۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

چهارپاره - 129 / از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی؟


(1)
در خبرها آمده که «احمدی‌نژاد قصد دارد خاطرات روزهای ریاست جمهوری خود را منتشر کند». پیشنهاد می‌شود همان طور که پیوست برخی کتابها لوح فشرده مربوط نیز توزیع می شود، ضمیمه کتاب خاطرات احمدی‌نژاد ماشین حساب توزیع شود؛ احتیاطاً برای جمع و منهای دو رقم با دو رقم به بالا جهت کنترل‌های لازم و حصول حداقل اطمینان.
.

(2)
یک گزارش رسمی حاکی است شرکت ملی نفت ایران یک سال قبل بیش از 1.6 میلیون بشکه نفت خام به ارزش بیش از 185 میلیون دلار و با «تضمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» به یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی تحویل داده ولی شرکت مزبور علی‌رغم فروش نفت خام مذکور و دریافت بهای آن، از پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران خودداری کرده.(+)
.
سئوال: این نفت‌فروشی پلیس، از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بوده؟ است؟ خواهد بود؟
.
(3)
درخبرها آمده که بعد از شکست سنگین تیم فوتبال پرسپولیس در مسابقه با تیم فولاد خوزستان و حذف از جام حذفی، تماشاگران شیشه‌های اتوبوس حامل بازیکنان پرسپولیس را شکسته‌اند. راننده اتوبوس هم درهای ماشین خود را قفل کرده و گفته تا زمانی که به او ۳ میلیون تومان پول خسارتش را ندهند ساک‌ بازیکنان را تحویل نمی‌دهد. این در شرایطی بود که این راننده کم کم قیمت پیشنهادی‌اش را بالا می‌برد و بازیکنان و کادر فنی البته در غیاب دایی که زودتر به تهران آمده بود به این راننده اعتراض داشتند. بالاخره پول این راننده داده شد و او نیز چمدان‌ها را پس داد.(+)
.
بنده قویاً حق را به راننده محترم و صاحب تحلیل و جامعه‌شناس می‌دهم؛ توی مملکتی که روی تضمین فرمانده پلیس مملکت نشود حساب باز کرد، همان بهتر که نسیه کار نکنی.
.
(4)
جواد لاریجانی گفته: «"احمق شریر" مدافع حقوق تروریست‌هاست.»(+) منظور دبیر ستاد حقوق بشر و مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضاییه، "احمد شهید"، گزارش سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران است که از زمان انتخاب به این سمت اجازه نیافته تا به ایران سفر و گزارش تهیه کند. گزارش‌های دوره‌ای او اما مرتبا منتشر شده و طبیعتا این گزارشها خوشایند مقامات نبوده است. بحث در این باره مفصل و طولانی است ولی همین نوع خطاب قرار دادن تحقیرآمیز و توهین‌آلود، که نشان‌دهنده عزم قوه قضاییه برای عدم همکاری با این گزارشگر و گزارشگرهایی با ماموریت مشابه در آینده نیز هست، احتمالا می‌تواند از اوج‌گیری نگرانی برخی مقامات از جدی شدن حساسیت‌های بین‌المللی به مسئله حقوق بشر در ایران، بعد از فروکش کردن بحران فعالیت‌های هسته‌ای، ناشی باشد؛ مسئله‌ای که اخیرا بارها در گفتار برخی از این صاحب منصب‌ها بروز یافته است.
.
به هر صورت جواد لاریجانی ظاهرا در کنار همه قابلیت‌ها، صاحب پتانسیل شکوفا نشده‌ی قافیه‌پردازی سیاسی بر مبنای اسامی افراد هم هستند. پای استدلال چوبین که باشد، این فقره‌ها تکثیر هم می شود! 
.
.
کامنتها در پلاس (+)
کامنتها در فیسبوک (+)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر