۱۳۹۳ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

ربع قرن رهبری

عکس: در سفر به سازمان ملل، شهریور سال 66

امسال، خرداد که به نیمه برسد، درست 25 سال از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران سپری خواهد شد. گمان می‌کنم هر چه به این موعد نزدیک شویم، در این باره بیشتر نوشته خواهد شد و بیشتر خواهیم خواند. نُه روز قبل پیشنهاد کردم (+) مطالب و یادداشتها در شبکه‌های اجتماعی، با هش‌تگ #ربع_قرن_رهبری متمایز و البته به هم متصل شوند. در پی آن چند یادداشت، به خصوص در گوگل‌پلاس، منتشر کردم (و برخی کاربران منتشر کردند) که در ادامه لینکهای مربوط معرفی می‌شود. تصمیم دارم در همین پست، به تدریج و حتی‌المقدور لینک همه مطالب قابل توجه را در این باره، عرضه کنم:
.
.
1) یکی از نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای در خاطراتش گفته که عدم نفوذ ایشان در اواخر سال 1367 به نقطه اوج خود رسیده بود ... (+)
.
2) خدشه در التزام به ولایت فقیه و تبعیت از رهبری، خدشه در کلیه‌ی نظام اسلامی است و اینجانب این را از هیچ کس و هیچ دسته و گروهی تحمل نخواهم کرد (+)
.
3) معرفی ویژه نامه «تداوم آفتاب» که همزمان با آغاز بیستمین سال رهبری آیت‌الله خامنه‌ای توسط روزنامه جام‌جم منتشر شد (+)
.
4) آیت‌الله خامنه‌ای 42 ساله بود که رئیس جمهور و 50 ساله بود که رهبر ایران شد (+)
.
5) پاسخ حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل محبی به یک سئوال/شبهه در مورد وجوه قانونی انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری و مباحثه‌های مرتبط توسط کاربران گوگل‌پلاس (مفصل، مفید و خواندنی)(+)
.
6) حل تکنیکال یک مسئله در حقوق اساسی (مرتبط با بند بالا) (+)
.
7) آیت‌الله خامنه‌ای: اسلام‌ را به‌ چندگونه‌ معنا نكنند ...
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر