۱۳۹۴ اسفند ۲۱, جمعه

نقطه عطف در مردم‌سالاری دینی


(1)
آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی دیروز خود با اعلام این‌که عدم حضور محمد یزدی و مصباح یزدی در مجلس خبرگان، خسارت به این مجلس خواهد بود، به طور غیرمستقیم از رای خود به این دو (به عنوان دو شخص حقیقی) در انتخابات سخن گفته است. مقام رهبری پیش از این، از رای ندادن مردم به کسی یا کسانی ابراز ناخرسندی نکرده بود.
.
(2)
پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه به نقل از نرم افزار پرسمان (نهاد نمایندگی مقام معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها) در پاسخ به این سوال که «این که رأی رهبری در انتخابات نباید مشخص باشد، یک قانون شرعی است یا اجتماعی؟»، نوشته است


رعایت بی‌طرفی رهبری در انتخابات و تأکید بر مخفی بودن رأی خویش، از پشتوانه دینی، قانونی و مصالح اجتماعی برخوردار است و می تواند سبب دلگرمی مردم برای حضور گسترده باشد و به مردم هم آرامش می بخشد و به این یقین می‌رسند که یک انتخابات سالم و بیطرفانه‌ای خواهیم داشت. لذا ایشان می‌فرماید: «بنده در این انتخابات یک رأی بیشتر ندارم، آن رأی را هم به نظرم می‌رسد که کسی به طور مشخص نمی‌داند، حالا ممکن است کسانی حدس بزنند. من به کسی نمی‌گویم، نگفته‌ام و نخواهم گفت به چه کسی رأی بدهید، به چه کسی رأی ندهید؛ رأی من مربوط به خود من است. این مال ملت است.» (چهارده خرداد 88)

.
(3)
انتخابات 94 را به عنوان نقطه عطف در تاریخ مردم‌سالاری دینی به خاطر بسپارید.
.
.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر