۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

عقب گرد؟


سخنرانی مقام رهبری، 14 خرداد امسال: «محمدرضا كه آن روز پادشاه ايران بود، مورد اعتناى اينها (روزولت، چرچيل و استالين که در تهران جلسه تشکیل داده بودند) قرار نگرفت؛ آنها به ديدن او نرفتند، او به ديدن آنها رفت؛ وارد اتاق شد، برايش بلند نشدند، اعتنا نكردند.»(+)
.
وبسایت دیپلماسی ایرانی، پریروز: «باتوجه به حساسیت افکار عمومی در باره مسائل طرح شده در مورد سفر رئیس جمهور به برزیل و رعایت نشدن پروتکل های دیپلماتیک توسط مقامات برزیلی ضرورت دارد که دستگاه دیپلماسی کشور با شفاف سازی مسائل پیش آمده و برخورد متناسب و منطقی، از جریحه دار شدن غرور ملی و آسیب های اجتماعی و روانی آن جلوگیری کند ... کارکنان خدوم وزارت خارجه و مسئولین دیپلماتیک  کشورمان باید آگاه باشند که حفظ شأن و حیثیت نظام اسلامی از هر امری بالاتر است. نکند که این مهم فدای رویکردهای تبلیغاتی و رفتارهای عامه پسند شود.»(+)

.
خاطرات هاشمی رفسنجانی در سفر به هندوستان؛ مرداد سال 61 (سی سال قبل): «امروز هند رسما اعلام داشت که حاضر است میزبان کنفرانس غیرمتعهدها باشد و این شکستی برای عراق و یک پیروزی برای ما بود و تاثیر سفر ما را نشان می دهد ... امروز سی و پنجمین سالگرد استقلال هند است. با بخشی از هیئت در مراسم شرکت کردیم. در این که شخصا شرکت کنم یا خیر اختلاف نظر بود و بالاخره ترجیح دادم که شرکت کنم. مراسم باشکوهی در میدان بزرگ کنار قلعه تاریخی ردفورد برگزار شد. صندلی شماره یک از خانم گاندی (نخست وزیر) و دوم برای من و سوم برای رییس مجلس هند بود ... قرار بود که برای تبریک عید استقلال هند به منزل رییس جمهوری برویم. بخشی از هیئت را فرستادم و خودم نرفتم. علت نرفتن را این گفتیم که خانم گاندی امروز صبح در مراسم جشن، از هیئت ما تشکر نکرد.»
.
.
مرتبط: تحقیر(+)
.
کامنت ها در پلاس(+)
.
در بازتاب امروز(+)
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر