۱۳۹۱ اسفند ۲۵, جمعه

آرگو که سهل است

هالیوود «آرگو» را برای یادآوری بحران «گروگانگیری» دیپلمات‌های آمریکایی در ایران ساخت. آرگو اسکار گرفت. بعد ما خیلی ناراحت شدیم و بعد از کلی سخنرانی و حرفهای انقلابی، یک وکیل فرانسوی را آوردیم و بردیم نشاندیم کنار دست معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و همه جا را پر کردیم که ایران سازندگان آرگو را به دادگاه می‌کشد. خانم وکیل هم گفت: «سازندگان «آرگو» را وادار به عذرخواهی می‌کنیم.»(+) بعضی‌ها تیتر زدند: «زنی که می‌‌خواهد حق ما را بگیرد»(+) ... حالا معلوم شده این خانم قبلا وکالت اسکار رامیرز سانچز، معروف به کارلوس، مظنون معروف دهه‌ی 1970 را هم به عهده داشته که بسیاری از قتل‌های سازمان‌های چپ آن سال‌ها، منسوب به اوست(+) و البته از جمله اقدامات معروف کارلوس ونزوئلایی، «گروگانگیری» وزرای نفت اوپک بوده در 30 آذر سال 1354 و در وین.(+)
.
راه دادن وکیل یک تروریست و گروگانگیر مشهور به دفتر معاون وزیر و سپردن مأموریت اعاده حیثیت جمهوری اسلامی ایران به خاطر پخش فیلمی درباره گروگانگیری، یک بار دیگر نشان می‌دهد که همه چیز سر جای خودش قرار گرفته، و کرم از خود درخت است و هر کی هر کی می‌باشد و آرگو که سهل است ... !
.
پ.ن: هوگو چاوز (علیه‌الرحمه) در سال ۱۳۸۸ در یک سخنرانی در جمع سیاستمداران سوسیالیست سراسر جهان کارلوس را یک مبارز انقلابی دانست و او را «وارث برحق مقدس‌ترین نبردها ... نبرد در راه خلق و عدالت اجتماعی» توصیف کرد.
.
.

۱۰ نظر:

  1. آقا جان
    وکیل حرفه ای پولش را میگیرد و وکالتش را انجام میدهد
    این گونه با وکیل و حرفه وکالت برخورد کردن چه فرقی با مدعیات روزنامه کیهان و دار و دسته اش درباره وکلای حقوق بشری ایران دارد ؟

    پاسخحذف
  2. آقا جان
    وکیل حرفه ای هر پرونده ای را قبول می کند؟
    درست متوجه شدم؛ یعنی شان کارلوس گروگانگیر برابر شان افراد پرونده های حقوق بشری است؟ کدام موکل این پرونده ها متهم به آدم دزدی شده حتی توسط کیهان؟
    بعد یک دولت می آید بدون توجه به سابقه وکیل، وکیل استخدام می کند؟
    این

    پاسخحذف
  3. جناب آقای معینی
    من اصلا وارد این نشدم که موکلان ایرانی از لحاظ نوع جرم شباهتی به کارلوس دارند یا نه .
    منظورم این بود که کار وکیل وکالت از متهم است . اینکه من متهمی را پیشاپیش در دادگاه ذهنم مجرم یا مبری بدانم نباید برای وکیل متهم هم مجازات و پاداش تعیین کنم
    هر وکیل حرفه ای اگر هزینه در خور پرداخت شود اگر دوست داشته باشد میتواند وکالت هر پرونده ایی را قبول کند بدون آنکه خود همین قبول کردن پرونده اتهام جدیدی برای او حساب شود

    البته شما هم وکیل را بخاطر پذیرفتن این پرونده متهم نکردید
    ولی نمیدانم چرا این ذهن "کیهان " زده من یاد سخن روز کیهان افتاد
    حتما اشکال از من است

    پاسخحذف
  4. جدای از همه اینا چیزی که مهمه اینه که این خانم توسط دولت دعوت به همکاری شده؛ آیا اگر دولت از وکلای صدام و پل پوت هم دعوت به همکاری می کرد، جای حیرت نداشت؟ نمی گفتیم چه انتخاب بدی؟! یعنی سوابق و پرونده های قبلی یک وکیل مستخدم دولت مهم نیست؟

    پاسخحذف
  5. فارغ از سوابق این وکیل، همین که همکار رژیم ما شده به حق می تونه باعث بدبینی ما نسبت به ایشون بشه.

    پاسخحذف
  6. سوابق وکیل یعنی سابقه و تبحر وکیل در امر وکالت . یک وکیل خوب امر وکالت را اگر از بدترین افراد هم قبول کند کارش را به بهترین نحو انجام میدهد یک وکیل بداگر وکالت بیگناهترین افراد را هم بپذیرد کار وکالتش را بد انجام میدهد
    جنایتکاران عالم همیشه از بهترین برندهای دنیا هم خرید کرده اند در بیشتر موارد فروشنده هم میدانسته که دارد به چه کسی خدمات را ارائه میکند حالا تکلیف ما چیست ؟

    پاسخحذف
  7. یه مثل معروفی میگه دشمن دشمن من دوست منه
    کارلوس واقعا یک انقلابی بوده
    تو همون ویکی پدیا نوشته که چطوری فرانسه اونو دزدیه برده محاکمه کرده..
    بنظر من تمام اقداماتش کارلوس درست بوده
    این دولت فرانسه است که بخاطره اقداماتش باید محاکمه بشه نه کارلوس انقلابی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. صدام دشمن اسراییل بود
      دوست ما بود؟ این فرمول های دوران کودکی را از یاد ببرید
      .
      تروریست و آدم ربا، تروریست و آدم رباست؛ امثال کارلوس را تطهیر نکنید. اگر قرار به مذمت ربودن باشد، که ربودن ریگی هم خلاف بود

      حذف
    2. بصریت چیزی خوبیه اگه آدم بصیرت نداشته باشه
      مثل شما دچار سر در گمی می شه نمی تونه تصمیم بگیره که
      کی داره درست میگه کی اشتباه می کنی و حق با کیه
      شما دچار بی بصرتی هستید

      حذف
  8. بر منکر بصیرت لعنت
    از کجا فهمیدین من نمی تونم تصمیم بگیرم؟
    با تعریف شما، ربات و برده و غلام از همه بابصیرت تر هستن

    پاسخحذف