۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

آقای شمقدری! ما هم "انا لله و انا الیه راجعون" ... چی فکر کردی؟

در پی اعتراض برخی سینماگران به وضعیت سینما در جریان جشن سالانه خانه سینما، که با برخی نمادهای سیاسی اعتراضی هم همراه بوده، معاون سینمایی وزیر ارشاد، شمقدری، بیانیه هیجانی و تندی صادر کرده. او این بیانیه را عین اطلاعیه و بیانیه های اعلام تسلیت و عزا با "انا لله و انا الیه راجعون" شروع کرده – اینجا را بخوانید ... خب! حرف خاصی نیست! فقط خواستم به آقای شمقدری یادآوری کنم که ما هم "انا لله و انا الیه راجعون"، چی فکر کردی؟! اگر تو برای یک جشن خانه سینما "انا لله و انا الیه راجعون"، ما برای مملکتی که اخراجی ها فیلم پر فروش تاریخ آن باشد "انا لله و انا الیه راجعون"، اگر تو برای رنگ و بوی "سبز" جشن خانه سینما "انا لله و انا الیه راجعون"، ما برای رنگ سرخ کف خیابان ها "انا لله و انا الیه راجعون"،  اگر تو برای انتقاد یک کارگردان و هوراهای یک جشن "انا لله و انا الیه راجعون"، ما برای دولتی که اعتبار وزیر فرهنگ و ارشادش (همان صفار هرندی)، اعتبار یک "عدد" بود فقط به جرم نقد رییس دولت، "انا لله و انا الیه راجعون" ... دلت خوش است به خدا. کاش همه عزا و درد و تسلیت ما نام بردن یک کارگردان سینما از همکارانش بود که به جرم دیگرگونه اندیشیدن، مجال فعالیت سینمایی را در کشور خودشان از کف شان ربوده اند ... "انا لله و انا الیه راجعون".

۶ نظر:

  1. چه آهنگی دارد این جمله. انگار خروشی به پا می کند. انگار شعله به جان آدمی می زند. پاک بازی و راست بازی را به یادم می آورد. سرانجام تلخ و آرمانی آنانی را برایم تداعی می کند که برای هر دشوار و ناروایی آماده اند. انگار لباس رزم پوشیده اند. به کفن نیازی نیست. شهدا پاک ترین اند. جامه رزم کفن ابدیشان باد.
    انا لله و انا الیه راجعون

    پاسخحذف
  2. از نگاه آقای شمقدری انالله باید زمانی خوانده می شد که بهترین هنرمندان و نویسندگان ، سبزینه پوش مبارزات انتخاباتی شدند. انالله باید وقتی خوانده می شد که در مراسم تحلیف تقلبی ده نمکی و شریفی نیا شدند هنرمند درجه ی اول . انالله باید وقتی خوانده می شد که تعداد فیلم ها و تصاویر تهیه شده توسط دوربین های موبایل بسیار بیشتر از تعداد کارگردان ها و بازیگران و نویسندگان تاریخ سینمای ایران شد . آری آقای شمقدری انالله واناالیه راجعون.
    خداشماراهم بیامرزد.

    پاسخحذف
  3. عالی بود واقعا . حرف دل همه ما .

    پاسخحذف
  4. سلام عرض شد
    درود بر شما
    در نقد قلم توانايي داريد
    آميخته به طنز و برهان

    پاسخحذف
  5. باور کنیداین‌ها خودشان هم می‌دانند چه‌خبراست، فقط می‌خواهند با این جور هوچی‌بازی‌ها آب را گل‌آلود کنند.

    پاسخحذف
  6. خیلی وقته که انا لله راجعون رو برای این سینما خوندن از وقتی که بهترین بازیگرش گلشیفته نمیتونه بازی کنه ،از وقتی که ستاره سینمای ایران شده احمد پور مخبر

    پاسخحذف