۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

آرزوی بزرگ

خبرگزاری ها: مردم سوییس امروز، شانزدهم اسفند، در یک همه پرسی شرکت کرده اند که موضوع آن پیشنهاد انتخاب وکیل تسخیری برای دفاع از حیوانات در دادگاه است. یک وکیل مدافع حقوق حیوانات، هم اکنون در شهر زوریخ در سوییس به این کار اشتغال دارد و طرفداران این پیشنهاد می گویند فعالیت های وی سبب شده به جلوگیری از ظلم و خشونت نسبت به حیوانات، کمک شود. آنتوان گوتشل، تا کنون چندین بار برای دفاع از سگ ها، گربه ها، گاوها، گوسفندها و حتی یک ماهی، به دادگاه رفته است. وی می گوید لازم است در مورد آنهایی که نمی توانند از جانب خودشان صحبت کنند، عدالت رعایت شود. آقای گوتشل می افزاید: "از نظر من حیوانات یکی از ضعیف ترین بخش های جامعه اند و لازم است از آنان حمایت بیشتری بشود".
*
خدای من! ... من واقعا نمی تونم چیزی بگم، یا چیزی بنویسم ... فقط امیدوارم، آرزو می کنم، کسی حسودی اش نشود؛ برای سگ ها، گربه ها، گاوها، گوسفندها و حتی یک ماهی در سوییس
*
دیگر پست امروز: "جنایت های مطبوعات"

۲۲ نظر:

  1. جناب آقای معینی ؛
    واقعا انسان باید از نزدیک رفتار این کشور های غربی را با حیوانات ببینه و عمق تفاوت بین رفتار بین انسان و حیوان را در کشورهای در حال توسعه و زیر توسعه!! پی ببره..
    در کشورهای پیشرفته، عمده مسائل حول و حوش انسان و حیوان و طبیعت میچرخه.

    کشور سوئیس در این موارد واقعا زبانزد عام و خاص هستش.

    امیدوارم روزی برسه که شما آقای معینی حیرت نکنید در این مورد..
    موفق باشید

    پاسخحذف
  2. محمد عزیز ! خانه ای با پنجره های شکسته که از هر جای شکسته بادی می وزد و نسیمی تبدیل به طوفانی خانمان برانداز می شود ... ! از این بهتر نمی شد حال این روزهای مرا وصف نمود ... ! ممنون که به فکرم هستی ... اما در اولین فرصتی که محمد خان حقگو را گیر بیاندازم این کار را خواهم کرد ... حضرت عباسی قول !

    پاسخحذف
  3. آره جالبه.

    غربیها چقدر دل نازکند.

    من کورم.

    عراق رو نمیبینم.

    من کرم.

    اخبار افغانستان رو نمی شنوم.

    من احمقم.

    فیلمهای کشتار مردم فلسطین و لبنان رو نمی فهمم.

    من منگل ام.

    وضعیت بومیهای کانادا

    وضعیت سسرخپوستای آمریکا

    وضعیت رنگین پوستای اروپا

    وضعیت دخترای ژاپنی و کره ای (که توسط سربازای غربی بهشون تجاوز می شه)

    را نمفهمم.

    ای صاحب وبلاگ منو دریاب.

    بمن بگو از وضعیت حقوق حیوانات در سوئیس چه خبر.

    من معینی ببوگلابی هستم.

    هر چی بگی باور می کنم.

    پاسخحذف
  4. این یعنی چقدر ما بدبختیم ...

    پاسخحذف
  5. ناشناس عزیز.. غربیها هم مثل برادران مسلمان در این جاها که گفتی دنبال منافع خودشون هستن.. ولی اقلا مردم کشورشون که دیگه این همه بدبختی های جور واجور ندارن .. این همه به مردمشون دروغ نمیگن حتی در مورد آماری که واقعا حق مردم هست بدونن.. فراموش نکن که اغلب گروههای تروریستس مسلمان هستند..

    پاسخحذف
  6. من هم با مهتای گرامی در مورد کامنت ناشناس موافقم.
    اینها را نوشتی ، اما راستی کاش در مورد مردم ایران و این همه بدبختی که گریبانشون رو گرفته کمی مینوشتی!
    کاش در مورد آمار حوادثی که تو فلان کلاس درس ، آتش سوزی هائی که جان دانش آموزان نو نهال را میگیره مینوشتی!! ای کاش ،،،،،،،،،
    اما به جاش اومدی از مردم کشورهائی نوشتی که همه میدونیم مورد ظلم دارن واقع میشن و این مسئله تازه ای نیست.
    اما حداقلش اینه که به قول مهتا : دولتمردان غربی با مردم خودشون رودربایستی ندارن، اگر مسئولی چه از رده بالا ، چه از رده پائین مملکتی کم کاری کنه میبایست جوابگو باشه. نه به دین و مذهب و آئین خودشونو آویزون میکنن نه بهانه تراشی میکنن.
    ناشناس عزیز؛ نه تو کری نه اون چیزهای دیگه که نوشتی هستی. کافیه کمی چشماتو رو حقایق پیرامونت باز کنی منتها نه با چاشنی تعصب.
    پایدار باشی

    پاسخحذف
  7. رامین عزیز! یادم هست علیزاده، که اون موقع رییس کل دادگستری تهران بود، وقتی هفت هشت سال قبل که از سفر سوییس به تهران برگشت از کمی پرونده های قضایی در دادگستری اون کشور ابراز حیرت کرده بود!

