. این شرکت که با سرمایه‌گذاری یک هلدینگ از ترکیه در ابهر (زنجان) فعال است و پوشک مولفیکس و دستمال‌کاغذی‌های پرطرفدار تنو و پاپیا را تولید می‌کند، حالا «متهم» به تخلف و انحصار شده.

2) مراجع قضایی و نظارتی هنوز نظری نداده‌اند (لااقل به صورت عمومی)، شبهات اما جدی است و پای نماینده منطقه در مجلس که از اقربای نماینده سابق همین منطقه است («احمدمهدوی ابهری»؛ که اینک در کار پتروشیمی‌ست)، علی‌الظاهر بدفُرم گیر است.

3) استاندار زنجان از این گزارش انتقاد کرده و گفته: «قریب به هشت ماه است که بین شرکت پارس حیات و واحدهایی که در گذشته این شرکت از آنها منسوجات نبافته تهیه می‌کرده است، اختلافاتی وجود داشت ... اختلافات تجاری و بازرگانی نباید به تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری لطمه بزند ... به هیچ وجه نمی‌پذیریم آرامش، آسایش و امنیت شغلی این شرکت به مخاطره بیفتد ... صدا و سیما غفلت خود در مورد شرکت ابهری را جبران کند.» (خبرگزاری فارس)

4) دفاع آقای نماینده از اتهام مکاتبه به نفع شرکت و درخواست غیرقانونی از گمرک (ترخیص کالای قاچاق) و «حضور ویژه» خود در استانبول، اصلا خوب نبوده؛ او گفته: «اصلا من برای 100 کارخانه از این نامه‌ها زده‌ام، تنها شرکت پارس حیات نیست و این نامه‌ها نیز برای حمایت از تولید بوده است» [آقای نماینده تجاهل می‌کند؛ تکثیر اشکال، رافع اشکال نیست]، «یک سفر خارجی که نماینده مردم زنجان، مدیرعامل شهرک صنعتی، معاون وی، استاندار و معاون استاندار هم به آن دعوت بودند؛ مگر چه مشکلی داشته است؟ در حالی که تنها مدعو سفر بنده هم نبودم بلکه خود استاندار و حتی نماینده زنجان و طارم و فرماندار شهر نیز در آن حضور داشتند.» [ترجمه این اظهارات، در ساده‌ترین حالت، «نفی تک‌خوری» است!]

5) اما پرده از روی کثیف‌تر ماجرا  را حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان کنار زده است!
او طی یک سخنرانی در ایام عزاداری محرّم، برای تشویق مردم به تحریم کالاهای این شرکت،پای داعش را (که مدعی‌اند «ترکیه» به آن کمک کرده) وسط کشیده است!
فارغ ازصحت‌وسقم ادعای طرح‌شده علیه «پارس‌حیات» (باسرمایه‌گذاری ترکیه)،تداوم سوءاستفاده امثال پناهیان ازداعش، رذیلانه نیست؟ ... هست!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر