۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

«راهنمای یک آدم خوش‌بین برای موفقیت در عصر شتاب»




اگر به تحلیلگری و نوشتن (به خصوص ستون‌نویسی در مطبوعات) علاقه دارید و یا می‌خواهید از شرّ سرخوردگی ماه‌ها نخواندن یک متن و مقاله خوب رها شوید، اگر می‌خواهید درباره "تعلیق" و "هراس" از "سرعت بالای تحولات" بخوانید، اگر موافق – و یا حتی مخالفِ – این نظرید که سه نیروی بزرگ و اصلی کره زمین (فناوری و جهانی شدن و تغیرات جوی)، همزمان شتابی چنان گرفته‌اند که جوامع و مشاغل و ژئوپولتیک جهان، درحال تغییر به شکلی نو هستند، و ما در یکی از گذارهای بزرگ تاریخی زندگی می‌کنیم، به گمانم، باید حریصانه مشتاق انتشار کتاب جدید توماس فریدمن باشیم و یا لااقل ترجمه فصل اول این کتاب را – از قلم بابک واحدی – در شماره 40 (دی و بهمن 95) مجله اندیشه‌پویا بخوانیم!

نام کتاب «متشکرم که دیر آمدید – Thank You for Being Late» است. توماس فریدمن، ستون‌نویس شهیر نیویورک تایمز، در این کتاب – آن طور که "اندیشه پویا" اعلام کرده – دو هدف دارد؛ نخست می‌خواهد توضیح دهد که چرا به نظر می‌رسد همه چیز دارد از کنترل خارج می‌شود و بعد می‌خواهد اطمینان دهد که یک روز خوب خواهد آمد.

فصل اول، علاوه بر روایتی دلنشین از تجربه شخصی فریدمن از آشنایی با یک وبلاگ‌نویس – که متصدی یک پارکینگ است – توضیحی درباره نام کتاب است و ستایش "سکوت" و "مکث" برای اندیشیدن. او به نقل از دوست خود، مدیرعامل ال.آر.ان.، نوشته که «وقتی دکمه مکث دستگاهی را می‌زنید، دستگاه متوقف می‌شود ولی وقتی دکمه مکث آدم‌ها را می‌زنید، تازه شروع به کار می‌کنند. شروع می‌کنند به اندیشیدن، به بازنگری در فرضیات‌شان، به تصور دوباره فرصت‌ها و امکانات، و مهم‌تر از همه چیز، دوباره با عمیق‌ترین باورهای‌شان ارتباط برقرار می‌کنند. این کار را که کردند، می‌توانند مسیر بهتری برای خود ترسیم کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر