۱۳۹۶ آذر ۲۶, یکشنبه

🔴 واكنش تعدادی از كاربران فضای مجازی به نقد روحانی | ببخشید كه مصدق كاندیدا شده بود و به روحانی رای دادیم






🗞 روزنامه اعتماد - هفته گذشته انتشار جزییات بودجه سال ۹۷ از جمله موضوعاتی بود كه در فضای مجازی و خصوصا شبكه اجتماعی توییتر با انتقادهای بسیاری از سوی كاربران مواجه شد. كاربران بسیاری با هشتگ پشیمان- نیستم و پشیمانم در مورد تاثیرات رای به روحانی مطالبی را منتشر كردند.

در ادامه به توییت‌های تعدادی از كاربران اشاره می‌كنیم كه بازتاب‌دهنده بخشی از آنچه در فضای مجازی می‌گذرد، باشیم:

🔺 علی كریمی (فوتبالیست):
شمایی كه داری خوشحالی می‌كنی از پشیمونی ما، اولا ما انقدر شجاعتش رو داریم كه اگه اشتباهی كرده باشیم، عذرخواهی كنیم، شما چی؟؟؟؟؟؟؟ همونی كه سنگش رو به سینه می‌زدید، الان درست نقش اره رو داره براتون بازی می‌كنه، صداتون در نمیاد!!؟؟حالشو ببرین! (پست اینستاگرام)

🔺 باران كوثری (بازیگر):
من با صراحت به دولتی كه به آن رای دادم، «نقد می‌كنم» و این به معنای «پشیمانی» از رای‌ام نیست. من مطالباتم را تكرار می‌كنم. (پست اینستاگرام)

🔺 صالح تسبیحی:
‏رسم ناخوشایندی ست كه هر موضوعی تقلیل پیدا می‌كند به بحث‌های انتخاباتی. رای دادن می‌تواند انگیزه‌های متعددی داشته باشد و نافی نقد و مطالبه نیست. رای دادن به معنی كارگزاری دولت نیست. چندان كه خودداری از رای دادن، مبارزه به حساب نمی‌آید.

🔺 اسدالله امرایی (مترجم و روزنامه‌نگار):
‏من رای داده‌ام چون نمی‌خواستم در هزاره سوم معجزه دیگری اتفاق بیفتد، دست‌كم در این جغرافیا؛ جای دیگر البته اتفاق افتاده اسمش هم ترامپ است. كاستی‌ها را می‌دانم و می‌بینم و حد و حدود اختیارات فرد منتخب را هم می‌دانم. پشیمان نیستم، حتی اگر به وعده‌هایی كه داده‌اند نتوانند عمل كنند.

🔺 سهند ایرانمهر:
‏اگر فردوسی روحیه این پشیمون‌ها رو داشت -كه فكر می‌كنن رفرمیست‌های اروپا چند قرن شربت زعفرون خوردن تا اروپا به اینجا رسید- به جای حماسه‌ای كه فرهنگ و زبان یه ملت شكست‌خورده رو از خاكستر شكست احیا كرد، شاهنامه محدود بود به روایت رستم فرزندكش و سرداران و شاهان بی‌لیاقت مقهور اعراب.

🔺 مهدی بابایی (روزنامه‌نگار):
‏ ناامید- نشدیم و پشیمان- نیستیم از رای به روحانی ، اگر دلواپسان امروز متوجه انتقادات و مطالبه‌گری ما از دولت او شده‌اند، ما یك ساعت پس از اعلام قطعی پیروزی‌اش گفته بودیم كه منتقدش خواهیم بود. رای‌ آگاهانه و مسوولانه یعنی همین.

🔺 محسن بیات زنجانی (معلم):
‏وقتی كه بهترین راه برای اصلاح امور از صندوق ‌رای می‌گذرد و نیز تجربیاتی كه همگی‌مان خصوصا در سال‌های ۸۴تا۹۲ كسب كرده‌ایم، حتی تصور پشیمانی هم به اعتقاد من خطاست. ‏اكر كمی به آن سال‌ها اندیشیده و در كنارش رقبای روحانی را نیز به یاد آوریم، اینكه او بهترین انتخاب بوده برای‌مان یقین می‌شود.

🔺 محمد معینی (روزنامه‌نگار):
‏مرحوم بازرگان یه سخنرانی داره اسفند۵۷ («یك‌ماه» بعد از انقلاب)؛ میگه یه عده میان پیش من میگن ما انقلاب كردیم، چرا مشكلات حل نشده؟ (!) ‏با این حساب اینایی كه میگن ما از رای به روحانی پشیمانیم چون مشكلات حل نشده، «زیادی» عجول محسوب نمی‌شن.

🔺 عطا صادقی:
‏انتخابات بعدی هم رای می‌دیم. می‌دونید چرا؟ چون با وجود همه نارضایتی‌هامون، با وجود همه غرزدن‌ها و با وجود همه وعده‌های عملی نشده، هنوز منطق‌مون كار می‌كنه، فرق روحانی و احمدی‌نژاد رو می‌فهمیم و می‌دونیم راه بهتری وجود نداره. با این حال دلیل نداره نقد و مطالبه‌گری نكنیم.

🔺 حامد بیدی:
‏هر وقت حس كردین از رای دادن به روحانی پشیمونید، برید كانال‌های اصولگراها رو بخونید. كارنامه موفق روحانی اونجاست!

🔺 ساما:
‏من [ساما] اعلام می‌كنم ذره‌ای از رای دادن به حسن روحانی پشیمان نیستم. ‏من اعلام می‌كنم به «منجی»، به «كسی كه امام زمان گفته رای بهش بدید»، به «تایید شده الهی» و به «معصوم» رای ندادم. به یك انسان «خطاكار» با علم به اشتباهات احتمالی‌اش رای دادم. ‏من با اشتباهاتش مخالفت می‌كنم.

🔺 كیوان:
‏من خیلی پشیمونم كه دكتر مصدق كاندیدا شده بود ما رفتیم به روحانی رای دادیم.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر