۱۳۹۵ آبان ۴, سه‌شنبه

همه فرمانده ناجا نیستند


1) تیتر اول شماره امروز روزنامه قوه قضاییه به نقل از رییس این قوه، این است: «همکاری با رسانه‌های معاند، معاونت در جرم است.»
آن‌طور که از شواهد بر می‌آید، مصاحبه چند تن از شاکیان پرونده سعید طوسی (قاری قرآن متهم به آزار جنسی) با رادیو آمریکا و بی.بی.سی فارسی، دلیل این تهدید بوده است. برخی از شاکیان پس از نگرانی از روند رسیدگی به شکایت‌شان، موضوع را به رسانه‌ها کشانده‌اند. این نگرانی وقتی که متهم به سطوح بالای مملکتی دسترسی داشته، اگر نه به تمامی، تا حد زیادی، قابل درک است. سعید طوسی، قاریِ قرآنِ مراسم افتتاحیه دوره جدید مجلس شورای اسلامی نیز بوده است.
.
2) سردار احمدی‌مقدم (فرمانده سابق نیروی انتظامی) در چهار ماه پایان دوره فرماندهی‌اش، متوجه یک فساد اقتصادی در زیر مجموعه خود (در بنیاد تعاون ناجا) شده بود. او ماجرا را در یک برنامه تلویزیونی از شبکه یک این طور توضیح داد:

شرکت سرمایه‌گذاری قدر (زیر مجموعه بنیاد تعاون ناجا) نباید جایی را اداره می‌کرد زیرا شرکت سرمایه‌گذاری بود ولی مشخص شد سهام خریداری می‌کند و سرمایه‌گذاری زیر ۵۰ درصد دارد. همچنین شرکت‌هایی را بیرون تاسیس کرد که این خلاف بود و نباید این شرکت در دو طرف معامله یکی می‌بود. ما با مسئولان این شرکت صحبت کرده و اعلام کردیم عملشان خلاف است و باید اموال را برگردانید ولی برایشان سودآور بوده و ده‌ها میلیارد تومان باید سود می‌دادند لذا دست از عمل خود بر نداشته و ما هم موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم. وسط بررسی پرونده قاضی کنار رفت و قضیه مسکوت ماند و پس از آن شروع کردند به جوسازی و گفتند بنیاد تعاون در حال ورشکستگی است و ما را تهدید کردند که فیلم تهیه کرده‌ایم تا مردم متوجه شوند و بر سر بانک قوامین سرازیر شوند تا پول خود را از بانک خارج کنند. من از دادگاه ناامید شده بودم، لذا نزد رئیس قوه قضائیه رفتم. نامه‌ای نوشتم و به رئیس قوه قضائیه گفتم آن را بخوانید، ایشان دقیق خواندند و گفتند مگر می‌شود قاضی را وسط بررسی پرونده و انجام کار انتقال داد؟ اما به دستور ایشان پرونده را به قاضی ویژه بررسی ارسال کردند و پرونده نیز از دادسرای عمومی به نظامی ارجاع شد. (+).
3) ما در کشوری زندگی می‌کنیم که متهم به فساد، می‌تواند فرمانده خود – رییس پلیس کل مملکت - را تهدید کند، بعد «رییس پلیس کل مملکت می‌تواند از دادگاه ناامید شود و مستقیم برود نزد رییس قوه قضاییه»! این‌ها را رسانه ملی خودش اعلام کرده. مردم عادی لابد جای خودشان را دارند؛ به راحتی هم نمی‌توانند مستقیم وقت بگیرند و بروند پیش رییس قوه قضاییه؛ همه که فرمانده ناجا نیستند. برای احقاق حق و ابطال باطل‌شان، چه می‌توانند بکنند؟ دقیقا چه می‌‌توانند بکنند؟ رسانه‌های داخلی جرئت پیگیری چنین مواردی را دارند؟
بند اول این یادداشت را دوباره بخوانید. "پاک کردن صورت مسئله"، چرا هنوز راه حل تلقی می‌شود؟
.

4) رییس قوه قضاییه تاکید کرده است: 
وقتی می‌بینیم که یک کانال ماهواره‌ای میلیون‌ها دلار برای بمباران تبلیغاتی هزینه می‌کند و به خصوص علیه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دست به تبلیغات گسترده می‌زند مطمئن می‌شویم که مسیر درست را پیموده‌ایم وگرنه دشمن به این شکل دستپاچه و ناراحت نمی‌شد. (+)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر