۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

حذف یا حفظ رفسنجانی؛ مساله این است

علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران در مجلس، چند ماه قبل در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد گفته بود که برخی نهادهای امنیتی درون نظام علاقه ای به نزدیک شدن مقامات عالیرتبه به یکدیگر ندارند. وی در این باره به طور مشخص به بازداشت فائزه هاشمی بعد از نماز جمعه 29 خرداد رهبری اشاره کرده بود که آن را همزمان "کرده بودند" با آمادگی رفسنجانی برای اعلام حمایت از گفته های رهبری در نمازجمعه؛ بعد از بازداشت فائزه که چند ساعت به درازا کشید و مقامات مسوول بازداشت، بهانه آن را حفظ امنیت خود فائزه اعلام کردند، رفسنجانی اما اظهار داشته بود که زیر فشار کاری نمی کند و از اعلام نظر درباره خطبه های نماز جمعه رهبری منصرف شده بود. در همه ماه های گذشته، رفسنجانی یک در میان مورد حمله افراطیون هر دو جریان حامی و مخالف دولت بوده است. اندکی بعد از انتشار بیانیه اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری که به نوعی به نزدیک شدن رفسنجانی به رهبری تعبیر شد، ناگهان با بازداشت حسین مرعشی، برادر همسر وی و از سران کارگزاران، مجددا بسیاری به یاد آن مصاحبه علی مطهری افتادند. حسین مرعشی چند روز بیشتر در زندان نماند و به بهانه مرخصی عید آزاد شد. امروز با انتشار خبر بازداشت نوه رفسنجانی در فرودگاه امام خمینی، به نظر می رسد کش و قوس در سطوح قضایی - امنیتی کشور حول محور حفظ یا حذف رفسنجانی از چرخه تصمیم سازی کشور در این روزهای "غیرمعمول" تداوم دارد؛ اگر جریانی می تواند مرعشی را از زندان آزاد کند، این بار نوه رفسنجانی در دسترس جریان مقابل است تا شاید آن گفته و تحلیل علی مطهری باورپذیرتر از همیشه به نظر آید.

۸ نظر:

  1. سلام رفیق
    سال نو و خانه نو مبارک

    مکافاتی که فیلترینگ مداوم ایجاد می کند را درک می کنم اما نمی دانم چرا آدرس فیدبرنری خود را تغییر می دهید؟

    احتمالا می دانید که با تغییر آدرس وبلاگ نیازی نیست که آدرس فیدبرنر خود را نیز تغییر دهید. کافی است به تنظیمات فیدبرنر مراجعه کنید و آدرس وبلاگ جدید را به جای وبلاگ قبلی جایگزین کند. به این صورت تمامی خوانندگانی که آدرس فیدبرنر شما را عضو شده اند بدون هیچ نیازی به تغییر آدرس همچنان می توانند وبلاگ شما را پی گیری کنند. در غیر این صورت، هربار که آدرس خود را عوض می کنید احتمال دارد بخش عمده ای از خوانندگان پیشین را از دست بدهید.

    پاسخحذف
  2. اى پدر و مادر عزیزى که ماهواره را همراه آن کانالهاى مبتذل به خانه میآورید و فکر میکنید که فرزندانتان ملائکه هستند و نمیتوانند قفل ماهواره را بشکنند، اگر از همان اول فکر اساسى را براى تربیت فرزندان خود نکنید عاقبت شومى را در راه خود خواهید دید زمانیکه کار از کار گذشته و دیگر راه برگشت نیست.

    یک فرد هنگامى که به سن بلوغ می

    پاسخحذف
  3. این روزا همه چی یه جور دیگه است.سال نو رو تبریک میگم

    پاسخحذف
  4. سلام
    تا هنوز زنجانین دعوت ما رو هم ب÷ذیرید و مهمون ما شید
    خوشحال می شم خدمتتون باشم
    برنامه کتله خور و سهرورد و سجاس تو برنامه تون بره بد نیست ما هم البته در خدمتتیم

    پاسخحذف
  5. سلام.
    البته ما هم خوشحال میشیم.
    در خدمت هم هستیم.
    تشریف بیارین.

    پاسخحذف
  6. سلام، این چه وضعشه؟ چرا دیگه دیر به دیر و خیلی کم پست میذارید؟؟

    پاسخحذف
  7. آرمان عزیز! ممنونم از تذکر. من دو بار تا حالا آدرس فیدبرنری ام رو عوض کردم؛ بار اول این مساله ای که بهش اشاره کردی رو نمی دونستم ولی این بار آخری فقط برای خلاصه کردن اون آدرس پیچیده قبلی. بعد از این هم قرار نیست اگه خدا بخواد تغییر بکنه ... به هر حال ممنونم

    پاسخحذف
  8. ارتا! سال نوی شما هم مبارک // سین دخت و عمو فیروز! واقعا ممنونم از محبت تون؛ فرصت زیاد و آزادی در اختیار ندارم و همین حالاش هم مرتکب خیلی بدقولی شدم! بازم ممنون که یاد کردید از این رفیق تون

    پاسخحذف