۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

پرواز

آن که می خواهد روزی پریدن آموزد، نخست می باید ایستادن و راه رفتن و دویدن و بالا رفتن و رقصیدن آموزد. پرواز را با پرواز آغاز نمی کنند.

"چنین گفت زرتشت" / فردریش نیچه

۱۱ نظر:

  1. اولاّ که زردشت تمام حرفاش پنده و باید آویزه گوش کرد و تو زندگی بکار برد
    دوماّ وقتی کسی وبلاگ شمارو لینک میکنه و دنبال میکنه به شما و وبلاگتون احترام گذاشته پس شماهم در جوابش باید اونو لینک کنید.

    پاسخحذف
  2. آقا سعید! زرتشتی که نیچه ازش نوشته یک زرتشت ساخته ذهن اوست نه زرتشت واقعی؛ هر چند ملیتی ایرانی به آن داده! // شما تو وبلاگتون مطلب از خودتون ننوشته اید؛ بعد از این را نمی دانم؛ برخی بیانیه ها را کپی پیست کرده اید که در سایت های خبری می شود پیدا کرد و خواند /// من به وبلاگ هایی لینک می دم که می خونم؛ می خوان به من لینک بدن یا ندن؛ منتی سرشون ندارم، بلکه منت اونا رو سرمه که مطلب خوندنی می نویسن و رایگان منتشر می کنن /// امیدوارم به زودی زود مطالب خودتو بخونم

    پاسخحذف
  3. فوق العاده است ... زیباست

    پاسخحذف
  4. بقول خودتون برخی بیانیه‌ها
    بنظر شما جمع کردن تمام این بیانیه‌ها در کنار هم کار راحتیه؟
    این کار بنظر شما هیچ سودی نداره؟
    شاید یک نفر اصلاّ وقت نداشته باشه کل سایتهای خبری رو بگرده براش بهتر نیست همرو باهم یک جا بخوانه؟
    بعدشم این همه تفسیر و تحلیل یکه هم باید اطلاع رسانی کنه

    پاسخحذف
  5. من خیلی اهل کامنت گذاشتن نیستم ولی کلا وبلاگتان از آنهایی است که اگر آدم روزی چندبار نیاید روزش شب نمیشود !

    راستی عکسهایتان بعضیهایشون آپلود میشودو بعضی نه !چیکارباید کرد؟

    پاسخحذف
  6. برای سعید:
    بد نیست آدم کمی مسئولیت پذیر باشد، بدین معنی که مسئولیت کاری را که انجام می دهد و یا نمی دهد تمام و کمال بپذیرد. جنبش سبزی هم که امروزه خیلی ها سنگش را به سینه می زنند شاید یکی از بزرگترین خواسته هایش همین باشد.
    حالا شما به میل خودتان آمده اید و وبلاگی را لینک کرده اید، این کاملا به خودتان مربوط می شود چرا که کسی کارد بیخ گلوی شما نگذاشته برای انجام اینکار و نه تنها هیچ دینی به گردن نویسنده ندارید بلکه هیچ توقعی هم -حتی در حد سر زدن به وبلاگتان- نمی توانید از او داشته باشید، چرا که این انتخاب شما بوده و انسانها فقط در قبال انتخاب های خودشان مسئولند و نه سلیقه و انتخاب دیگران.

    پاسخحذف
  7. سارای عزیز! ممنونم که سر می زنی و خوشحالم که اینجا مفیده /// بلاگر عکس ها را با کدهای مختلف آپلود می کنه، برخی از این کدها در برخی از ISP ها فیلترند مثل عکس هایی که با "یک دات بی.پی" آپلود شدن، این که با چه کدی آپلود می شن به گمانم رندومه و بعضی وقت ها خودم یک عکس را چند بار آپلود می کنم تا قرعه مثلا به کد "چهار دات بی.پی" بخوره و احتمال دیده شدن اش بیشتر باشه. اکانت به اکانت هم فرق می کنه در برخی از اکانت ها همه عکس ها دیده میشن و در برخی دیگه نه ... فیلتراسیون یعنی همین دیگه!!

    پاسخحذف
  8. فسانه! معلومه که کاملا باهات موافقم!

    پاسخحذف
  9. سلام
    من مدتیه به وبلاگتون سر می زنم و به نظرم جالب می یاد
    اما در مورد نحوه صحبت کردنتون با آقا سعید باید بگم که به نظرم اصلا خوب نبود
    درسته که کسی نباید انتظار زیاد داشته باشه و اصولا هر کس هر وبلاگی رو که بخواد لینک می کنه اما خب متن نوشته شما در خطاب به ایشون دور از انتظار بود
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  10. اممم!من این کتاب رو سال سوم دبیرستان خریدم،دلیل اصلی هم اسم کتاب بود و بعدش کنجکاوی درباره اینکه نیچه چی میخواد درباره زرتشت بگه که با مقدمه فهمیدم که تنها ربط زرتشت این کتاب با زرتشت واقعی در حد اسم است.
    باری،تقریبا هیچی اش رو نفهمیدم و خوب الآن هم نمیدونم دست کی است تا پسش بگیرم و دوباره بخونم تا ببینم نسبت به 3 سال پیش چیزی اون بالا تغییر کرده یا نه!
    راستی محمد جان یک قسمتی که الآن دقیقا یادم مونده و میخواهم معنی اش را هم بدونم درباه زنان است فکر میکنم تو گفتار اول باشه...اون قسمت که پیرزن برمیگرده و میگه:به سراغ زنان میروی؟تازیانه را فراموش نکن!
    منظور نیچه چیه؟

    پاسخحذف
  11. لیتیوم عزیز! من این کتابود پنج سال پیش خوندم و واقعا ازش لذت بردم ... این جمله ای رو هم که می گی یادمه و همون موقع برام جالب بود! برای درک درستش باید جملات بعد و قبل اش رو مرور کرد و نیچه رو هم بیشتر شناخت. بعد از این کتاب نیچه، چند تا کتاب دیگه شو خردیم و لی زیاد سر در نیاوردم ازشون!

    پاسخحذف