۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

دیوانه لیبی

معمر قذافی دشمن اسراییل بود؛ بر عکس حُسنی مبارک. رفیق روزهای تنهایی ما بود در سال های جنگ، اسلحه و کارشناس می فرستاد برای ما؛ بر عکس مبارک. با آمریکا درگیری نظامی مستقیم داشت؛ بر عکس مبارک. یادتان هست کاخ قذافی را جنگنده های آمریکایی بمباران کرده بودند؟ و دختر خوانده اش را کشتند در این بمباران؟ دشمنی تا این حد بود اصلا ... با مقامات عالی رتبه ما ملاقات داشت؛ بر عکس مبارک. یک عالم شیعه ایرانی را دزدیده بود؛ امام موسی صدر را؛ مبارک آدم دزد نبود ولی ... مبارک را مصری ها فرستادند جایی که باید می فرستادند. قذافی را هم فرزندان عمر مختار بیرون کرده اند از هپروت خانه اش؛ با دستان خالی در برابر اسلحه های سنگین جنگی دیوانه لیبی. مردم چه کار دارند مبارک دوست اسراییل بود و قذافی نبود، یکی نوکر غرب بود و دیگری موی دماغ. مردم از تحقیر و ستم خسته اند؛ از زندگی زیر سایه خدایگان کاخ های قاهره و اسکندریه و بنغازی و طرابلس ... 
*
فالاچی  در آن مصاحبه معروفش و با آن سئوال های شاخ در چشمان دیکتاتور لیبی و جواب های متکبرانه دیکتاتور، سر آخر پرسیده بود: شما به خدا اعتقاد دارید؟ قذافی گفته بود: روشن است. البته! چرا چنین سئوالی از من می کنید؟ و فالاچی گفته بود: برای این که فکر می کردم شما خود، خدا هستید
*

کاریکاتور از All kadhum Abed / Iraq - قذافی در هیبت یک دیوانه

۳ نظر:

  1. درود جناب آقای معینی
    ببخشید من دوباره شماره تلفن آقای محمد واعظی رو از شما میخوام
    البته وبلاگش رفتم خیلی وقته آپ نکرده
    و من دوباره همون مشکل قبلی برام پیش اومده باید سایتم رو شارژ کنم و ایشون رو پیدا نمیکنم
    اگه امکانش هست لطف میفرمایین شماره همرا ایشون رو بفرمایین
    جسارت منو ببخشین

    پاسخحذف
  2. تو هم یکی هستی لنگه قذافی با این تفاوت که قدرت دستت نیست . اگر بود چه کارهایی که نمی کردی ؟!!!!

    پاسخحذف
  3. ایول پسرخاله، چهارپاره ات رو خوندم، مثل همیشه نکته ها داره. اما ایول بیشتر برای شرکت در مسابقه دویچه-وله است. ایشالا جایزه بگیر ما دوباره پز بدیم(از پزهای فیس بوکی Ü )،
    فاطمه

    پاسخحذف