۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

شنیده اید کمترین جرم نسبت به جمعیت هم متعلق به خودمان باشد؟


شهلا جاهد هم اعدام شد؛ امروز صبح. حتما همه شواهد و قرائن علیه او بوده و روند دادرسی و اعتراض و همه این ها هم بی کم و کاست اجرا شده؛ منطبق بر قوانین و اصول مترقی. زیر پایش را که خالی کرده اند؛ لابد دل خانواده مقتول شاد شده. این مهم نیست البته. نیست واقعا؟! ... مهم این است که می گویند این کارها باعث عبرت می شود ... افتخار بیشترین اعدام نسبت به جمعیت کشور، متعلق به میهن عزیز خودمان است، شنیده اید کمترین جرم نسبت به جمعیت هم متعلق به خودمان باشد؟ نه که نشنیده اید! ... یک چیز خیلی مهم این وسط گم شده. همه هم می دانند چیست ... شهلا جاهد شش سال بیشتر از حکمش در زندان بود؛ نه سال تمام. می دانستید؟ برای این شش سال چه کسی را قصاص می کنند؟ ... شهريور ماه امسال شهلا جاهد در نامه ای به رييس قوه قضاييه خواستار تعيين تکليف خود شد و در اين نامه اعلام کرد که ۹ سال زندان او را خسته کرده زيرا علاوه بر حکم قصاص، به سه سال زندان هم محکوم شده که اکنون شش سال بيشتر از مدت محکوميت در زندان مانده. رييس قوه قضاييه پس از بررسی نهايی پرونده شهلا جاهد، اجازه اجرای حکم اعدام را صادر کرد ... امروز صبح هیأت صلح و سازش 45 دقیقه با خانواده مقتول صحبت کرد اما فایده ای نداشت و مادر لاله رضایت نداد ... شهلا در آخرین لحظاتی که طناب دار به گردنش آویخته می شد، نه با ناصرمحمدخانی صحبت کرد و نه حتی به وی نگاه کرد. ناصر سرش پایین بود و چیزی نمی گفت. هنگام نماز شهلا جیغ زد و التماس کرد که مرا نکشید. تازه آن وقت باورش شد که می خواهند وی را بکشند. در نهایت پسر لاله سحرخیزان صندلی را از زیر پای شهلا کشید و شهلا جان داد ...
*
این که احمدی نژاد می گوید اسناد منتشر شده ویکی لیکس را نامعتبر می داند، همان اسنادی که مدعی است عرب ها چقدر بر ضد جمهوری اسلامی حرف و حدیث دارند، حرف دیپلماتیک درست و کاملا به جایی است. خوب نیست این اسناد معتبر باشد که! همین چند روز قبل زنگ زدیم سراغ وضع مزاجی شاه عربستان را گرفتیم. همین سه سال قبل بود که گفتیم پیشرفت امارات پیشرفت ایران است و حاضریم الساعه سفارتمان را هم در قاهره فعال کنیم و سفیر برایش بفرستیم. چقدر خوشحال شدیم که به جلسه شورای همکاری خلیج دعوت شدیم توی قطر و حالا اصلا خوب نیست این حرف امیر قطر را معتبر بدانیم که گفته "ایرانی ها به ما دروغ می گویند ما هم به آن ها دروغ می گوییم"
*
دیده اید بعضی راننده ها چقدر بی رحم اند؛ راهنما می زنی، دست تکان می دهی، که یک نیش ترمز بزنند و تو دوری بزنی، خط مسیرت رو عوض کنی ولی انگار نه انگار ... شاید مردم مطمئن شده اند که خیابان جز بسیار معدود جاهایی است که می توانند اجازه ندهند کسی بهشان زور بگوید و حق شان را و عمرشان را ضایع کند؛ حتی اگر این زور با خواهش و تمنا و چراغ راهنما بوده باشد
*
تصمیم دارم چهارشنبه ها چهار گانه بنویسم؛ اولی این بود، دومی: این، سومی: این یکی و این پست هم چهارمی. قرار ما باشد چهارشنبه ها با چهارگانه ای از سیاست خارجی، ایران، شهر و شاید از خودم و وبلاگم ... یه مقدار طول می کشه البته تا قوام و فرم بگیره

