۱۳۹۰ آذر ۱۳, یکشنبه

کوفیان


کوفیان معاصر ِ "روز واقعه" نه شعر نوحه‌های امروز ما را شنیده بودند، نه روضه‌ی روضه‌خوان‌هایمان را. خبر از قرن‌ها اشک بر گونه ها و دست و زنجیر کوبیدن بر سینه ها و پشت ها هم نداشتند؛ نه عَلَمی دیده و نه تعزیه‌ای را تماشا کرده بودند. تبار پیامبر هم اصل نبود؛ این که حسین زاده اول مومن به اسلام و دخت نبی بود، حجت نمی‌شد؛ منطق حکم می‌راند که میزان حال فعلی او باشد، توی قرآن هم نوشته بود از پسر نوح که با بدان بنشست و خاندان نبوّت‌اش گم شد. حسین با خلیفه مسلمین بیعت نمی‌کرد. کوفیان چه باید می‌کردند؟ به هر ضرب و زور و توجیهی بود پذیرفته بودند هم، که دعوت از حسین برای آمدن به کوفه، بی‌بصیرتی بوده ... اگر اهل حق بودند، در آن وادی حیرت یک راه شناخت ِ خوب داشتند؛ که حسین را با اضدادش بشناسند، که پای "تعرف الاشیاء باضدادها" را به میان بکشند. روز را با شب بشناسند، دیدن را با کوری، زیبایی را با زشتی. ببینند دشمنان حسین چه سان حکومت می‌کنند. قرآن و اسم پیامبر را بالای سر برده‌اند و کاخ ساخته‌اند، معاویه زده بود زیر عهدش با حسن بن علی (ع) و خلافت را موروثی کرده و یزید را جانشین خود ساخته و پایه سلطنت و استبداد ریخته بود. اخلاق یزید اخلاق فرعون بود. جز این که فرعون در امر رعیت مدارا بیشتر می‌کرد‌ تا وی و انصاف بیشتر داشت و تدبیر بیشتر(+) ... نشد که کوفیان بشناسند، یا شاید شناختند و داغ و درفش ماموران یزید آرام شان کرد، و چنین شد که "مسلمانان، بهترین ِ خود را کشتند".
.
.

*
این لینک ها را هم دوباره ببینید:
.
این فتنه زیاد است، شما مختارید(+)
.
دست از سر کربلا بردارید؛ خیر نمی بینید(+)
.
.

۴ نظر:

  1. در گوگل پلاس:
    .
    .
    Saeed Kazemi - با اینجور قیاس ها همیشه از هر سمتی کلا مشکل داشتم. اینکه اینها طاغوت اند شکی نیست! ولی طرف مقابل هم امام حسین نیست.مخصوصا با آن اشتباه فاحشی که در عاشورای 88 رخ داد.یعنی با دقت در حادثه کربلا فقط یک طرف را نمی شود کوبید.
    امام حسین متعلق به گروه خاصی نیست که آن را چماق کند و بر سر دیگری بکوبد
    .
    Mohammad Moeini - چرا چنین فکر کرده اید که من قصد قیاس داشته ام؟ صرفا به خاطر استفاده از کلمات و جملات شبیه جملات و کلماتی که این سال ها شنیده ایم؟ اگر چنین است پس می بینید مرز حق و باطل (نه حق و باطل مطلق) چه ناپیداست که حتی با به کار بدن کلمات و جملات مد روز، یادداشتی نوشتن از کربلا، می تواند شائبه جابجایی مدعیان حق را با محکومان به باطل بودن، به راحتی تقویت کند! اگر قصد نیت خوانی نداشته باشید، همین شناختن چیزها با اضدادشان، شاید شما را (و من نوعی را) در شناخت عاشورای 88 کمک کند
    اینجا رو هم ببین آقا سعید
    https://plus.google.com/u/0/105885241258375918436/posts/gq3WKeS99oY

    پاسخحذف
  2. ادامه از بالا:
    .
    .
    Saeed Kazemi - بله برداشت من این بود که دارید کنایه می زنید به شرایط فعلی
    مخصوصا وقتی جمله ی میزان حال فعلی افراد است را خواندم . به هر حال این یک برداشت شخصی است و شما می گویید که نمی خواستید قیاس کنید و در این مورد بحثی نداریم.
    لینکی که دادید رو قبلا از همین صفحه شما دیدم و شیر کردم ولی دوباره رفتم و کامل تر خواندم احتمالا خواستید توجه مرا به این جمله جلب کنید:

    «طبیعی است که مردم وقتی با این صحنه ها مواجه شدند، احساسات و نفرتشان را نشان دادند و دو تا ماشین آتش زدند. وقتی دیدند که آنها با این حالت فجیع و بی رحمی با مردم رفتار کردند، مردم باید احساساتشان را نشان می دادند تا حداقل دلشان آرام شود.»

    وقتی سبزها مدعی راهپیمایی آرام اند دیگر نمی شود با این دلابل توجیه کرد.البته من درک می کنم که در برابر جنایت های طرف مقابل سخت است آرام بودن! ضمن اینکه اساسا راهپیمایی کردن حتی از نوع آرامش هم (که در ایران تقریبا غیرممکن است) در عاشورا کار درستی نبود.اگر عاشورا 88 نبود هیچ وقت 9 دی ائی هم نبود! و اون بنده خدا هم جرات نمی کرد بگوید «فتنه گران ضد امام حسین!!» یعنی رسما خودش را گذاشت جای امام (ع)!
    این را هم ببینید:
    https://plus.google.com/u/0/103222824767981111601/posts/FCSwBEMaegJ
    .
    Mohammad Moeini - آقا سعید من خواستم بگم که کربلا را چنین هم می شود روایت کرد. دروغ ننوشته ام. همان حرف هایی که بارها همه ما شنیده ایم. فقط زاویه دید و کلمات را بدون آن که قلب واقعیت شود عوض کرده ام. یافتن قرینه هایش با شما ... البته اصلا دوست نداشتم با مساله عاشورای 88 قاطی شود
    در ضمن اینجا:
    https://plus.google.com/u/0/105885241258375918436/posts/F9JEJFr6tHG

    پاسخحذف
  3. همیشه از قیاس کردن خودم باکوفیان میترسم. همیشه به این فکر میکنم اگه من تو حادثه کربلا بودم واقعا جزء کدوم دسته بودم و از جواب این سوال هم میترسم ... خوش به حال امثال میرعزیز و تاجزاده عزیز و رمضان زاده و ... که ثابت کردند کوفی نیستند . که در برابر ظلم سکوت نمیکنند ... مایی که الان در مقابل ظلم هایی که با چشم میبینیم سکوت کردیم قطعا اگه عاشورا هم بودیم وضع خوبی نداشتیم ...
    خدا عاقبت همه مون رو ختم به خیر کنه

    پاسخحذف
  4. اون دو تا لینکی که در پانوشت گذاشته بودین رو با اینکه قبلا خونده بودم ولی خوندن دوباره ش چقدر لذت بخش بود واسم...

    ممنون !

    پاسخحذف