۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

من شیوه کارتان را خوب فهمیده ام


من شیوه کارتان را خوب فهمیده ام. شما مردم را گرسنه نگاه داشته اید و آن ها را از هم جدا کرده اید تا عصیان و شورششان را از بین ببرید، شما آنها را ضعیف و درمانده می کنید و سبعانه، نیروی آنها را می بلعید و اوقاتشان را مشغول می کنید تا از وحشت نه جوشش بکنند و نه مجالی برای جوشش داشته باشند! آنها در یک جای ایستاده اند و درجا می زنند، راضی باشید! علیرغم جمعیتی که دارند تنها هستند. من هم تنها هستم. همه ما تنها هستیم زیرا دیگران ترسو و ذلیل هستند ولی با وجود تنهایی و اسارت، با وجود آن که مانند آن ها خوار و پست شده ام، به شما اعلام می کنم که شما هیچ نیستید و این که این قدرتی که تا چشم کار می کند، گسترش دارد و تا اعماق آسمان را به سیاهی و تاریکی کشانده است چیزی نیست مگر سایه کوچکی که به روی قطعه خاکی سنگینی می کند و براثر بادی خشمگین نابود می شود. شما خیال کرده اید که همه چیز می تواند کلاسه بشود و به فرمول در آید. همین دفتر زیبای صورت اسامی شما، گل سرخ وحشی، علامات آسمان، قیافه تابستان، غرش دریا و لحظه های بند گسل و خشم انسانها را فراموش کرده است.


نمایشنامه "حکومت نظامی" – آلبر کامو – ترجمه یحیی مروستی – ص 120

۲ نظر:

  1. بلاخره یه نشریه امد که آدمای درست حسابی می خونن.یعنی هر کی روزنامه دیگه رو بخونه آدم حسابی نیست.؟؟؟!!! و چند برداشت دیگه می شه از این جمله داشت.
    وبلاگ نویس برتر هرمزگان کیست؟ در این نظر سنجی شرکت کنید. در ضمن لینک 20 وبلاگ هرمزگانی که تا امروز به روز شده است را ببینید.پایان نظر سنجی 9/4/89
    www.bloglist.blogfa.com

    پاسخحذف
  2. ناشناس گرامی! من اون جمله رو فقط نقل کردم از طرف روزنامه فروش، بروید با ایشان محاجه کنید. من به بسیاری از دوستان رسانه ای ام در نشریات بندرم ارادت تام دارم

    پاسخحذف