۸ نظر:

  1. و لکم فی القصاص حیات یا اولی الباب

    همه از قصاص این بانو ناراحت شدیم، همانگونه که از قتل فجیع خانم سحر خیزان توسط این خانم بیشتر ناراحت شدیم. هیچ کس از قصاص این بانو خوشحال نیست. اسلام میگه اگر رضایت ندادند قصاص قاتل حق خانواده مقتوله.آیه هم میگه در قصاص مایه حیات (اجتماعی) است ای صاحبان مغزها.

    راستی چرا از قصاص یک بنده خدایی که جرم مرتکب شده اینقدر برآشفته میشید ولی حتی اشاره ای هم به دانشمندی که سالها برای اسلام و کشورش کار کرده و به دست اسرائیل و جهان آزاد (عبارتی مسخره تز از این ندیدم) شهید شد نکردید. پس چهار جوای ذیل رو پر کنید:

    1 - شما دلتون با غربیهاست تا حدی که حتی چشم به جنایتهاشون می بندید.

    2 - شما معتقدید خامنه ای اینها رو کشته. که در این صورت باید خودتون رو به روانپزشک نشون بدید. راستی معاویه گفت که عمار رو علی کشت (قلب آدما خیلی مستعد زنگ زدنه)

    3 - شما دینتون رو اونقدر کوچک کردین (با شکستن نه تنها شاخه ها، برگها و میوه ها حتی با ساقه های اصلی) که فقط به روش کفن و دفن و نماز و ... محدود شده و تاثیری در موضعگیریهای اساسی شما نداره (این کار احمقانه رو اخیرا سکولاریزم هم میگن)

    4 - (امیدوارم این باشه) شما شامل هیچ کدوم اینها نیستید، فردی مسلمان، مومن و تسلیم امر خدا هستید. از این قضیه جنایت و قصاص بی اجتنابش ناراحتید و قراره در بزرگی دانشمندان شهید کشورتون هم بنویسید.
    راستی مولوی میگه « مادح خورشید مداح خود است ---- که دو چشمم روشن و نامُرْمد است» یعنی اظهار احترام من و شما به این شهداء خریدن آبرو برای خودمونه و اثبات عقل، پاکی و درک سیاسیمون هست.

    پاسخحذف
  2. عزیز ناشناس ... به نظرم متن دیگری را خوانده و اینجا کامنت گذاشته اید یا متن را با دقت کامل نخوانده اید. شما هم با من در ناخوشایند بودن صحنه اعدام موافقید. آن چه برایم در این ماجرا سئوال است و خواهد بود این است که تکلیف آن شش سال زندان اضافه شهلا جاهد را چه کسی روشن می کند که شما به این یکی نپرداخته اید. اصلا من کاری با اصل قصاص هم ندارم ولی می پرسم اگر هدف از قصاص عبرت باشد و اصلاح جامعه، نرخ رشد جرم و جنایت به رغم نرخ بالای اعدام در کشور، نشان می دهد که این هدف محقق نشده است / ترور اساتید دانشگاه مگر می تواند محکوم نکردنی باشد ولی شما بفرمایید از کجا سند آورده اید که قاتلانشان چه کسانی و چه جریان هایی هستند؟! / تقسیم بندی شما نقص های بسیار جدیی دارد. از جمله این که کسانی را که "قصاص" را "هدف" نمی دانند از قلم انداخته اید

    پاسخحذف
  3. آقا یه مطلبی هم در مورد دکتر شهریاری همشهری زنجانی مون و همکار شهید دکتر علی محمدی بنویسید.
    http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=87742&Itemid=99999999

    پاسخحذف
  4. با شما موافقم از اعدام بیزارم و انرا نه درس عبرت که درس بربریت میدانم.

