۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

باید ایرانی نباشی

حرف های احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل خیلی خوب بود؛ خیلی؛ بی تعارف. از لحاظ توجه به ارزش های انسانی، متعالی و صلح طلبانه بود. و واقعا کِی برای دنیا و مردمان فقیر و جنگ و مصیبت زده سخن گفتن از بدی های سرمایه داری، حرف زدن از عشق و صلح و محبت بد بوده که حالا باشد؟ ... امّا باید یا ایرانی نباشی، یا بی خبر از ایران باشی تا بتوانی از این سخنرانی لذت ببری؛ ندانی آن که منع رطب می کند، خود مهمان اصلی بزم ِ رطب خوران است. اگر چنین نباشد از پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب برای یازده سپتامبر خشمگین هم می شوی که در مملکت ِ خود ِ مدعی، هنوز مساله ای به نام حمله شبانه به کوی دانشگاه تهران رازی است بزرگ، یا کسی حتی نمی تواند بفهمد بالاخره سر ِ خودسرها کجاست که هر چند محکومند، ولی آزادند و بی قید. اگر ایرانی باشی نمی توانی سخن گفتن از حکومت محبت و عشق در دنیا را با حکم انتصاب دادن به متهم اصلی پرونده کهریزک یک جا جمع کنی! نمی فهمی کسی که از بدی های سرمایه داری خبر می دهد چطور قراردادهای بزرگ و میلیارد دلاری را بدون مناقصه واگذار می کند؟ کسی که از اصلاح ساختار سازمان ملل و دمکراتیک شدن آن حرف می زند، چطور به قوانین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت مملکت خودش هم بی اعتناست، یا دولتش تشکل های ساده دانشجویی منتقد را هم بر نمی تابد، چاپ خبر و عکس منتقدان را ممنوع می کند و وزیرانش را به جرم ناهمخوانی با اراده خودش حتی تا مرز از اعتبار انداختن "عدد" کابینه از کار برکنار می کند؟ ... باید یا ایرانی نباشی، یا بی خبر از ایران باشی تا بتوانی از این سخنرانی لذت ببری؛ این سخنرانی گوارای وجود آنانی که ایرانی نیستند و از ایران امروز خبری ندارند، نوش ِ گوش شان؛ ما که عاجزیم از راه بردن به این لذّتکده سیاسی.



لینک این مطلب در کلمه

۱۳ نظر:

  1. ریا و تزویر اولین چیزی ست که در مدارس به کودکان ما می آموزند. عادت کرده ایم به ناهمخوانی بیرون و درون. توصیف ایرانیان در یک جمله، می شود مردمی که مدام درحال خود سانسوری و نقش بازی کردن اند. تعریف فرهنگ ما در یک کلام، می شود "ریا". این بنده ی خدا هم که کار بدی نکرده، دارد فرهنگ ایرانی را معرفی می کند. همه دیده اند و شنیده اند آنچه را که در این چند سال از سر مملکتمان گذشته و حالا هم همه می بینند و می شنوند که ایرانی جماعت بعدِ اینهمه افتضاح، چکونه نطقش باز می شود و طبع ادبی اش گل می کند.
    .....
    از صبح هی آمدیم و رفتیم و "تست" بود! خدایا شکر که این امتحان هم تمام شد.

    پاسخحذف
  2. برای FASSANEH: از دیشب این پست رو نوشته بودم و هر کاری می کردم غیر از تیتر و لیبلش دیگر متن اش پابلیش نمی شد! یک وضعیت کاملا بی ساقه بود؛ دو نصف شب و شش صبح و دو بعدازظهر امتحان کردم؛ نشد که نشد!! به گمانم به برخی تغییرات که در امکانات بلاگر پیش آمده بود ربط داشت. بالاخره هم نمی دانم چطور شد درست شد ولی هر کاری کردم نتونستم فونتش را مثل پست های قبلی تنظیم کنم! ... ممنون // حرف های دیشب احمدی نژاد را آرزو داشتم باور کنم؛ خیلی دوست داشتنی بود ... ولی چون ایرانی بودم نشد که باور کنم!

    پاسخحذف
  3. این فریبکاریست برای دنیا.
    یادتون شاید باشه، 2سال ِ پیش روز فاطمیه، قبل از انتخابات، چه لباس سیاهی پوشیده بودو بر یر میزد اما دقیقا سال بعدش در همین روز لباس سفیدی پوشیده بودو کف می زد برای کشورهای ترکیه و برزیل.

    پاسخحذف
  4. میدانی؟!!
    چند مدتیست احساس میکنم نفسم تنگ شده.
    مخصوصا وقتی صدای تلوزیون را میشنوم.
    تصویرش را که خدایرا شکر اصلن نمیبینم.

    پاسخحذف
  5. اینروزهااگر ایرانی هم نباشی این حرفها لذتی برایت نخواهد داشت . چرا که جهانیان هم می دانند که در ایران چه خبر است. اگر ایشان این سخنرانی را دو یا سه سال پیش انجام می داد شاید کسی باور می کرد ادعاهای صلح و دوستی را . اما پس از اتفاقات سال پیش ، دیگر حتی حنایی نمانده که رنگی داشته باشد.

    پاسخحذف
  6. توده ای قبل از 28 مرداد با ادعای دفاع از حقوق ملت ايران نقشه تصرف ايران را بنفع شوروی داشتند، آمريکاييها به بهانه دفاع از مردم ايران در مقابل کمونيستها آمدند و (...) به بهانه دفاع از ملت ايران در سال 1342 در مقابل آمريکاييها شورش کرد. هيچکدام از اين سه تا اصالتی در دفاع از حقوق ملت ايران نداشتند و ندارند و تنها در مسير پيشرفت طبيعی مردم ايران اختلال ايجاد کردند. همان سيستم شاهنشاهی مشروطه بيشترين اصالت را در مقابل اين سه عامل اجنبی وخارجی داشت البته با همه کاستيها. نه کمونيستها، نه آمريکاييها نه مسلمانان کوچکترين اصالتی برای حفظ حقوق ملت ايران ندارند.
    ___
    ناچار به اصلاح در متن کامنت شدم / راز سر به مهر

    پاسخحذف
  7. دقيقاً من هم همين احساس شما را موقع شنيدن سخنراني داشتم چه (...) است اين (...)
    __
    ناچار به اصلاح در متن کامنت شدم / راز سر به مهر

    پاسخحذف
  8. سلام
    بسیار زیبا می نویسید. ممنون

    پاسخحذف
  9. سلام
    من فكر مي‌كنم همين كار يعني صحبت كردن از قانون و انسانيت و حقوق بشر و دل سوزاندن براي محرومان و گرسنگان جهان خودش نشان از پيشرفت و رشد اجتناب ناپذير انديشه‌هاي والا و بشر دوستانه دارد كه حالا هركسي كه كوچكترين اعتقادي هم به اين معاني نداشته باشد مجبور است از آن‌ها (به ظاهر هم كه شده) جانبداري كند و اين پيش نيامده مگر با كوشش و تلاش خستگي ناپذير تمام آزادگان جهان.

    پاسخحذف
  10. خیلی قشنگ بود ، هم نوشته ی شما و هم نظرات دوستان

    پاسخحذف
  11. متن پرباری بود. با اجازه تون مطلبتون رو البته با ذکر منبع تو وبلاگم گذاشتم.

    پاسخحذف
  12. سلام
    از مطلبتون که یه جای دیگه بود خوشم اومد وحالا وبلاگ تون. در جوابتون اون ضرب المثل هارو ردیف کردم.

    پاسخحذف