۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

رادیو شخصی


انتظاری که من شخصا از فیس بوک داشتم؛ چیزی فراتر از جنس "وبلاگ نویسی" بود؛ یک فضای خودمانی و تعاملی تر، این که محدودیت های وبلاگ نویسی را کمتر داشته باشد. با این همه، فیلترینگ هولناکی که از سال گذشته روی فضای مجازی کشور چنبره زده، مانع شد تا من هم، مثل بسیاری، از خوبی های فیس بوک سهمی در خور ببرم ولی کجدار و مریز فیس بوکم را سر پا نگه داشتم. هر کسی حق دارد از فیس بوک خودش انتظار خاص خودش را داشته باشد و من، بر این اساس، نتوانسته ام با کسانی که از فیس بوک شان به عنوان یک رسانه یک سویه استفاده می کنند، نه توجهی به کامنت ها دارند و نه سئوال ها، کنار بیایم. در نتیجه روی فرندها حساسیت دارم؛ بی خیالی را با بی خیالی و "حذف" جواب می دهم. پریروز دیدم مهران مرتضایی عزیز هم به حس مشترکی پرداخته و البته اسم خوبی هم برای فیس بوک کسایی که با فیس بوک در جاده یک طرفه می رانند پیدا کرده؛ او نوشته بود: "همه ی کسایی رو که از فیس بوکشون به عنوان رادیوی شخصی استفاده می کنن و شونصد تا فرند دارن، از لیست دوستانم حذف کردم. ترجیح می دم با اون ها با ای میل ارتباط داشته باشم تا هر وقت با من حرف داشتن یا من باهاشون، میل بزنیم. سخنرانی هاشونو تو بلاگشون می خونم. این طوری کلی از دست شلوغی های به درد نخور صفحه ام خلاص شدم" ... من کاملا با مهران موافقم

۶ نظر:

  1. سلام محمد جان من هم باهات موافقم. البته فکر میکنم که خیلیها هنوز استفاده درست از فیس بوک رو یاد نگرفتن . بعضی ها هم فکر میکنند که هر چه تعداد دوستانشون زیادتر باشه دلیل برجالب بودن نوشته ها و مطالبیه که در فیس بوک پخش میکنن . بنظرمن برای نوشتن مطلب همین وبلاگ با همه سختیهایی که داره خیلی جای بهتریه . با اینکه من این اواخر وبلاگخونی کم میکنم ولی هر وقت فرصت کنم وبلاگت رو میخونم و فرق هم نمیکنه که چندمی باشه و در کجا!!! دختر گلت رو ببوس . سبز باشی .

    پاسخحذف
  2. خیلی خیلی خیلی موافقم
    بعضی آدمها کپی پیست شده اند توی این شبکه های اجتماعی

    پاسخحذف
  3. کپی پیست! تعبیر جالبی بود!
    آخه جالبه همین آدما از بین اون شونصد نفر، شونصد و یک نفرشونو نمیشناسن!

    پاسخحذف
  4. جناب معینی سلام
    ممنون از تلاش مضاف برای به روز شدن" راز سر به مهر" ،همین جا کمال تشکر رو دارم ،اما جناب میشه در مورده کلمه "مریز" توضیح بیشتری بدید آیا این فقط یک اشتباه تایپی هستش و یا .....

    پاسخحذف
  5. rahgozar عزیز! نه اشتباهی اتفاق نیفتاده. به این جا مراجعه کن

    http://www.loghatnaameh.com/dehkhodaworddetail-b543faae84fd47e587a6443dba3d98e8-fa.html

    پاسخحذف
  6. جناب معینی ممنون
    بسیار مفید و قابل توجه بود ،چه بسیاری از ما این کلمه رو بدون توجه به مفهوم اصلی اون استفاده میکنیم ،به هر حال خوشحالم که پرسیدم و تشکر بابت توضیحتون .
    موفق باشید

    پاسخحذف