۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۲, جمعه

نوبت دروغ - نوبت شرم


سخنران -  در عکس بالا -  سردار ابراهیم جباری است. تقربیا همین دو هفته قبل بود که در این مطلب (+) در شاهد و مثال آوردن برای فعالیت سیاسی سپاه، به سوابق و برخی اظهار نظرهای وی اشاره کردم؛ این که وقتی سال 76 فرمانده سپاه زنجان بود، به نفع کدام کاندیدا رفتار کرد، اینکه وقتی فرمانده سپاه قزوین شد در مورد تکرار مجلس ششم هشدار داد و این که وقتی شد فرمانده سپاه ولی امر (نیروی حفاظت رهبری) چطور تند علیه رفسنجانی و خاتمی موضع‌گیری کرد؛ از یکی خواست آرزوی مرگ کند و از دیگری خواست زانو بزند و بگوید غلط کردم.
.
نوشته بودم که از وقتی زنجان بود تا همین حالا، مشتاقانه و کنجکاوانه اخبار مربوط به وی را دنبال کرده‌ام؛ گاهی البته این اشتیاق باعث شده اخبار مربوط به برادر همسرش (فرج الله سلحشور)  را هم پیگیر باشم!
.
حدود یک هفته قبل، متن مصاحبه‌ای از سردار کاظمی (جانشین فرماندهی حفاظت سپاه) خواندم که دوباره مرا یاد یکی از سخنرانی‌های سردار ابراهیم جباری انداخت؛ سخنرانی بهمن ماه 88، وقتی هنوز فرمانده سپاه قم بود (او نه ماه بعد به عنوان فرمانده سپاه ولی امر برگزیده شد).
.
او در این سخنرانی که با تیتر مهیج و پلیسی «فرمانده سپاه علی بن ابیطالب از ماجرای ترور خاتمی گفت» در برخی وبسایتها منتشر شد و هنوز هم قابل دسترسی است، گفته بود:
.
«به گزارش خبرگزاري فارس وی در نشست سياسي بصيرت كه به مناسبت ايام‌الله دهه فجر در مسجد اهل البيت(ع) قم برگزار شد، جريان كشته‌سازي منافقان براي بدنام كردن نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را مورد توجه قرار داد و گفت: آنها در هواپيماي اهواز ـ تهران كه خاتمي و هيئت همراه او در آن جاي داشتند بمب‌گذاري كردند و قرار بود كه نيم ساعت پس از پرواز آن بمب در هوا منفجر شده و اينگونه دشمنان به اهداف شوم خود دست يابند. جباري خاطرنشان كرد: اما خاتمي كه حدود نيم ساعت زودتر به فرودگاه رسيده بود از سوي سرگروه تيم مطلع شد كه هواپيمايي زودتر از موعد مقرر قصد پرواز به سمت تهران را داشته و اتفاقا در جلوي هواپيما نيز جاي خالي وجود دارد، از اين رو تصميم به پرواز با آن هواپيما را گرفت. پس از نجات خاتمي از مهلكه‌اي كه به ظاهر دوستان او برايش ترتيب داده بودند، مهماندار هواپيماي بمب‌گذاري شده در حالي كه حدود يك ربع از پرواز هواپيما از فرودگاه اهواز گذشته بود، يادداشتي را در گوشه‌اي از هواپيما پيدا كرده بود كه نسبت به بمب‌گذاري در دستشويي هواپيما هشدار داده بود. پس از مطلع شدن خلبان و مسئول امنيت پرواز از اين جريان، آنها با توكل به خداوند تصميم به بازگشت به فرودگاه گرفته و پاسدار فداكار امنيتي با گرفتن بمب در آغوش جان خود را براي محافظت از مسافران در طبق اخلاص قرار مي‌دهد. هنگامي كه هواپيما به سلامت به فرودگاه مي‌رسد، همان مسئول امنيتي به سرعت بمب را از هواپيما خارج كرده و به سمت فضاي باز منتقل مي‌كند. پس از آنكه آن پاسدار بمب را در فضاي باز رها مي‌كند و در هنگام بازگشت آن بمب منفجر شده و موج انفجار او را زخمي مي‌كند ... پاسداران انقلاب اسلامي اينگونه از جان مردم در برابر خطرات محافظت مي‌كنند اما منافقان كوردل تصور مي‌كنند با كشتن افرادي مثل ندا آقاسلطان مي‌توانند نظام اسلامي را به ترور متهم كنند.»
.
بیش از چهار سال از این سخنرانی گذشته. در این فاصله سه فیلم بلند سینمایی و چند سریال تلویزیونی علیه «فتنه» ساخته شد که از جمله مهم‌ترین آنها، قلاده‌های طلا بود. خبرنگاری اخیرا از  جانشین فرماندهی حفاظت سپاه پرسیده: «در فیلم قلاده‌های طلا در سکانسی اشاره می‌شود هواپیمای یکی از شخصیت‌های سیاسی بمب‌گذاری شده است؟»
.
جواب سردار واضح است: «خیر این موضوع واقعیت نداشته و بیشتر این موارد سوژه پردازی و در فضای رسانه‌ای برای جلب مخاطب است.»
.
نتیجه: کسی این وسط دارد دروغ می گوید اما آیا کسی را شرمگین می‌بینید؟
.
پ.ن 1احتمالا شما هم قبول دارید ماجرای نقل شده توسط سردار جباری، می‌تواند یک سناریوی بالقوه هالیودی باشد.
.
پ.ن 2: عکس تزیینی نیست!
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر