۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

چهار پاره – 12


یعنی خودسوزی آن جوان معترض تونسی که جرقه بر انبار باروت خشم مردم شد، و بن علی و مبارک را به زیر کشید، و خواب کسانی دیگر از زمره ستمکاران بی رحم و مروّت را مشوش کرد؛ واقعا گناه کبیره بود؟
*
ما از این که پادشاه عربستان قیام مردم مصر را و قذافی و آن بچه عوضی تر از خودش، قیام مردم لیبی را "فتنه" خواندند این همه خوشحال نشدیم که خبرگزاری فارس از "سبز" بودن پرچم لیبی کف کرده(+) ... کلا دارند روزگار پرتناقضی را سپری می کنند؛ خدا رحم به وجدان شان بکند؛ اگر تا حالا همه موجودی اش بخار نشده باشد
*
دهم اسفند کنسرت گروه موسیقی سنتی سارنگ در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود(+). تبلیغ می کنم تا بلیت بخرید و بیایید! نی نواز گروه همکارم است و تار نواز، همدوره روزهای دانشکده و مهندسی عمران. این دومین کنسرت موسیقی سنتی ایرانی طی سال های متمادی در بندر است. آخرین بار تا جایی که خبر دارم حسام الدین سراج سال ها قبل برنامه داشته. این کنسرت از این جهت که گروه یک گروه هرمزگانی است، در نوع خود اولین است. یک هفته بعد تر هم حسین علیزاده در بندرعباس برنامه خواهد داشت
*
کسی را می شناختم که در روزهای جوانی با دختری که دوست داشت، ازدواج کرد؛  دقیق نمی دانم شاید فقط نامزد شده بودند. بعد به حکم پدر ِ صاحبنظر و نفوذش، از هم جدا شدند و آن مرد جوان با دختر دیگری ازدواج کرد.  آن مرد جوان بچه دار شد، داماد و عروس و نوه دار شد. پولدار و صاحب منصب بود خودش ... همه چیز عادی شده بود ... ماه های آخر عمر آن مرد جوان ِ دیروز بود، در بستر بیماری بود. پیری و بیماری هر دو با هم آمده بودند طبق معمول. با مرحوم مادر رفته بودیم عیادت ... وسط حرف ها برگشت رو به مادر و گفت: "حاج توران! راستی ... هم فوت کرد" یادم نیست مادر چی گفت. یادم هست پیرمرد جمله دیگری نگفت ... بعدتر از مادر پرسیدم "کی رو می گفتن؟" ... "همان دختر سال های دور را".

۱۱ نظر:

  1. درود
    ببخشین من مجدد مزاهم میشم
    به هیچ وجه نمیتونم با آقای واعظی تماس برقرار کنم
    یه لطف میفرمایین شماره ایشون رو برام کامنت خصوصی بذارین
    خیلی ضروریه
    سپاس

    پاسخحذف
  2. سلام
    شنیدی میگن بعضی از حرفها مثل توف سربالاست؟ میشه گفت ۹۰ درصد حرفای این خبرگزاری اینجوریه.این سبز بودن لیبی هم از اون حرفاست.
    جالبه که هرجا ظلم هست سبز هم در مقابلش هست همه ی دنیا واسه احقاق حقشون به رنگ سبز اقتدا میکنن! و پیروز هم میشن... حالا ۲ نتیجه داره : سبز ایرانی هم به زودی بصف پیروزان سبز میپیونده -- یا اینی که آقا فرمودن همه ی تحرکات خاورمیانه اسلامیه معلوم میکنه که سبزها اسلامیترن.
    خوب کردی که برگشتی و مینویسی محمد.

    ف.

    پاسخحذف
  3. یادم رفت بگم قذافی به لج مخالفان گفته با رنگه سبز بیاین بیرون، چون میگه من خودم انقلابیم . روز اول هم که مردم شورش کرده بودن گفت من میام صف اول شعار انقلابی میدم!! تظاهرات طرفدارای ا. ن. رو ۳ روز بعد از انتخابات یادتونه که خود ا.ن. هم شال سبز داشت! ظاهرا ا.ن. و قذافی توو دیدارهای رسمی که قبلا داشتن این استراتژی رو رد و بدل کردن!

    ف.

    پاسخحذف
  4. خانم جعفرِِی! محمد دیروز قرار بود باهاتون تماس بگیره، مجددا یادآوری کردم بهشون

    ف! نه خب قذافی لج نکرده، پرچم لیبی از 35 سال قبل یک پارچه به رنگ سبز است. کتاب معروف قذافی که مانیفست انقلاب اوست هم اسمش کتاب سبز است ... فارس به فرم بیشتر از محتوا البته ارزش قائله ... در ضمن ممنون که از برگشتنم خوشحالی!

    پاسخحذف
  5. نمی دانم چرا چشممان همیشه دنبال چیزی است که از دست می دهیم . شاید اگر بدست آورده بودیم آن قدر عزیز نمی شد که بعد از ازدست دادن عزیز می شود. اما خداوند هیچ چشمی را در انتظار نگه ندارد

    پاسخحذف
  6. یعنی خودسوزی آن جوان معترض تونسی که جرقه بر انبار باروت خشم مردم شد، و بن علی و مبارک را به زیر کشید، و خواب کسانی دیگر از زمره ستمکاران بی رحم و مروّت را مشوش کرد؛ واقعا گناه کبیره بود؟

    پاسخحذف
  7. درود مرسی آقای معینی
    که پیگیری فرمودین ولی هنوز تماس نگرفتن و من منتظر میمونم.

    پاسخحذف
  8. همان دختر سال های دور...

    خیلی پاراگراف آخر رو دوست داشتم

    پاسخحذف
  9. درود
    بینهایت سپاس محمد جان
    امیدوارم بتونم جبران کنم

    پاسخحذف
  10. :)
    خواستم واسه چهارپاره کامنت بذارم ولی بعد از انتشار دیدیم تو دیکتاتور لیبی ام. بیزحمت به همانجا مراجعه کن پسرخاله
    فاطمه

    پاسخحذف