    پاسخحذف
  8. سعید جان! باور کن جای نوشته های تو تو دنیای وب خالیست؛ حالا خطری ننویس؛ ولی بنویس ... منتظرم

    پاسخحذف
  9. ناشناس گرامی! شما الحمدالله نیازی به خبرگیری از وضع حیوانات سوییس ندارید؛ وضعیت انسان های هموطن خودت را دریاب؛ می دانی "کهریزک" کجا بود؟ اسم زهرا کاظمی به گوشت خورده؟ ... کوچه "علی چپ"، این روزها کوچه شلوغی شده؛ نه؟! ... نگران این همه مسلمان بودن خوب است؛ راستی چرا نگران مسلمانان چچن و کشمیر و چین نیستی شما؟! ... در ضمن سعی کن خودت باشی؛ نترس

    پاسخحذف
  10. ناشناس دوم گرامی؛ اگر که همون اولی نیستی! ... من به مطلب مورد اشتیاق شما لینک مستقیم داده ام؛ کامنت دونی این جا رو آلوده نکن با نوشته های کیهان؛ روی کاغذ بیت المال هر کاری که می خواهید می کنید بس تان نیست؟ در وبلاگ هایی که فارغ از غم فیلترینک هستند، می نویسید بس تان نیست؟ خیابان و کوچه ها را قرق کرده اید بس تان نیست؟ تکرار نکنید آیه های شیطانی را در کامنت دونی های حقیر ما عجالتا ...

    پاسخحذف
  11. سلام.
    جسارتا درباره کیهان مطلبی نوشتم:
    http://amufiruz.blogspot.com/2010/03/blog-post_2140.html

    در ضمن:
    باز هم سپاس.

    پاسخحذف
  12. آقای معینی !میشه نظر ناشناس2 رو حذف کنید؟؟؟

    پاسخحذف
  13. بحثای جالبی توی این صفحه شده بود .اما یه چیزایی توی این صفحه جالب بود:لحن توهین آمیز ناشناس1 وپاسخ مودبانهءبقیه به اون(که باعث شد احساس سربلندی بیشتری بکنم از اینکه خواننده این وبلاگم.
    -دقت کردید این آقا تا کجاها از بدبختا و مظلومای دنیا خبر داشت؟اما غصه میخورد که چرا یه خبر از خوشبختی حیوونای یه کشوری توی یه وبلاگ نوشته بشه.همون برنامه ای که صدا و سیما داره.
    آقا یا خانوم ناشناس!این ساده لوحیه که ...همه میدونن .پرحرفی چرا؟اما توی نوشته آقای معینی غربیها تحسین نشده بودن.فقط یه خبر راجع به یه همه پرسی در مورد یه قانون بود.این خبر ظاهرا"بیش از همه حسادت شما رو برانگیخت.

    پاسخحذف
  14. "فرایند آموزش نوین"به دستتون رسید؟

    پاسخحذف
  15. همین یکی و میگم ودیگه میرم:فقط نقل قولی که از مسیح علی نژاد روی صفحهءاین وبلاگ هست کافیه برای اینکه همهء ناشناس ها سرشونو بندازن پایین و سکوت کنن چه برسه به اینکه وکالت بومی های کانادا و سرخپوستای...روهم ناخونده بپذیرن.

    پاسخحذف
  16. ظاهرا"ول کن نیستم:آقای معینی !از اون لحظه ای که توی قسمت گاه نوشته ها این مصاحبه رو گذاشتین منتظرم که عوض بشه...با اینکه زیاد از این جور موضوعات شنیدیم اما تصور مسیح ریزه میزه و اون موجود قائم مقام که در مقابلش نشسته و...مغز آدمو منجمد میکنه.این ادمای قائم مقام کی هستن؟از کجا اومدن؟من که حتی نمیتونستم براحتی برای همسرم تعریف کنم که اون به مسیح چی گفته...

    پاسخحذف
  17. کیمیا جان! اجازه بده ناشناس دو رو حذف نکنم؛ بگذار تعداد بیشتری این بوی گند به مشامشان بخورد؛ چاره ای نیست برای شناساندن! /// من دارم فکر می کنم این ها در دفاع از حقوق شهروندنی انسان ها کارشان را کامل کرده اند و حالا دارند برای حیوان هایشان دنبال عدالت می گردند؛ زهی سعادت! /// او فایل دستم نرسیده؛ چطوری فرستادین؟ /// چشم؛ مصاحبه مسیح رو حذف کردم از گاه نوشته ها

    پاسخحذف
  18. داریم کجا زندگی میکنیم !!

    پاسخحذف
  19. جناب آقای معینی؛
    من بنا به دلائل شخصی چند باری را در دادگاه های آلمان رفتم. نه فقط در داد کاه ها بلکه حتی در ادارات مانند شهرداری و یا حتی بانک ها، از آلودگی صوتی و تصویری خبری نیست. راستش اولین بار که رفنم به یکی از دادگاه های آلمان، شک برم داشت نکنه اشتباه وارد شدم!! از خلوتی و البته نظم مثال زدنیش .
    و البته ناراحتم که چرا کشور من از این همه مواهب بشری به دور هست!
    این حرف آقای علیزاده، رئیس وقت دادگستری من را یاد حرف موسوی اردبیلی زمانی که رئیس دیوان عالی کشور بود و از سفر کیش در فرودگاه بندرعباس با خبرنگار مصاحبه میکرد افتادم.
    ایشان گفتند که : تنها خواسته ای که مردم کیش از من خواستن، ساخت مسجد بود!!!!
    مردم بومی کیش اون زمان از رئیس دیوان عالی کشور، تنها خواسته اشون این بود که مسجد براشون بسازه!!
    فکر کنم در این مورد آخر کامنت نزارم بهتره.....
    شاد باشید

    پاسخحذف