    پاسخحذف
  5. همشهری! من از این نوشته شما تازه فهمیدم ایشون زنجانی بودن. بیشتر از این اون خدا بیامرز رو نمی شناسم. در باره این ترورها هم که نمی شود به راحتی ابراز نظر کرد. اون چیزی که کاملا واضحه اینکه همه مدعیان شناسایی آمران این ماجرا، سندی نشان نداده اند

    پاسخحذف
  6. بنده واقعا نمی فهمم که وقتی حکومت ایران هنوز رسما خودش اعلام نکرده که ترور ها به دست عوامل موصاد و اسرائیل بوده، چرا یه عده می خواهند نظرات شخصی خودشون در این رابطه رو به خورد ملت بدهند (مثل ناشناس اول). گیریم اسرائیل جنایت کار ترین دولت طول تاریخ، نمی شود که از این بعد هر چی پیش آمد را هم بی حساب و کتاب به نامش بنویسیم. باید اول به طور دقیق بررسی شود. اگر اثبات شد، حتی با مدارک نیم بند (چون در این جور موارد مدرک قاطع به راحتی به دست نمی آید) باز می شود دهان را باز کرد و ....
    دل خودمان را خوش می کنیم و خیال خودمان را راحت می کنیم و مسئولیت بررسی دقیق پرونده را از گردن خودمان باز می کنیم که چه: کار اسرائیل بوده! همین؟! دیگر نیاز به بررسی و در صورت امکان جلوگیری از تکرار ندارد؟
    دکتر علی محمدی که سال پیش ترور شد، کار کی بود؟
    جطور است اینجا آیه الله بیات زنجانی می خواهد برود دیدار کروبی، فوری تمام نیرو ها با خبر و بسیج می شوند تا این اتفاق نیفتد. آن وقت ماموران به قول شما موصاد به این راحتی سالی چندبار وارد کشور می شوند، یکی یکی دانشمندان ما را قلع قمح می کنند و بعد هم دود می شوند می روند هوا؟! یا سیستم امنیت و اطلاعات کشور فقط از پس ضعیف کشی و حال رقبا را گرفتن بر می آید؟ به امنیت کشور و جان و مال مردم که می رسد همه چیز کشک است؟

    در مورد شهلا هم برای بنده کل پرونده تا حدودی مبهم است یعنی به نظرم به صورت کاملا واضحی، یک جاهایی از پرونده می لنگد. و حیف که دیگر هم احتمالا کسی نیست که گره هایش را باز کند.
    امام مهمتر از این مسئله این است که هیچ وقت در کشورمان سعی نکردیم مشکلات را ریشه یابی کنیم. اینکه حتی اگر شهلا واقعا آدم کشته بود، چه چیز او را به به چنان وضعیتی رسانده بود که دست به اینکار بزند؟ نه سال این زن در زندان بود و در این مدت هیچ کس نیامد مساله را از بعد اجتماعی و روانی مساله بررسی کند. که شاید برای شهلا های دیگر پیش از آنکه تبدیل به قاتل بشوند بتوان کاری کرد! و برای بسیاری از انسان ها که معضلات اجتماعی باعث تباه شدن زندگیشان می شود.
    راستی پیشنهاد می کنم این خبر را هم بخوانید: (قلب دختر 11 ساله از ترس پدر ترکید!)
    http://www.aftabnews.ir/vdcdxk0f5yt0fz6.2a2y.html
    چرا در چنین شرایطی قصاص چنین قاتل بی رحمی باید تنها 10 سال حبس باشد؟ و مثلا شهلا با آن پرونده مبهم بعد از 9 سال!!! اعدام شود!

    پاسخحذف
  7. چند وقت بود که وب لاگ خوبی نخوانده بودم خدا رو شکر که با وب لاگ شما آشنا شدم هم قلمت قشنگه هم پرباره هم کوتاهه. راحت می تونم از اخبار روز مطلع بشم.

    پاسخحذف
  8. اعدام شهلا واقعا ناراحت کننده بود مخصوصا که بی گناهیش تو این جریان فریاد می زد.

    پاسخحذف