۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

عکس سیاه و سفید - 105



.
Key Gross

 .

این عکس رو خیلی دوست دارم. کار عکاس روس، کِی گراس، است.
.
بار اول این عکس رو در شماره بهمن ماهنامه «همشهری داستان» دیدم. زیرش اسم عکاس رو نوشته بود. دنبال اسمش گشتم و در این گشتن علاوه بر این که با وبسایت عکاس و خود عکاس در فیس بوک آشنا شدم، متوجه شدم عکس طوطی روی جلد همان شماره «همشهری داستان» هم کار همان عکاسه که البته این یکی رو ننوشته بودن. تا چند روز قبل که تو صفحه فیس بوکش عکس رو جلد «همشهری داستان» رو گذاشته بود و به روسی زیرش یه چیزایی نوشته بود که من نفهمیدم یعنی چی، یعنی خیلی دیر یاد گوگل ترنسلیت افتادم که متوجه بشم راضی از این کار همشهری داستان نبوده. براش نوشتم که این رو جلد فلان مجله در ایرانه. چند روز بعد این عکس بالایی رو گذاشت، براش نوشتم: «من عاشق این عکسم». قضیه وقتی خراب شد که نوشتم این عکس رو اول بار کجا دیدم! ایمیل زد و ایمیل همشهری داستان رو خواست. حالا نمی دونم باهاشون چیکار کرده. بعد برام نوشت که روی جلد کپی رایت نمی بینه. من براش نوشتم معمولا تو ایران به این مساله توجهی نمی شه، زیر عکس اون «مرد تنها در مه»، اسمش اومده ولی رو جلد، زیر ِ عکس طوطی، نه! برام نوشت: «اون که کلاغه» و به این وسیله در برابر این برادر روس حسابی ضایع شدم. او اسمایلی خنده فرستاد و من «او مای گاد» و او دوباره اسمایلی خنده ... !
.
.

پ.ن: آقا مهدی کامنتی گذاشته که به نظرم مهمه. ضمن این که درج اسم عکاس (عکس کلاغ روی جلد بهمن ماه) در صفحه شناسنامه «همهشری داستان»، صحیحه که من قبلا ندیده بودم، هر چند موضوع کپی رایت به نظرم بالاتر از درج اسم عکاس باشه که البته به هر حال در ایران رعایت نمی شه. 
مهدی نوشته: «در مورد موضوع رعایت کپی‌رایت عکس جلد همشهری داستان من مطلب رو برای دوستانم که در همشهری داستان کار می‌کنند فرستادم و یکی از دوستان جواب داده که عکس کلاغ روی جلد شماره بهمن داستان اسم عکاسش خورده همین آقای گراس. البته نه روی جلد و زیر عکس، بلکه همون جایی که همیشه اسم عکاس جلد می خوره یعنی بالای شناسنامه مجله. گفتم موضوع رو به شما هم منعکس کنم که اگر لازم دیدید هم عکاس و هم خوانندگان رو مطلع کنید.»
.
من از آقا مهدی خیلی ممنونم


اگر تصویر را نمی بینید، اینجا(+) را کلیک کنید
.
.

.

۴ نظر:

  1. نه واقعا چنان رو نوک کلاغه تمرکز شده که به نظر طوطی میرسه.

    پ.ن: پیشاپیش سال نو رو بهت تبریک میگم و از وبلاگ خوبت و زحمت زیادی که براش میکشی تشکر میکنم. تو وبلاگ هایی که تا حالا خوندم، به این وبلاگ و کافه اوتوپیا (بابک مهدیزاد) به خاطر نوشته های فاخرتون علاقه ی بیشتری داشتم و دارم. متاسفانه بعد از انخابات سه چهار سال قبل ریاست جمهوری کافه اوتوپیا تعطیل شد و فقط موند این وبلاگ. امیدوارم راز سر به مُهر و نوشته های ارزشمندش به این زودی ها تعطیل نشه.

    پاسخحذف
  2. اون روز که زیر عکس جلد اول همشهری داستان نوشته بودید این یک مجله در ایرانه دیدم کامنتتون رو ، اما اصلا متوجه نشدم عکس خود اون بنده خداست .

    پاسخحذف
  3. آقا سعید! شما لطف دارین. من هم سال نو رو بهتون تبریک می گم
    امیدوارم همه وبلاگهایی که تو این سه ساله ننوشتن، یه روزی به زودی دوباره شروع کنن

    پاسخحذف
  4. سلام آقای معینی
    سال نو مبارک.
    در مورد موضوع رعایت کپی‌رایت عکس جلد همشهری داستان من مطلب رو برای دوستانم که در همشهری داستان کار می‌کنند فرستادم و یکی از دوستان جواب داده که عکس کلاغ روی جلد شماره بهمن داستان اسم عکاسش خورده همین آقای گراس.البته نه روی جلد و زیر عکس، بلکه همون جایی که همیشه اسم عکاس جلد می خوره یعنی بالای شناسنامه مجله.
    گفتم موضوع رو به شما هم منعکس کنم که اگر لازم دیدید هم عکاس و هم خوانندگان رو مطلع کنید.
    ممنونم
    مهدی

    پاسخحذف