۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

چرا برزیل خواست به یک ایرانی پناهندگی بدهد؟


اول – دادگاهی در ایران سکینه محمدی را به جرم زنای محصنه به سنگسار محکوم کرده. گفته می شود سکینه محمدی، اتهام خود را نپذیرفته است
دوم - لوییز ایناسیو داسیلوا، رییس جمهوری برزیل اخیرا گفته است: "من می‌خواهم از دوستم احمدی‌نژاد، رهبر ایران (آیت‌ الله خامنه‌ای) و دولت ایران درخواست کنم که برزیل اجازه یابد به این زن، سکینه محمدی، پناهندگی اعطا کند". وی این سخنان را در میتیتنگ انتخاباتی ایراد می کرد
سوم - سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با رد پیشنهاد رییس جمهوری بزریل گفت: "با شناختی که ما از آقای داسیلوا داریم ایشان شخصیتی بسیار انسانی و عاطفی هستند. احتمالا اطلاعات کافی در رابطه با این پرونده به دست ایشان نرسیده است".
*
تامل - سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به تبع مقامات مافوق خود آن قدر "می فهمد" که بداند نفر اول یک کشور در آن سوی دنیا، صرفا به خاطر احساسات رقیق انسانی اش برای زنی که دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران وی را "مجرم" شناخته، آستین مهربانی بالا نمی زند. وقتی احمدی نژاد چند ماه قبل بین اردوغان ترک و داسیلوای برزیلی قرار گرفت و بعد از امضای تفاهمنامه تبادل سوخت هسته ای، دست آن دو را با خنده و شادمانی بالا برد، و البته این تاکتیک هم مانع تصویت قطعنامه تحریمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد نشد، چه کسی گمان می کرد داسیلوایِ سیّاس به زودی برای نجات یک مجرم در ایران، که کیفرش را باید به بهای "جان"اش تحمل کند، پا پیش بگذارد؟! ... هیچ کس! مطلقا هیچ کس؛ شاید جز خود داسیلوا! ... داسیلوا زرنگ تر از آن بود که مخالف خوانی اش با آمریکای باراک اوباما را رفع و رجوع نکند. وی با اعلام آمادگی برای اعطای پناهندگی به یک زن ایرانی متهم به انجام یک رفتار "نا"سیاسی که مجازاتش در کمتر جایی مثل ایران "مرگ" است، عدالت و قوانین جمهوری اسلامی را زیر سئوال برده و به این ترتیب خود را در معرض یک "نه" حتمی و قطعی از طرف دوستان ایرانی اش قرار داده، مساله "حقوق بشر" در ایران را به یک دغدغه "برزیلی" هم تبدیل کرده و خواسته در پس این رفتار کاملا سیاسی یک پیام به غربِ منتقد و نگران جمهوری اسلامی ایران برساند که "من هم نگران اوضاع ایران هستم، باید کاری کرد".

۵ نظر:

  1. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با رد پیشنهاد رییس جمهوری بزریل گفت: "با شناختی که ما از آقای داسیلوا داریم ایشان شخصیتی بسیار انسانی و عاطفی هستند. احتمالا اطلاعات کافی در رابطه با این پرونده به دست ایشان نرسیده است".
    من نمی فهمم یعنی اگر یک شخصیت انسانی ، عاطفی جزییات چنین پرونده ای را که در آن نه قتلی اتفاق افتاده و نه جنایتی صورت پذیرفته است به دستشان می رسید انسانیت را دفن می کردند و عاطفه را در مسلخ سر می بریدند.

    پاسخحذف
  2. aali bood va kheili barik binaneh
    merci
    lotfan bishtar benevisid

    پاسخحذف
  3. نمی دانم تا کی باید سرمان را از کار های آقایان پایین بیندازیم و تنها تاسف نثار خودمون کنیم.یعنی رئیس جمهور برزیل هم دلش برای مردم ایران سوخت و از ما بهتران که ایرانیند نسوخت...

    پاسخحذف
  4. نتیجه گیری فوق العاده ای بود !
    دستمریزاد جناب معینی

    پاسخحذف
  5. شاید هم آقای داسیلوا در یک "میتینگ انتخاباتی" می خواسته است که از خود یک چهره حقوق بشری ارائه دهد. کاملا قابل تصور است که رقبای ایشان در رقابت انتخاباتی به حوادثی در ایران که خلاف تصویر حقوق بشر غربی است اشاره می کنند (از آنهایی که اجرای حکم اسلام است گرفته تا کارهای خلاف اسلام) و او به جای محکوم کردن دوستان ایرانی، سعی کرده یک پیشنهاد میانه بدهد.

    پاسخحذف