۱۳۸۵ خرداد ۲۱, یکشنبه

دنیای پلید

نمی دانم دیشب شما هم تصاویر دخترکی فلسطینی را در تلویزیون دیدید که جانسوز گریه میکرد و خود را کنار ساحل به زمین می کوبید؟ ساحلی که تا چند دقیقه قبل ترش او را در کنار خانواده اش پذیرا بود که ناگهان کشتی جنگی اسراییل آن جا را گلوله باران کرد و چشم بر هم زدنی از آن خانواده جز مرگ و آن دخترک تنها مانده٬ باقی نگذاشت . /ا
اسراییل بذر مرگ و تنفر می کارد. به موجود کثیفی مثل بن لادن کمک می کند تا سربازان بیشتری برای پادگان های خود دست و پا کند. بسیاری از ما ایرانی ها به خاطر ایراد و انتقادهای زیاد و به حقی که به رفتار حکومت مان داریم و این حکومت هم خود را طلایه دار حمایت از فلسطینی ها می داند٬ حساسیت چندانی از خود در قبال فاجعه ای به نام فلسطین نشان نمی دهیم. حداکثر تکان ما به راهپیمایی روز قدس ختم می شود و بد و بیراه گفتن به اسراییل و آمریکا. ولی بسیاری از مسلمانان که چه بسا حکومتی دارند با روابط دیپلماتیک با اسراییل به راحتی برای مقابله با اسراییل و حامی اصلی اش آمریکا جذب گروه های تندرو می شوند و به این ترتیب مرگ و خشونت تکثیر می شود. /ا
این روزها بسیاری از ما را تب جام جهانی فرا گرفته اما آن دخترک تنها تب ترس و انتقام دارد. شرمم آمد از خوشی ام در این دنیای پلید که سرزمین موعود جواز مرگباران می دهد و عدالت خواهی جواز ترور و انتحار. /ا

۵ نظر:

  1. سلام. من هم اینجا دیدم خبرش رو و تاسف خوردم که کی این فاجعه ها می خواد تموم بشه. کی از ریختن هیزم در این معرکه دست بر می دارند...

    پاسخحذف
  2. به امید صلح و آرامش برای همه مردم جهان

    پاسخحذف
  3. آقاي معيني عزيز ! چقدر در مورد جنگ فلسطين ميداني ؟!‌شايد بهتر باشه كه من آنچه رو كه ميدونم بگم ! : جنگ فلسطين ، جنگي خياباني بود طرفين جنگ مشخص بودند ... آنگونه هم كه در تلويزيون ميبيني جنگ مابين سنگ و تير نبود و نيست ... تا اينكه فلسطيني ها شروع به انجام عمليات هاي انتحاري كردند ... رستوران ها ، كنيسه ها ، هتل ها و... را منفجر كردند و اسرائيل هم مقابله به مثل كرد ... چند سال پيش بود كه يكي از دوستان ايراني ام كه چندين سال است اسرائيلي شده ، دو دختر 4 و 6 ساله اش را در بنب گذاري فلسطيني ها در يك رستوران از دست داد ... اين جنايت از يك متخصص بي هوشي ، يك سرباز ساخت !!! دوست من حالا يك مرد جنگ شده ست ... آقاي معيني ! هر دو سوي واقعه را نگاه كن ! ... راستي ! خبر داري دولت حماس (!) شهادت زرقاوي را تسليت گفته و او را مجاهد ناميده؟ ...

    پاسخحذف
  4. سلام من هم بر تو ... من هم همین را می گویم که خشونت دارد تکثیر می شود. البته توجه دارید که حملات انتحاری در این سالهای اخیر رونق گرفته. انتحاری ها هم توجیهات خودشان را دارند که به نظر من به راحتی نمی توان آن را قبول کرد. در نوشته من هم موضع گیری علیه عملیات انتحاری وجود دارد ولی در مجموع اسراییلی ها را بیشتر مقصر می دانم. من حماقت اعراب فلسطینی را در باج دادن به اسراییلی ها در آغاز داستان اشغال فراموش نمی کنم همچنان که هاگانا را همچنان که سیاست مجازات دسته جمعی اسراییلی ها را . همه این رفتار اسراییلی ها یک ریشه دارد و آن ایدئولوژی اندیشی آنهاست که خشونت را برای دفاع از مقدساتشان مباح می شمارد. دعا میکنم هیچگاه برای در اختیار داشتن خانه خودم ناچار به مبارزه نشوم

    پاسخحذف
  5. سلام اقا محمد...من ندیدم این صحنه رو ولی امروز تو دانشگاه شنیدم...شنیدنش هم ادم رو متاسف میکنه و غمگین...و من بیشتر برای این دلگیر میشم که بیشتر از شصت ساله که این ملت درگیر این مسائل هستند... تو جنگ به دنیا میان...تو جنگ بزرگ میشن...ازدواج میکنند...بچه دار میشن...میمیرند و این دور تسلسل ادامه داره...و هیچکس هم نیست که به داد اینها برسه و من دلم میخواد بدونم این چه حقی است که گرفتنش اینهمه سال طول میکشه و هیچ چیزی جز کشته شدن یه سری ادم بیگناه نداره؟ این چه حقیه که حق زندگی کردن رو از مردمش میگیره؟؟این چه حقیه که سران یه مملکت برای گرفتنش اینقدر غرق شدن که یادشون رفته ملتی هم هست به یه دنیا حق...

    پاسخحذف