۱۳۹۴ اسفند ۶, پنجشنبه

در این عبرت‌هاست




(1)
مختل شدن ارتباط‌های رسانه‌ای کشور در آستانه انتخابات، از اینترنت و پیامک گرفته تا ماهواره، نشان می‌دهد دمکراسی خوش‌آمدِ ما، با اقتضائات عصر ارتباطات که ارتباط فوری و آسان مردم را فراهم می‌کند، نسبت عکس دارد؛ و در این عبرت‌هاست برای اهل بصیرت.
.
(2)
هر دو سوی اصلی انتخابات همه سرمایه معنوی خود را پای کار آورده‌اند؛ این خطرناک است. نباید انتخابات چنین هزینه‌ای برای کشور و نیروهای سیاسی، به خصوص اجتماعی و فرهنگی‌اش، داشته باشد. البته انصاف حکم می‌کند اصلاح‌طلبان را محق به این خطرپذیری بدانیم؛ چون  تنها راه‌شان برای ورود به گردونه قدرت و مدیریت کشور، انتخابات است ولی اصولگرایان الی‌ماشا‌الله پایگاه و نهاد و سازمان و بنیاد و قرارگاه و منبر و بانک دارند که سال‌های نوریِ بسیار، دور از رای مردم نگاه داشته شده‌اند؛ اینجا نشد، آنجای دیگر می‌کنند آن کار دیگر!
.
(3)
نسبت دادن برخی کاندیداها به انگلیسی بودن هم جالب و هم غم‌انگیز بود. جالب از این نظر که منفعل شدن مرز ندارد و سال‌ها قبل نیز کسی به اسم محمدرضا پهلوی در روزهای پایانی سلطنت خود گفته بود که اگر ریش خمینی را بالا بزنید خواهید دید که روی چانه وی "محصول انگلستان" نوشته شده است. (+)
غم‌انگیز هم از آن رو که برخی چقدر آسان خود را گول می‌زنند و همزمان به این خیال‌اند که دارند دیگرانی را گول می‌زنند!
.
.
.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر