۱۳۹۴ خرداد ۲۸, پنجشنبه

حاشیه‌ای بر همایش بحران آب در زنجان

عکس : تشویق سخنران پس از 3 ساعت سخنرانی جذاب و البته نگران‌کننده

.
دیروز (چهارشنبه – 27 خرداد) همایش یک روزه بحران آب به میزبانی دانشگاه زنجان و با حضور و سخنرانی دکتر پرویز کردوانی برگزار شد.
از چند روز قبل‌تر تقریبا به صد نفر از دوستان و آشنایان اسمس زده بودم که این همایش را از دست ندهند و چون شرکت برای عموم آزاد بود، به دیگران  هم اطلاع بدهند. فاصله 6 کیلومتری دانشگاه از شهر و فصل امتحانات دانشگاه، کم رونق بودن این همایش را قابل پیش‌بینی کرده بود. سالن محل برگزاری همایش بزرگ بود و استقبال البته بیشتری از آنی بود که تصور کرده بودم با این حال هیچ کدام از مقامات عالی‌رتبه استان و شهر در مراسم حضور نداشتند و این در حالی است که این روزها مدام اخباری از بد و بدتر شدن اوضاع منابع آب استان به گوش می‌رسد و خبرگزاری‌ها هم رسما در این باره گزارش و خبرهای نگران‌کننده‌ای مخابره می‌کنند. امیدواری به این بود که جان کلام صحبت‌های دکتر کردوانی توسط خبرنگاران حاضر به خوبی منتقل شود اما از دیشب که اخبار خبرگزاری‌ها را کنترل کرده و خوانده‌ام، به نظرم مطلقا هیچکدام نتوانسته‌اند از پس کار بربیایند و گاه حتی گزاره‌های غلط و غلط‌‌انداز در متن اخبار به چشم می‌خورد! من انتهای سالن نشسته بودم و دیر آمدن و زود رفتن برخی خبرنگاران یا تردد مکررشان را می‌دیدم؛ طبیعی است این شیوه، قرار هم نبود نتیجه مناسبی داشته باشد؛ بگذریم که ظاهرا بحران آب هنوز برای بسیاری از خود رسانه‌ها آن قدر اهمیت ندارد که خبرنگار بفرستند برای پوشش خبری چه برسد بخواهند پیام‌آور هشدار باشند برای جامعه؛ و این واقعا غم‌انگیز است! برای حرکت دادن جامعه جهت توجه به این بحران، آیا راهی جز آگاهی‌بخشی آن هم از زبان یک کارشناس وجود دارد؟ من سستی رسانه‌ها را در این باره معلول آن می‌‌دانم که خودشان متوجه وخامت اوضاع نیستند یا گرفتار مشغله‌های مهم‌تر و البته سیاسی شده‌اند.
دکتر کردوانی برنامه سخنرانی خود را خوب و جذاب اداره کرد هر چند کار تنظیم خبر سخنرانی وی به دلیل حاشیه‌پردازی‌های متنوع، دشوار است. او در جایی از سخنرانی خود گفت: منابع آب زیرزمینی از بین رفته است، خیلی از رودها در مناطق  مختلف کشور خشک شده و با سر آمدن عمر مفید سدها از جمله به دلیل افزایش حجم رسوبات در پشت سدها، احتمالا با تانکرهایی که نفت صادر می کنیم باید آب وارد کشور کنیم ...
.
من خبر این همایش را تنظیم کرده‌ام و دیشب برای یکی از روزنامه‌های تهران که دوستی آنجا هست، فرستادم تا تعداد بیشتری از مردم آن را ببینند و بخوانند. شنبه متن خبر را در وبلاگم هم منتشر می‌کنم و امیدوارم نشریات غایب، از این گزارش بتوانند استفاده کنند.
.

.
لینک‌های مرتبط:
عکس‌های همایش را می‌توانید اینجا + ببینید
خبر ایرنا +
خبر ایسنا +
خبر مهر + 
خبر فارس +


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر