۱۳۹۵ خرداد ۶, پنجشنبه

هوا را از من بگیر، دروغ را نه!


عکس: تا سخنرانی احمدی‌نژاد شروع شد، جمعیتی قابل توجه حیاط مسجد را ترک کردند
.
وب‌سایت "بهار" مصاحبه‌ای با عبدالرضا داوری، مشاور احمدی‌نژاد، منتشر کرده که با سوال از او درباره سفر احمدی‌نژاد به زنجان شروع شده است. این وبسایت نوشته: «"قیام زنجان" این اصطلاحی بود که حامیان دولت‌های نهم و دهم در پی حضور محمود احمدی‌نژاد در زنجان مطرح کردند. آنها سعی کردند تا از این طریق مسئله تمایل مردم به بازگشت وی به عرصه سیاسی کشور را مطرح کنند. این تلاشی بود که طی روزهای اخیر در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی که از سوی این افراد مدیریت می‌شوند، به وضوح دیده می‌شد.» داوری هم در این باره گفته: «آچه که ما مطرح کردیم و نوشتیم به معنی قیام مردم برای برپایی قسط و عدالت بود ... آنچه که ما هم در سه سفر اخیر آقای احمدی‌نژاد و استقبال بی‌نظیر مردمی از ایشان می‌بینیم، ایشان به عنوان پرچمدار عدالت در کشور مورد توجه قرار دارند و مردم هم برای این خیزش عدالت قیام کردند ... با جمعیتی که نتوانستند وارد مسجد بشوند، بیشتر از 20 هزار نفر حضور داشتند.»
.
به عنوان کسی که ساکن زنجان‌ام و در مراسم هم حضور داشتم، جدای از آن‌که آمار ادعایی مشاور احمدی‌نژاد را از تعداد شهروندان حاضر در محل، لااقل 7 برابر بیشتر از حد واقع می‌دانم، و این را هم گنجایش صحن مجلس و هم ظرفیت خیابان‌های اطراف گواهی می‌دهد، لازم می‌دانم به عنوان یک مطلع اعلام کنم:
.
اول: برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم سخنرانی احمدی‌نژاد در زنجان، با تنها مانعی که مواجه شد این بود که استاندار گفت این تجمع مجوز ندارد! حتی وقتی فرمانداری زنجان به این دلیل، از شهرداری خواست بنرها و تبلیغات گسترده سخنرانی احمدی نژاد را در زنجان جمع آوری کند، شهرداری سرپیچی کرد که برخی دلیل آن را فشار برخی اعضای شورا دانستند به خصوص از آن رو که  دو فرماندار دولت احمدی‌نژاد در زنجان عضو شورای شهرند. این سرپیچی شهرداری هم البته توسط فرمانداری جدی گرفته نشد طوری که هنوز برخی بنرها در سطح شهر برپاست! این در حالی بود که اقلام تبلیغی و اطلاعیه‌های این مراسم نه تنها در شهر زنجان، که در مراکز سایر شهرستان‌ها و روستاهای اطراف نیز توزیع و نصب شده بود.
.
دوم: مسجد جامع زنجان (محل سخنرانی) با صحنی کوچک در مرکز شهر و چسبیده به بازار قدیمی و سنتی شهر قرار داد؛ با این همه با محاسبه ابعاد صحن و تراکم در هر مترمربع مساحت، نهایت ظرفیت صحن 3500 نفر است و باز این درحالی است که حتی نیمی از  یک‌چهارم حیاط مسجد که به محل استقرار خانم‌ها اختصاص داشت، پر نشد، بخشی از صحن مسجد حوض آب است و با شروع سخنرانی احمدی‌نژاد نیز چیزی حدود 500 نفر مسجد را ترک کردند (گو عین من آمده بودند برای ارزیابی اوضاع ولی با شنیدن صدای رییس پاک‌ترین دولت تاریخ، تحمل‌شان تمام شد! – عکس) این اتفاق باعث شد بخش انتهایی حیاط مسجد خلوت شود طوری که چندین و چند حلقه سه – چهار نفره گپ و گفت تشکیل شده بود؛ رخدادی که طبیعتا عکس‌های آن در وب‌سایت‌های حامی عدالت منتشر نشد!
.
سوم: برای اجرای شوی استقبال خیابانی، سناریوی جالبی اجرا شد: بعد از پایان سخنرانی و اعلام ختم برنامه، احمدی‌نژاد پایین آمدن از جایگاه را حدود 10 تا 15 دقیقه طول داد تا جمعیت حاضر در صحن مسجد، از آن خارج و وارد خیابان شوند. در این مدت او به ابراز احساسات حدود 100 نفری که پای جایگاه جمع شده بودند پاسخ می‌گفت. سپس از کوچه شرقی مسجد که کوچه بسیار تنگ سه – چهارمتری است با خودرو داخل جمعیت شد و از ماشین بالا آمد. حالا جمعیت داخل مسجد هم وارد خیابان شده بودند و شوق دیدن چهره‌ای تلویزیونی، به غلیان آمده بود ضمن این که تیم توزیع شربت نیمه شعبان مستقر در محل و البته مستقل از میتینگ احمدی‌نژاد، بسیاری را دور خود جمع کرده بود که همان‌ها نیز به سمت خودروی احمدی‌نژاد رفتند.
.
پایان: این‌ها البته فرع بر این است که بالاخره احمدی‌نژاد هنوز سودای قدرت دارد (و حتما هر طرفدارانی) و ستادش هم باید به او یاری برساند؛ از کاه کوه بسازد و حتی وقتی شواهد بیّن خلاف روایت آنان را ثابت کرد و نشان داد، خود را به کوچه علی‌چپ بزند! اصل این است که قیامی در زنجان رخ نداده است! اصل این است که مردم زنجان برای کنسرت‌ها و برای برنامه گروه فتیله که بابت‌اش باید پول هم بدهند، شور و شوق بیشتری نشان داده‌اند. اصل این است که اصولگرایان هم، این مدعی "قیام مردم زنجان" را هم قبول ندارند وقتی درباره او نوشته بودند: «همزمان با اوج‌گیری قدرت جریان انحرافی در دولت نهم، عبدالرضا داوری با انتشار یادداشت‌های حمایتی و غلوآمیز، کم‌کم به مشایی و احمدی‌نژاد نزدیک و نزدیکتر شد و با نزدیک شدن به فضای انتخابات ۱۳۸۸ به یکباره در قامت مدافع تمام قد احمدی‌نژاد و اقداماتش ظاهر شد و با تکیه بر قدرت کلامی و روابط‌عمومی بالای خود هیچ فرصتی را برای سخنرانی و مناظره به نفع احمدی‌نژاد از دست نمی داد و به این ترتیب هر روز بیش از گذشته خود را به حلقه تنگ اطراف رئیس دولت تملق‌پسند، نزدیک‌تر و مناصب مهمی را برای خود دست و پا کرد.» اصل این است که حتی مدرک تحصیلی همین مدعی قیام مردم زنجان برای قسط و عدل هم زیر سوال است و کجا کسی چنین این همه زیر سوال، مدعی قسط و عدل می‌تواند بشود؟! ماجرا این است با دروغ‌پردازی و گوبلزبازی، قسط و عدل احیا نمی‌شود.
ماجرا این است: احمدی‌نژاد به دروغ و فریب زنده است نه اکسیژن.
.
.
عکس: این تصویر وسعت میدان آزادی را با وسعت محل سخنرانی احمدی‌نژاد (کادر قرمز در سمت راست) مقایسه می‌کند



.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر