۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

چهارپاره – 54


(1)
به دلیل سرازیر کردن غیر قانونی یارانه‌های نقدی به بازار، نقدینگی افزایش می‌یابد ... تولید کشور، به ویژه صنعت در اثر افزایش هزینه انرژی و نقض قانون در حمایت از تولید در رکود بی‌سابقه‌ای قرار دارد ... تحریم‌های مالی گردش پول را در واردات کـُند و پرهزینه کرده ...  حوزه‌های دیگر فعالیت اقتصادی و گردش سرمایه با مشکلات جدی روبروست ... مدیریت ضعیف و مساله دار اقتصادی هر روز مساله‌ای مطرح می‌کند و مقابله با تحریم به کمیته‌ای سپرده شده که رییس آن فردی فاقد ‌صلاحیت علمی و تجربی و دارای پرونده قضایی مالی است ...  دولت با آمارهای خود ساخته همه چیز را بروفق مراد نشان می‌دهد و به جای پرداختن به مسائل اساسی کشور به فعالیت‌های انتخاباتی ناسالم می‌پردازد ...
.
این حرف ها دشمن شاد کن است؛ نه؟ ولی مگر مهم است؟ مهم این است که همه این حرف ها، شوربختانه، عین واقعیت است؛ که حالا سردخانه مصلحت هم نمی تواند بوی تعفن آن را مخفی نگه دارد. این حرف های احمد توکلی و الیاس نادران است در نامه ای به لاریجانی(+) ... مملکتی که اصولگراها بار آورده اند؛ این است
.
(2)
تنها چند روز بعد از تبیین بخشی از عظمت حماسه پنجاه میلیون نفری 9 دی، و همزمان با پایان مهلت ثبت نام از کاندیداهای انتخابات، مقارن با ترکاندن انواع موشک ها در همسایگی تنگه هرمز و جرم اعلام شدن مسخره کردن انتخابات و پایین کشیده شدن تومان در برابر دلار!، شبکه های خبری فارسی زبان ماهواره ای و اینترنت مملکت دچار اختلال های شدید شدند و خیلی ها این حرف یازده ماه قبل علی لاریجانی یادشان آمد که "جوانان مصر آگاه هستند، با قطع اینترنت و شبکه‌ها درد حکومت دوا نمی‌شود"(+)
.
(3)
احمدی نژاد بعد از اعتراض ها، حکم ریاست دامادش بر سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی را لغو و ثابت کرد شایسته سالاری در اولویت دولت قرار دارد. منابع ناآگاه می پرسند چه کسی شادوماد را کاندیدای ریاست سازمان کرده بود پس؟
.
(4)
"تیم محمود احمدی‌نژاد ماحصل ۳۰ سال فعالیت روحانیون در جمهوری اسلامی است ... معتقدم شما خودتان، کشور را به روزی انداخته‌اید که این گرفتاری‌ها پیش آمده و جمکران را آن طور بزرگ کرده‌اید و منبری‌ها آن حرف‌ها را می‌زنند" ... اینها را آیت الله سیستانی گفته و مسیح مهاجری، مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی، آن را نقل کرده(+) ... اگر بیت آیت الله سیستانی در شهر قم بود، احتمالا پنکه سقفی بیت ایشان به عاقبت پنکه سقفی دفتر آیت الله صانعی دچار نشده بود؟ یادتان هست؟(+)
.
.
.

۳ نظر:

  1. جالب بود .
    از ماست که بر ماست!

    د.د.غ

    پاسخحذف
  2. سلام آقا محمد
    نمیدانم چرا نمیتوانم بنویسم و حرف بزنم شاید کسی نیست البته به مطلب شما ربطی ندارد خواستم سلامی عرض کنم. امیدوارم خوب باشی نوشتن می تواند بسیاری از آلام را بکاهد پس قدر قلمت را بدان و شکرش را بجاآور و اگر توانستی از عوض من هم بنویس دیگه خودت فکر می کنم مراشناختی و به حالم آگاهی.یه کم زیاد بنویس شاید این هم روش تازه ای باشد شاید!
    ارادت
    جواد

    پاسخحذف
  3. سلام جواد عزیز
    خوشحالم که بعد این همه، باز راه این خانه مجازی دوستت را پیدا کردی
    .
    بله، نوشتن می تواند بسیاری از آلام را تکسین دهد، و البته بسیاری را هم بدتر کند! خیلی خوشحالم که می توانم بنویسم، تا همین اندازه اش حتی، هر چند گاهی، ناگهان، حس خستگی و غریبی سراغم می آید.
    تو باید خودت بنویسی، کسی جای نوشتن ادم را پر نمی کند، مگر این که عین خودش باشد.
    شروع کند ... آرام آرام ... بنویس
    مخلص

    پاسخحذف